Strona 3 z 5

: wt cze 03, 2008 13:36
autor: oldstaszek
Moje rozumienie-podjechane tarcze hamulcowe i klocki nie "leżą"całą płaszczyzną.
Możliwe że opierają się o krawędzie jakie pozostały po poprzednich tj.nowe są trochę szersze(widywałem).Dla oceny trzeba będzie zdjąć koło aby przyglądnąć się jak przylegają,co pokażą ślady przede wszystkim na klockach.Mam wrażenie że klocki "sprężynują". :pub:

: wt cze 03, 2008 15:45
autor: scuzz
A więc jeżeli chodzi o mnie to wymieniałem klocki w przodzie. Fakt tarcza nie jest pierwszej nowości ale jeszcze jest dość gruba. Syczenie słychać tylko przy naciśnięciu i odpuszczaniu hamulca. Przy trzymaniu nic nie syczy. Klocki się docierają bo przód grzeje się i to zdecydowanie. Przy zgaszonym silniku pedał robi się twardy. Płynu nie ubywa. Przed zmianą klocków wszystko było oki więc teraz też powinno być. A czy pompę się odpowietrza jakoś?

: wt cze 03, 2008 17:12
autor: oldstaszek
Przy naciśnięciu i odpuszczeniu może być słychać syk powietrza - serwo pracuje.
Miękki pedał - jak z tego wynika klocki muszą się dopasować do tarczy.
Grubość tarczy nie świadczy o jej równej powierzchni. :pub:

: ndz cze 08, 2008 18:16
autor: Mimek48
Witam, podepnę się pod temat, u mnie też jest problem z hamulcami, a konkretnie: Jechałem kiedyś i po wciśnięciu pedał hamulca opadł do podłogi i hamulce wtedy "puściły". Przy podpompowaniu hamulce coś tam łapały ale przy dłuższym hamowaniu pedał opadał. Odpowietrzyłem układ ale to nic nie dało jak auto postało to 5 min działały normalnie i potem znowu to samo. Pewnego dnia jak jechałem to hamulce pierwsze "opadły" a potem zaczęło coś brzęczeć i jak lekko dotknąłem pedał hamulca (1cm) to koła od razu w miejscu praktycznie stawały, brzęczenie co jakiś czas ustawało (wtedy hamulce nie działały) a czasem brzęczało i tak w kółko. I po włączeniu zapłonu bez uruchamiania silnika też się tak działo. Zorientowałem się że to taka czarna pompka od abs'u, wypiąłem z niej wtyczkę i było przez jakiś czas w porządku. Aż pedał dalej zaczął opadać ale sporadycznie (raz na trzy dni czasem rzadziej) i hamulce są normalnie tylko nisko strasznie. Macie jakieś pomysły? Może teraz się zapowietrzył?

: ndz cze 08, 2008 18:21
autor: oldstaszek
ABS jak ABS...
To co napisałeś to raczej przecieki wewnątrz pompy pomiędzy sekcjami a nawet jestem pewien.Jak powoli naciskasz to pedał płynie powoli w dół a jak energicznie to staje dęba?
Jeżeli tak jest to nie ryzykuj i wymień - zdrowie i życie... :pub:

: ndz cze 08, 2008 20:38
autor: Mimek48
Właśnie też myślałem o tym że mogą być wycieki w pompie ale za bardzo nie znam jej zasady działania, wymienia się w niej jakieś uszczelki czy pompę trzeba? I tak jak pisałeś przy nagłym wciśnięciu hamulca koło stawało w miejscu (ale wrażenie jakby tylko prawy przód), a jak powoli się naciskało to opadał. Z tym brzęczeniem to taki odgłos wydawało to urządzenie od którego jest odpięta wtyczka na zdjęciu: http://www.putfile.com/pic/8269905 no i jeszcze moje pytanie: abs raczej nic do rzeczy nie ma? Pompa od Abs'u raczej nie siadła? Podbierze pompę od passata B3 lub B2 bo takie posiadam? No i jeśli to zrobię i podepnę wtyczkę do tej pompy na zdjęciu to nie będzie tego brzęczenia i cuda się nie będą działy czy z tym brzęczeniem i bardzo czułymi hamulcami to inny powód? Dzięki z góry za odpowiedzi.

Taka pompa wystarczy: http://moto.allegro.pl/item378507581_po ... aniej.html
czy całą z serwem?

: ndz cze 08, 2008 21:52
autor: oldstaszek
ABS w Twoim przypadku/opis/ nie ma znaczenia.
Wymień pompę bez wspomagania.Ewentualnie wymień uszczelki w pompie.Uszczelki kupując ,dobrze jest mieć zdjęte bo pomimo nr.katalogowego na opakowaniu bywają różnice wymiarowe czy kształtu.Myślę że Seat to taka sama. :pub:

: pn cze 09, 2008 14:43
autor: Mimek48
I mam takie jeszcze pytanko, czy jak rozbiorę pompę to trzeba pamiętać jak była złożona czy to niema znaczenia bo rozbierałem starą pompę i tam były takie dziurki jedna z czoła pompy a druga na tej części którą się wyciąga i moje pytanie czy te dziurki mają być na wprost siebie czy to niema znaczenia (są oddzielone uszczelką)?

: pn cze 09, 2008 17:08
autor: oldstaszek
Kolejność ma być ZACHOWANA.Uszczelki i tłoczki są symetryczne/okrągłe - podczas pracy same mogą się obrócić.Korpus pompy ma otworki na podanie płynu ze zbiorniczka oraz wyjścia na rurki.Tłoczki mogą mieć małe otworki na obwodzie - symetrycznie...Nie bardzo kojarzę o co pytasz... :pub:

[ Dodano: 09 Cze 2008 17:11 ]
Napiszę Ci tak:jeżeli nie ma elementu ustalającego tj. ma możliwości obrotu wewnątrz - to nie ma znaczenia ,jak ma to zachowaj... :pub:

: pn cze 09, 2008 21:08
autor: Mimek48
Dzięki kolego, wyjaśniłeś mi ale kolejny problem kupiłem zestaw regeneracyjny ale jak rozebrać pompę? Ten seger bez "uchwytów" ściągnąłem i wyjąłem pierwszą część pompy a tą część gdzie wchodzi zbiorniczek nie daje rady... w jaki sposób to rozmontować? Jakieś zabezpieczenia czy co? Aha i na pompie są dwa a nie 4 wyjścia na przewody hamulcowe do serwa przykręcana jest od góry i od dołu a nie po bokach...

: pn cze 09, 2008 21:19
autor: oldstaszek
Zbiorniczek jest na wcisk w gumki.Druga sekcja będzie blokowana śrubką/wkrętem zapewne z dołu pompy gdzieś w połowie długości.Może być i pod gumką zbiorniczka...Nie pamiętam wszystkich pomp (nie tylko)jakie naprawiałem.Miałbym w ręku to no problem...
Pozaglądaj - spotykałem różne rozwiązania blokad(muszą być).. :pub:

[ Dodano: 09 Cze 2008 21:21 ]
Dopowiedź:nie ma znaczenia -dwie czy cztery.Ma znaczenie że są dwa obwody.

: wt cze 10, 2008 09:43
autor: Mimek48
Nie mam pomysłu: http://www.putfile.com/pic/8278234 http://www.putfile.com/pic/8278235?pos=top http://www.putfile.com/pic/8278236?pos=top http://www.putfile.com/pic/8278237?pos=top http://www.putfile.com/pic/8278238?pos=top http://www.putfile.com/pic/8278239?pos=top http://www.putfile.com/pic/8278240?pos=top http://www.putfile.com/pic/8278231?pos=top http://www.putfile.com/pic/8278232?pos=top http://www.putfile.com/pic/8278233?pos=top

Porobiłem zdjęcia najlepiej jak mi się udało, nie widać tam żadnej śrubki/wkręta. Jeszcze pytanie czyli jak kupię nową pompę z 4 wyjściami na przewody to dwa mam zaślepić? I z tego co widzę to nie są łatwo dostępne pompy przykręcane z góry i z dołu :( ale oczywiście pierwsze chciałbym się skupić na rozebraniu tej i regeneracji... Także proszę o pomoc...

: wt cze 10, 2008 09:55
autor: oldstaszek
Kontynuuję:
Możliwe że jest pierścień zabezpieczający wewnątrz patrząc z przodu - mała rozdzielczość fotki...
Możliwe że jest kołek w otworze - gdzie osadzony zbiorniczek płynu(spotykałem).Pierwszy otwór...słaba rozdzielczość.Ale na podstawie pozostałych - nic z zewnątrz a wewnątrz - pierścień zabezp/kołek.Innych możliwości technicznych tu nie widzę.Pozaglądaj-wciśnij przez coś tłoczek - może coś Ci się ujawni. :pub:

: wt cze 10, 2008 10:26
autor: Mimek48
Jest kołek w otworze wyciągnąłem go ale nie całkiem bo już wyżej nie idzie ale za bardzo nie da się nic ruszyć... mam wyciągnąć kołek całkiem czy jak, czy możliwe że jest i pierścień i kolek? Ale gdyby był pierścień to było by go widać? Bo tam raczej nic niema.

Wyciągnąłem kołek ale wszystko wystrzeliło jak z procy :) więc przyłożyłem mniej więcej: http://www.putfile.com/pic/8278435 http://www.putfile.com/pic/8278436?pos=top chodzi mi o tą sprężynę co wchodzi z tyłu pompy czy tak ma być czy odwrotnie, czy niema znaczenia?.. i kołek wchodzi w ten szeroki otwór? No i przy ściąganiu segera tego zaraz na początku pompy udało mi się uszkodzić troszkę rowek: http://www.putfile.com/pic/8278520 słabo widać ale tj to miejsce gdzie jest ten plastik co trzyma resztę zaraz pod segerem, będzie to miało znaczenie? Czy nie powinno przeszkadzać?