Strona 3 z 6

: ndz lis 16, 2008 23:36
autor: nowicjusz666
Wielkie dzieki za info, z wymiana musze sie wszytrzymac bo teraz nie bede mial na to czasu. Ale mysle ze w przyszlym tyg a moze ciut pozniej wezme sie za to. Poki co jutro tzreba wymieniic opony na zimowki bo auto jutro po poludniu musi na siebie zarabiac do konca dnia, pozdrawiam

: śr paź 21, 2009 14:13
autor: SebastianZgierz
Witam. Mam taki sam problem w swoim golfie. Mozecie napisac czy wam sie udalo zwalczyc ten problem

: wt sty 12, 2010 00:55
autor: Jasz-czur
chłopaki bardzo proszę o pomoc bo już tracę nerwy prze tę temperaturę :(
mój silnik to 1.4 ABD193510 (60KM) monowtrysk,a problem mam taki auto nie trzyma mi temperatury tz w ogóle mi nie rośnie można rzec :( po przejechaniu 7 km urośnie tylko do drugiej kreski czyli wskazówka drgnie może 2 mm do góry :( teraz mam czujnik żółty o nr 357919501A to już drugi jaki kupiłem wcześniej kupiłem niebieski i było to samo po przejechaniu tylu samo km ledwo 70*C.Przed zmianą czujnika zmieniałem termostat na firmy VERNET nie polecam,ten żółty czujnik z tym termostatem pokazywał ponad 90*C w aucie gorącą ,a dolny wąż od termostatu zimny,w ogóle się nie otwierał więc zmieniłem na ten stary gdyż po sprawdzeniu w domu okazało się że jest sprawny.I z tym starym termostatem (oryginalny) żółty 37919501A czujnik temp. już pokazuje ledwo 60*C jestem bezradny i załamany tym :( Czujnik przed zmianą czyli ten pierwszy jaki był od zakupu auta też miał nr 357919501A ale nie wiem czy był on oryginalnym do mojego silnika.
I tu proszę o pomoc jaki nr powinien mieć właśnie ten czujnik do mojego silnika 1.4 ABD (60 KM) rok 1993 data pierwszej rejestracji to 17 sierpnia 1993 proszę o pomoc bo nie daję już rady z tym problemem dziękuję z góry bardzo.

: wt sty 12, 2010 09:00
autor: T.O.B.I.
najpierw sprawdził bym na twoim miejscu wskazania czujnika temperatury, termometr w zbiorniczek wyrównawczy płynu i obserwuj wskazania i kiedy zacznie robić się ciepły górny waż od chłodnicy, jeżeli górny waż od chłodnicy robi się ciepły poniżej 80stC to masz termostat do wymiany, druga sprawa to grzej go do włączenia się wentylatora i zanotuj temperaturę ze wskaźnika i termometru

: wt sty 12, 2010 23:56
autor: Jasz-czur
T.O.B.I. pisze:, jeżeli górny waż od chłodnicy robi się ciepły poniżej 80stC to masz termostat do wymiany,
chyba dolny wąż nie powinien robić się ciepły przed 84*C dokładnie gdyż termostat zamyka przepływ właśnie do tego węża.

: śr sty 13, 2010 04:05
autor: Dziadol
@Jasz-czur

Kolego ja mam taki sam problem, którego jeszcze nie rozwiązałem przy takim samym silniku..
Wiele czytałem na w/w objawy wiele wymieniłem, termostaty, czujnik temperatry w krućcu, termowyłącznik w chłodnicy. Wszystko na nic. Temperatura max 70 stopni na postoju i włącza się wentylator. Temperatura spada d0 60-65 i wentylator sie wyłącza.
Po przejechaniu 10-20 km temperatura tylko 50 stopni. Górny wąz ciepły dolny zimny. Dolny robi się ciepły przy temperaturce 65-70 st....

Byłem na kompie i komp pokazywał taką samą temperature co wskażnik w aucie.
Na dodatek komp wykazał uszkodzoną sonde lambda i fakt auto zasysa bardzo wiele paliwa i jest czuć paliwo w aucie z nawiewu...

Nic nie dały wymiany w/w czeci i nie mam pojęcia co z tym zrobić.....

Pozdro....

: śr sty 13, 2010 11:21
autor: T.O.B.I.
Jasz-czur, no masz racje dolny przy 84-87stC powinien robić się ciepły

[ Dodano: 13 Sty 2010 10:24 ]
Dziadol, sprawdź temperaturę termometrem tak jak opisałem to wyżej i podaj nam wyniki pomiarów.

: śr sty 13, 2010 12:29
autor: Jasz-czur
T.O.B.I. pisze:[ Dodano: 13 Sty 2010 10:24 ]
Dziadol, sprawdź temperaturę termometrem tak jak opisałem to wyżej i podaj nam wyniki pomiarów.
jak zdobędę termometr to sprawdzę ale wsadziłem stary czujnik(oryginalny)i temperatura roś nie nie co wyżej niż na tamtych,a dolny wąż robi się ciepły dopiero jak górne węże są już gorące więc więc termostat sprawny jest chociaż jedno ;p jutro może będę miał nowy oryginał czujnik i wtedy napisze jaka reakcja,jeżeli to nie pomoże to jadę do mechaniora bo sam nie dam sobie rady z tym wtedy jak okażę się problem z elektryką.

: śr sty 13, 2010 14:11
autor: T.O.B.I.
Jasz-czur, mamy konstrukcyjnie takie same silniki i powiem Ci że jeżeli termostat nawet minimalnie wcześniej będzie się otwierał to nie ma szansy na dogrzanie silnika, akurat dobrze zaprojektowano w nich układ chłodzenia, oczywiście brak osłony pod silnikiem wzmaga chłodzenie, jak badałem u siebie temperaturę otwarcia termostatu to gotując go w garnku otwierał się przy 90stC (ja mam ten 87stC) a jak był zamontowany w aucie to przy 80stC dolny wąż od chłodnicy robił się ciepły

: śr sty 13, 2010 14:23
autor: dominik528
Cześć. I ja mam podobny problem (w sumie to nie problem) mi także chyba pokazuje zaniżoną temperaturę.
Już po 3 km (na mrozie) z nawiewów pojawia się ciepłe powietrze, czyli termostat działa.
Po 10km wskazówka ruszy na 70C.
A dopiero po 25km na 80C i tak zostaje czasami jak w korku dłużej stoję to lekko się podnosi.
Nie zauważyłem większego spalania paliwa (jak na zimowe warunki) tak w granicach 8l/100km. Silnik tak jak w profilu.

Pytanie: też mam czujnik do wymiany?

: śr sty 13, 2010 23:47
autor: Jasz-czur
termostatu jestem pewny,bo miałem taki co się nie otwierał i też mi ledwo rosła temperatura w sumie to bez zmian było.Ale dzisiaj po przejechaniu ok 8km węże górne gorące więc już był na pewno rozgrzany i odpiąłem kostkę z czujnika temperatury,obroty od razu spadły niżej,a po wpięciu go na miejsce od razu obr.wzrosły.Sprawdziłem to kilka razy i za każdym razem przy zdjęciu kostki z czujnika obr.spadają więc chyba przy odpiętym czujniku ssanie się wyłącza a jak wpinam go z powrotem to ssanie się włącza.
Czy to daje szanse na zepsuty czujnik temperatury czy może usterka jest poważniejsza??

: czw sty 14, 2010 09:58
autor: T.O.B.I.
Jasz-czur, z tego co napisałeś wynika że masz sprawny czyjnik, u mnie identycznie reaguje silnik, jaką temperaturę osiągasz jeżdzac po mieście i mniej więcej po ilu kilometrach?

: czw sty 14, 2010 11:39
autor: Jasz-czur
T.O.B.I. pisze:Jasz-czur, z tego co napisałeś wynika że masz sprawny czyjnik, u mnie identycznie reaguje silnik, jaką temperaturę osiągasz jeżdzac po mieście i mniej więcej po ilu kilometrach?
ledwo druga może trzecia kreska z początku podziałki licznika po jakichś 10-15minut.20km przejadę i temp nie urośnie do 70*C więc czego to może byc przyczyna,cały czas chodzi na ssaniu z tego wynika i spalanie moje to ok 12l/100km.

: czw sty 14, 2010 12:03
autor: rafał l
ja bym stawiał jednak na termostat
miałem podobna sytuacje dwa lata do tyłu i dopiero po trzy krotnej wymianie termostatu pomogło
sprawdz dobrze jaka jest tremp otwarcia termostatu, czy dobrze załozyłes uszczelke i czy wogole on sie otwiera jesli po przejechaniu kilku kilometrow chłodnica wciąz jest zimna tzn ze jest cos z nim nie halo
jesli sie nie myle w Abu włącznik wentylatora jest w chłodnicy a tak wogole to jest realne 110 stopni jesli termostat sie nie otworzy lub jest zapowietrzony układ( widziałem cos takiego w swoim autku przy -23 na dworze:)