Strona 3 z 3

: sob lis 28, 2009 14:52
autor: rafg
Zauwazylem, ze dzisiaj kierownica mi bzyczy jak zaczynam skrecac. Sprawdzilem poziom plynu od ukladu wspomagania i wskazuje na minimum a moze i lekko nieco mniej.

Ad.1 Czy mozna zrobic tzw dolewke czy trzeba caly wymienic?
Ad.2 Wymieniajac odlaczamy 2 wezyki od zbiorniczka i spuszczamy czy w jakis inny sposob?


edit*** Temat jest o MK2 ale ja mam pytanie dotyczace MK4

: śr gru 02, 2009 12:03
autor: Kris:)
Mam ten sam problem ale w mk3 powiedźcie czy moge dolać olej obojętnie jakiej firmy byle tego samego koloru :) tez ostatnio zauważyłem że poziom płynu nieco spadł :)

chciałbym kupić na dolewke coś takiego http://www.allegro.pl/item827932698_pre ... 946ml.html
co myślicie ?????????

sprawdziłem mam żółtawo zielony czy to oznacza że mogę kupić obojętnie jaki zielony i dolać go do tego który już mam ???????

: wt gru 22, 2009 14:45
autor: Lu4Ke
witam
ja wlasnie spojrzalem do zbiorniczka (golf IV) okazalo sie ze jest grobo ponizej min, zakupilem plyn zielony
http://allegro.pl/item827980747_plyn_do ... elony.html

do tego co juz tam bylo a byl tam jakis niezidentyfikowany plyn wlany przez poprzedniego wlasciciela wlocha, jak patrzylem na palcu jakis taki zoltowaty, no coz pomieszalem z tym zielonym zobaczymy czy nie wybuchnie wspomaganie :-)

aa po zalaniu zielonego potem patrzac na kolor okazal sie jakis taki podobny bardziej do czerwonego niz zielonego :helm:

kierownica hula ladnie tyle ze jak docisne do konca to slysze jakies takie syczenie, kurcze nie sprawdzilem tego na tej starej resztce plynu, a jakos wczesniej jak jeszdzilem nie zwracalem na to uwagi....

: pt lut 05, 2010 14:15
autor: szeryffo
ja sprawdzilem u siebie kolor...i wyszlo ze jest zolty...czy w ogole sa plyny hydrauliczne o kolorze zoltym czy to po prostu wyblakly jakis inny kolor?? jaki wedlug was mialbym kupic plyn zeby pasowal do tego??
dodam ze mam mk3 w dieslu z 94 roku...

: pt lut 05, 2010 15:22
autor: Paweł Marek
zielony mineralny Febi jest na pewno ok, 0.8 litra. Wymień cały

: wt kwie 20, 2010 13:46
autor: m4st3rm1nd
Sprawdziłem u siebie i wychodzi na to że nie ma w ogóle płynu w zbiorniku! :panna: Teraz pytanie czy jak mam korek koloru czerwonego to znaczy że mam zalać czerwony płyn? Kupiłem szybciutko na stacji płyn STP Power Steering fluid, koloru chyba czerwonego i bym to wlał po prostu, bo jakby nie mam jak sprawdzić jakiego koloru płyn był wcześniej. Druga sprawa że tego płynu jest tylko 354 ml, myślicie że starczy?

: wt kwie 20, 2010 15:30
autor: Paweł Marek
780 ml, czyli dwie buteleczki. Płyn sie powinien nadac jeśli pompa jeszcze działa

[ Dodano: Wto Kwi 20, 2010 3:31 pm ]
I wymien cały przy zmianie marki płynu

: wt kwie 20, 2010 17:07
autor: m4st3rm1nd
Paweł Marek pisze:Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Ok, jak zrobię to napiszę :)
Pompa chyba działa bo wspomaganie jest. Tylko po dłuższej jeździe strasznie 'bzyczy', nawet przy jeździe na wprost :otepienie:

A od siebie dodam coś co znalazłem gdzieś w mrocznych zakamarkach mojego dysku, z tego co pamiętam to też było ściągane z tego forum:

Obrazek

: wt kwie 20, 2010 17:46
autor: Paweł Marek
teraz doczytałem że masz mk2, radze nie lej czerwonego syntetyku, kup Febi mineralny, zielony. Po co ryzykowac że stare uszczelniacze niekoniecznie gotowe na syntetyk nie popuszczają.

: wt kwie 20, 2010 21:36
autor: m4st3rm1nd
Za późno, wlałem ten stp :otepienie: Jednak jakimś cudem okazało się że jest tam stary płyn! Nie wiem czemu wcześniej jak patrzyłem to nie było :kac: Ponieważ nie miałem za dużo czasu, a miałem trochę starego płynu w zbiorniku, to postanowiłem zastosować półśrodki i dolałem po prostu do starego płynu (na buteleczce jest napisane że jest "mieszalny ze wszystkimi rodzajami płynów"). Acha, okazało się że stp nie jest ani czerwony, ani zielony, tylko jakiś taki żółtawy, a stary płyn nie jest ani czerwony, ani zielony, tylko czarny. :jezor:

Po tej operacji praktycznie wszelkie brzęczenie zniknęło. Kierownica chodzi chyba nieco lżej (może to tylko autosugestia), ogólnie jestem przezadowolony :) Cały płyn wymienię wkrótce.

Acha, powiedz mi jeszcze jakie są konsekwencje gdyby się (tfu tfu) wylał płyn, np w czasie jazdy?

A przyczyną ubytku płynu jest 'mocno zapocony' wężyk, który wchodzi w ten zbiorniczek.

: wt kwie 20, 2010 22:45
autor: Paweł Marek
m4st3rm1nd pisze:Acha, powiedz mi jeszcze jakie są konsekwencje gdyby się (tfu tfu) wylał płyn, np w czasie jazdy?
błyskawiczny koniec pompy, maglownica wytrzyma dłużej

: wt kwie 20, 2010 23:35
autor: Lucki
Ja polecam olej Mobil ATF DII. Oczywiście nie musi byc mobil ale wżne by był to ATF DII.


U mnie i wszystkich znajomych taki płyn pozalewałem i jest ok.