Strona 3 z 4
: pn mar 21, 2005 11:46
autor: czyś
Nie chcę się wymądrzać, ale a propos ciśnienia: teoretycznie to 9:1= 9 x ciśnienie atmosferyczne (9 atm). Ale na silniku to nie to samo, bo dochodzi kilka dodatkowych czynników (pod wpływem sprężania rośnie temperatura gazu, czyli powietrza w cylindrze, co pociąga za sobą dalszy wzrost ciśnienia, poza tym cylinder nigdy nie opróżnia się całkowicie - nigdy ciśnienia nie mierzy się na 1 cyklu, a zauważyłeś że stopniowo rośnie i dopiero po chwili stabilizuje się na poziomie max- popatrz na manometr podczas pomiaru)
Ale co tam, lepiej
się napić
: pn mar 21, 2005 15:22
autor: chrzancio
czyś pisze:Nie chcę się wymądrzać, ale a propos ciśnienia: teoretycznie to 9:1= 9 x ciśnienie atmosferyczne (9 atm). Ale na silniku to nie to samo, bo dochodzi kilka dodatkowych czynników (pod wpływem sprężania rośnie temperatura gazu, czyli powietrza w cylindrze, co pociąga za sobą dalszy wzrost ciśnienia, poza tym cylinder nigdy nie opróżnia się całkowicie - nigdy ciśnienia nie mierzy się na 1 cyklu, a zauważyłeś że stopniowo rośnie i dopiero po chwili stabilizuje się na poziomie max- popatrz na manometr podczas pomiaru)
Ale co tam, lepiej
się napić
Pewnie ze masz racje. Nie watpie w to... poprstu w tym temacie bylem nie doinformowany! hehe Piwka tez sie chetnie napije ale nadal nurtuje mnie ta sprawa z głowica...
Nie wiesz co dokladnie bylo nie tak w Twojej? Wymieniales cala czy regenerowales,a jezeli tak to co? Masz moze pojecie czy ten moj "tuning" moze miec racje bytu w rzeczywistosci ?? ;p
: pn mar 21, 2005 19:13
autor: czyś
Nic nie przerabiałem, wymieniłem zawory, nawet nie było potrzeby planować. Wentyle ssące "zarosły" od góry od oleju wciąganego przez uszczelniacze na trzonkach (nagar) i zaczęły pękać (przegrzanie). Plus holenderscy mechanicy - przesunięty pasek rozrządu. Plus podstawa pod wtryskiem.
Teraz no problem, tyle, że AAM to nie rakieta.
: pn mar 21, 2005 22:25
autor: chrzancio
czyś pisze:Nic nie przerabiałem, wymieniłem zawory, nawet nie było potrzeby planować. Wentyle ssące "zarosły" od góry od oleju wciąganego przez uszczelniacze na trzonkach (nagar) i zaczęły pękać (przegrzanie). Plus holenderscy mechanicy - przesunięty pasek rozrządu. Plus podstawa pod wtryskiem.
Teraz no problem, tyle, że AAM to nie rakieta.
No dziekuje Ci bardzo! Teraz jestem mądrzejszy o troche!
MOZE JACYŚ INNI UŻYTKOWNICY SILNIKÓW AAM MIELI JAKIEŚ USTERKI?
JAKIE MACIE SPALANIE?
OPINIE,PORADY??
: wt mar 22, 2005 09:08
autor: premko
Mam golfika z silnikiem AAM i ma przejechane 144 tys. Na autostradzie
jak wracałem z niemiec spalił mi jakies 7 litrów, po mieście pali jakieś 8
do 8,5 litra benzyny. Na gazie po mieście jakieś 11 litrów zimą - 10
latem. Na trasie z Zakopanego 4 osoby + pełny bagaznik przy prędkoście
150 - 160 kmh jakies 9 litrów mi spalił (gazu).
: wt mar 22, 2005 09:08
autor: premko
Mam golfika z silnikiem AAM i ma przejechane 144 tys. Na autostradzie
jak wracałem z niemiec spalił mi jakies 7 litrów, po mieście pali jakieś 8
do 8,5 litra benzyny. Na gazie po mieście jakieś 11 litrów zimą - 10
latem. Na trasie z Zakopanego 4 osoby + pełny bagaznik przy prędkoście
150 - 160 kmh jakies 9 litrów mi spalił (gazu).
: wt mar 22, 2005 20:57
autor: czyś
W miescie motor super. Passat 91, 8,5 lato, 9 zima, trasa - 5,7-6.
: śr mar 30, 2005 22:29
autor: tomi4you
Witam, mam ten sam problem samochod jeszcze 3 mc temu palil w miescie ok 10L/100km teraz spala 14L. Niestety nieudalo sie ustalic jaka moze byc przyczyna
Chyba bedzie trzeba go sprzedac
-----------------------------------------
Golf III 1.8 AAM 94' Kombi
: śr mar 30, 2005 23:25
autor: P!@sek
sonda coś chrzani !! wymień ją !!
: czw mar 31, 2005 04:24
autor: chrzancio
P!@sek pisze:sonda coś chrzani !! wymień ją !!
Nie sonda.... jest nowa więc coś innego...
Jezeli komukolwiek przydazylo sie cos takiego ze spalaniem niech napisze jak sobie poradził...
KAŻDA INFORMACJA MOŻE BYĆ NA WAGĘ ZŁOTA!!
: czw mar 31, 2005 17:02
autor: P!@sek
no to wtryski ci leją
: czw mar 31, 2005 19:19
autor: Michael G60
Chyba jeden...
: czw mar 31, 2005 21:26
autor: chrzancio
P!@sek pisze:no to wtryski ci leją
Fachowiec oglądał i też nie to... pozatym na gazie by tyle nie wciagal...
Zostaje chyba tylko głowica...
Czytalem juz ze ludzie mieli takie problemy i zmieniali głowice tyle ze najczesciej na wielopunkt... a ja mam mozliwosc kupna glowicy od ABSa po planowaniu itp za 300 co wy nato?
: śr kwie 06, 2005 01:05
autor: chrzancio
No i KUPIŁEM GŁOWICE.
Jestem w połowie roboty. Wyciągnołem stara i niestety wygląda na dobrą.
Mam nowy dolocik powietrza wypolerowany bez "jeża".
Zmontujemy zobaczymy