Strona 3 z 10

: czw lis 29, 2007 01:45
autor: slaawoo
Co do cofnięcia silniczka krokowego ja podłączałem napięcie 12 volt , ale można łatwiej wystarczy wlączyć zapłon bez zapalania otworzyć ręką przepustnice i palcem nacisnąć kilka razy na wyłącznik przepustnicy w silniczku krokowym (część ktora łączy sie z przepustnicą ) silniczek sie cofnie i wtedy odłączyć od niego wtyczke.

Ale mam pytanie jak wyregulować tps gdy jest przestawiona przepustnica .Gaziaż regulował za wysokie obroty wkrętem regulacyjnym przepustnicy, który jast fabrycznie wyregulowany i się go nie zaczepia.żeby osiągnąć 0.2 volta wkręciłem wkręt o 3.5 obrotu ale silnik miał 1600 obrotów .więc cofnąłem o 2 obroty i ustawiłem 0.2v .żle nie chodzi ale to jeszcze nie to bo na zimnym lekko szarpie .może ma ktoś zdjęcie z zamkniętą przepustnicą lub jakąś inną podpowiedź

: pn gru 10, 2007 19:04
autor: tadek_m
Kolego slaawoo. Luz miedzy wkrętem a silnikiem krokowym przy maksymalnie cofnietym silniku krokowym powinien wynosić 0,5mm. Musisz cofnąć maksymalnie krokowiec, potem podłączyć miernik do pinów 3 i 4. Potem wkręcaj wkręt oporowy aż obwód się zamknie. Później odkręć wkręt o około 0,5 - 1 obrót i powinno być dobrze. Powodzenia

: pt gru 21, 2007 18:20
autor: sle
a jak mam sprawdzić czy krokowiec schował się czy wysunął? :goof:

Podłączam te 5V i coś tam się przestawia. Zmieniam biegunowość to znów coś się odezwie. No ale skąd mam wiedzieć czy on się wsuwa czy wysuwa?

Tak czy inaczej zmierzyłem napięcia. Rozumiem, że nie trzeba uruchamiać silnika i wystarczy tylko włączenie stacyjki, tak?
Pomiędzy pinami 1 i 2 TPS'u napięcie wynosi 1,06V po podaniu przeciwnej biegunowości na krokowca i ponownym pomiarze napięcia na TSP znów mam 1,06. Przy otwieraniu przepustnicy napięcie rośnie aż do tej ok 1/4 i się stabilizuje poniżej 5V.
Napięcie na pinie 1 i 4 na początku jest ok 0V a przy pełnym otwarciu 4,45V z tym, że nie jest tak jak w opisie czyli nie rośnie dopiero od ok 1/5 otwarcia przepustnicy, a wydaje mi się, że zaczyna rosnąć od razu jak zaczynam otwierać przepustnicę.

Ktoś doradzi coś mądrego?

: sob gru 22, 2007 11:18
autor: homsky
sle pisze:a jak mam sprawdzić czy krokowiec schował się czy wysunął?
No przeciez to widac gołym okiem czy krokowiec sie zamyka, bo wtedy trzpien krokowca chowa sie w obudowe krokowca.
sle pisze:Pomiędzy pinami 1 i 2 TPS'u napięcie wynosi 1,06V po podaniu przeciwnej biegunowości na krokowca i ponownym pomiarze napięcia na TSP znów mam 1,06.
Cos mi sie wydaje że nie cofnełes do końca krokowca , albo z jakiegos powodu nie chce sie on cofnąć i przepustnica nie zamyka sie do końca stąd masz takie dziwne odczyty na pinach 1-2 .

Przy całkowicie cofnietym krokowcu , miedzy trzpieniem krokowca a dźwignia przepustnicy powinien wystepować lekki luz , powinno dać się swobodnie włozyć szczelinomierz o grubości 0,5mm.

: śr sty 16, 2008 19:41
autor: scuzz
Ja też bym prosił o te skany z serwisówki jeśli można :) Pozdrawiam aceventuraxl@o2.pl

: śr sty 16, 2008 21:32
autor: RasPL
no to ja też bym poprosił jaro_tychy@o2.pl :bajer:

: pt sty 18, 2008 21:15
autor: mako69
jesli to nie problem to i ja poprosze bo u mnie jest cos nie tak i z checia dowiedzialbyms ie jak dokladnie to ustawic: l.makuch@op.pl

: czw sty 31, 2008 15:15
autor: qbap
dołączam sią do prośby ! :D qbap_ck@o2.pl

: śr lut 06, 2008 21:52
autor: kropaz
ja tez poprosze oscany kropek69@o2.pl

[ Dodano: 07 Lut 2008 13:55 ]
sprawdzilem dzisiaj TPS i na drugim obwodzie czyli piny 1-4 jest cały czas napeicie 3,98V
czy TPS jest do wyrzucenia w takim razie????

TPS do regulacji ?

: pn mar 10, 2008 19:38
autor: Rafał1984zrm
Ja też poprosiłbym o te materiały: rafalpiatek1984@o2.pl


z góry wielkie dzięki:) Pozdrawiam

: wt mar 11, 2008 00:30
autor: budzio18
Panowie a czy wsilniku 2E w golfi III jest mozilwa ragulacja TPS ?? bo z tego co mi sie rzucilo w oko to jak mialem podpiete auto pod kompa tyle ze do sterownika LPG to TPS jak gaz byl w podlodze wskazywal ok 2.8-3V!! to chyba troszke za malo
jak mam sprawdzic i wrazie czego wyregulowac to ustrojstwo??

: ndz kwie 20, 2008 20:51
autor: venomek
Witam, dzisiaj regulowałem TPS tak jak opisujecie, wszystko się udało oprócz cofnięcia baterią silniczka krokowego. Najpierw podłączyłem do niego 4,5V i nic, następnie 6,00V i nic więc zdjąłem go całkowicie i rozpocząłem regulację tps. Silnik pracuje stabilniej, z większą kulturą lecz niestety obroty falują, przy hamowaniu silnikiem np. na 4 biegu czuć tak jakby przez chwilę auto dodawało samo gazu i odpuszczało.

No i dziwnym jest jeszcze to, że obroty są na odwrót, tzn. zimny silnik - niskie obroty (500-800), im cieplejszy silnik tym wyższe obroty.

Co to może być??

: ndz kwie 20, 2008 21:27
autor: Kisiel
venomek, a przepustnicy nie masz brudnej??
no i jak regulowales TPS to oczywiscie miales zamknieta przepustnice???

[ Dodano: 20 Kwi 2008 21:30 ]
venomek pisze:No i dziwnym jest jeszcze to, że obroty są na odwrót, tzn. zimny silnik - niskie obroty (500-800), im cieplejszy silnik tym wyższe obroty.
czujnik temperatury sprawdz, bylo o tym na forum, poszukaj

: pn kwie 21, 2008 06:57
autor: Amanda
venomek pisze:....i nic więc zdjąłem go całkowicie i rozpocząłem regulację tps.
Odkręciłeś go? To ciekawe jak w takim razie wyregulowałeś ten TPS skoro nie było krokowca?