Strona 3 z 3

: pn lut 21, 2005 22:27
autor: dukem
Moze masz numery bite...albo jakas jeszcze inna kombinacje...trudno powiedziec...napewno te silniki sa zupelnie rozne...

A co do bledow w katalogu to u mnie tez jest silnik JR a data produkcji samochodu jest sierpien '89...gdzies kiedys trafilem na stronke sprawdzania legalnosci silnikow (wpisuje sie dane i wyskakuja info o miejscu i dacie produkcji i czy numer jest poprawny)...z tego wszystkiego wyszlo ze w tym samochodzie nie byl robiony swap (bo nawet naklejki z numerem w bagazniku sie zgadzaja) a mimo wszystko teoretycznie jest to silnik ktory w tym czasie nie byl produkowany- dziwne to jakies :crazy:

: wt lut 22, 2005 10:20
autor: marek29
Krzylu co do wałków rozrządu to nie ma żadnej różnicy.Kolega ma niemiecką książkę katalogowo-serwisową i numer wałka w 1V jest na 99% taki sam jak w RA i SB (teraz nie pamiętam,ale wertowałem temat przed zakupem samochodu) ,poza tym głębokość otwarcia zaworów jest taka sama.Były różnice w wałku ale odnośnie starszych głowic (bez hydrauliki).
Co do wtrysków to faktycznie katalogowo są inne ale wydaje mi się że to nie kwestia ciśnienia (bo jest takie samo),tylko coś z głowicą.Któryś z kolegów pisał na forum że były dwa rodzaje głowic hydraulicznych z małą i dużą fort-kamerą i myślę że to może być powodem innego numeru końcówki wtrysku.Druga sprawa to fakt że po zdjęciu i założeniu głowicy w 1V ,jako w jedynym silniku nie dokonuje się dociągania glowicy po przejechaniu 1000km.W książkach pisze że jest inna uszczelka ,a mechanicy mówią że są zmiany w płaszczyżnie głowicy a ja niewiem co na ten temat myśleć.
Tłoki są standartowe,jak w TD Nadlewane denka (wzmacniane) i natrysk jest również.
Wniosek jest prosty:Zmiana pompy,zmiana turbo z kolektorami,KAT do kosza i to wszystko.Wtryski bym zostawił (ja tak zrobię).
Wojtas_18 Wiem że w książkach pisze że były pompy CAV ,ale ja takiej nigdy w życiu nie widziałem pod maską VW.

: wt lut 22, 2005 11:25
autor: king66
dukem pisze:Moze masz numery bite...albo jakas jeszcze inna kombinacje...trudno powiedziec...napewno te silniki sa zupelnie rozne...

A co do bledow w katalogu to u mnie tez jest silnik JR a data produkcji samochodu jest sierpien '89...gdzies kiedys trafilem na stronke sprawdzania legalnosci silnikow (wpisuje sie dane i wyskakuja info o miejscu i dacie produkcji i czy numer jest poprawny)...z tego wszystkiego wyszlo ze w tym samochodzie nie byl robiony swap (bo nawet naklejki z numerem w bagazniku sie zgadzaja) a mimo wszystko teoretycznie jest to silnik ktory w tym czasie nie byl produkowany- dziwne to jakies :crazy:
ja mam JP silnik wiec... ano wlasnie jest turbina kata nie ma IC nie ma wiec wydaje mi sie ze ktos nabil numery silnika z muła bo powinien miec tylko 52KM

moze numery sa przytarte i jest JR ale nie patrzylem
jak poznac czy ma sie turbo KKK czy Garret??? mocniejsze czy slabsze??? a czym sie roznia pompy wtryskowe????

mam rozne dziwne rzeczy pod maska :D ale nie wiem dokladnie co...

a do IC to chyba turbo chlodzone woda powinno byc...

na spalanie nie narzekam jak go nie krece pow. 120 to w 5 sie miesci do 160 sie tez ladnie buja

pozdro :helm:

: wt lut 22, 2005 14:15
autor: dukem
Co do jeszcze wczesniejszego postu:
Wydawalo mi sie ze porownywalismy 1V i JR a Ty mowisz ze walek jest taki sam jak w RA/SB czyli jednak nie jest taki jak w JR...a wniosek w stylu "zmiana pompy, turbo, kolektorow, ew. wtryskow i wywalenie katalizatora" wg mnie jest prawie jednoznaczny ze stwierdzeniem ze sa to zupelnie jednakowe silniki i wystarczy w nich zmienic polowe czesci zeby byly takie same...:crazy:
Zycze owocnego tworzenia...dodam ze jak bedziesz chcial z tego zrobic JR to czeka jeszcze napewno wymiana walka i wtryskow a jezeli RA/SB to zycze milej zabawy z obiegiem oleju dla turbiny...
Wedlug mnie te wszystkie zabiegi sa nie warte pieniedzy ktore bedzie trzeba na to wydac...lepiej sprzedac ten silnik i ktos sie bedzie z niego jeszcze cieszyl a za kase + wklad wlasny kupic cos mocniejszego...

A teraz odp na post kinga66:
Moze faktycznie to numery sa przytarte i to jest silnik JR...tym bardziej ze JP nie mialy Turbo...ewentualnie ktos cos dostawial i dlatego to tak jest...jezeli chodzi o rozpoznawanie rodzaju silnika po wygladzie to ja tez taki mocny nie jestem...JR- porownujac ze swoim pewnie bym jeszcze poznal ale inne to nie sadze...

: wt lut 22, 2005 14:54
autor: marek29
duken Jeżeli piszesz odnośnie mojego postu (bo trochę sie zamotałem) , to ja pisałem w całości o 1V i jego prównywałem do RA/SB (chodzi o wałek)

: wt lut 22, 2005 15:34
autor: king66
wg ksiazki do diesli/turbodiesli jest tak:

silniki: JP-54KM, 1V-60KM, JR-70KM, RA-80KM, SB-80KM
pompa wtryskowa: 2 wartosci regulacyjne...
0,9 dla JP JR SB; 1,0 dla 1V RA; (czyzby 2 typy pomp?? dla JP i SB taka sama??)
ust. zaworów: 27-5 JP JR: 27-7 RA SB: 26-7 1V (rozne walki??)
wyprzedzenie zaplonu: 5-13 JP JR (do 85); 7-14 RA SB 1V (JP JR po 85)
turbo: brak-JP, chlodz. pow. JR 1V, chlod. woda RA SB (dodatkowa pompka chlodzenia na turbo)
IC: tylko RA SB

podobno jeszcze te turbodoladowane maja nadlewane tloki... wiec z JP nic sie nie zrobi chyba

czyli zeby zrobic:
z JR - SB trzeba miec IC, turbo na wode, (walek rozrzadu??), dodatkowa pompke do wodu na turbo i silnik po 85
z 1V - RA trzeba wywalic kata miec IC turbo na wode (walek rozrzadu??) dodatkowa pompke do wody na turbo

takie mi sie wnioski nasunely... :(

wiec chyba cokolwiek bym mial pod maska a mniemam ze JR nie da sie zrobic z tego ani RA ani SB bez wiekszej kasy

: wt lut 22, 2005 20:19
autor: dukem
Mi sie tez wydaje ze to JR...moze poprostu numer starty albo nie nabity wyraznie...
A ten caly techniczny opis dowodzi ze 1V jest slabszym polaczeniem JR/MF i RA/SB bo wychodzi na to ze czesci maja pol na pol...ale i tak nie zmienia to faktu ze zeby zamienic 1V w ktorykolwiek z mocniejszych silnikow trzeba sie mocno napracowac i wydac mase kasy...

: wt lut 22, 2005 22:01
autor: vudu
kazdego z tych silników miałem i kazdy jest inny ....

: wt lut 22, 2005 22:29
autor: dukem
vudu pisze:kazdego z tych silników miałem i kazdy jest inny ....
Mysle ze jednak sporo wspolnych cech i pewnie sporo czesci mozna w nich znalezc jednakowych ale sa na tyle rozne ze nie oplaca sie przerabianie jednego na drugi...

A teraz moje calkowicie prywatne pytanie: ktorym sie najlepiej jezdzi??:chytry:

: wt lut 22, 2005 22:31
autor: king66
vudu pisze:kazdego z tych silników miałem i kazdy jest inny ....
hehehehe ale JP z turbina nie miales pewnie...

bo ja wlasnie poszedlem sprawdzic jak sie maja numery silnika...
przy zakupie nie robilem tego bo i tak w dowod nie pisza...
...i jak w morde strzelil *JP .........*
i to bardzo wyraznie widac... albo blok jest od JP albo mocno przytarte stare nr i nabite te bo bardzo wyraznie sa wybite...

a wiec pewnie ten moj bolid ma 70KM brak IC

: wt lut 22, 2005 22:34
autor: dukem
Dziwna sprawa...a masz np naklejke w bagazniku?Bo jezeli tak to mozna sie upewnic czy to orginalny numer silnika w tym samochodzie...a jezeli numer bedzie sie zgadzal a silnik jest taki jak mowisz to znaczy ze byl swap i ktos bil numery...

: śr lut 23, 2005 08:46
autor: king66
dziwna sprawa...
naklejek nie ma zeby smiesznie bylo... niby skladak... w sumie nie oczekiwalem zeby sie czesci zgadzaly z rocznikiem... bo wiadomo...
ojciec mial kadeta 1,3 z 80' a buda byla 79' zawiecha 83' plastiki 81' a silnik mial 70KM chyba nietypowa glowice mial (irmscher?? czy cos takiego)
wiec norma ze jak mam golfa skladaka to silnik moze byc z 88' buda 90' a reszta *#cenzura#* jak sie trafilo do reki...

mysle ze ktos sciagnal diesla mula a mial przy okazji silnik od TD (JR?) i wsadzil JR a nr przebil z JP ....albo wsadzil glowice i cale bebechy w blok od JP... nie wiem czy mozna odroznic jakos blok JP od JR??
a wydech jest na 100% z JR głowica jest z turbo i chlodnica jest ta dluzsza co w GTI szla i wlasnie w TD (przypadek??)

wg papierow wszystko OK brief jest OK nr silnika zgadzaja sie nr nadwozia tez... ale to nie jest ten silnik

teraz mi to zwisa bo nr silnika w deklach juz nie mam ale ciekawi mnie to co to za myk mam zrobiony

: czw lut 24, 2005 00:43
autor: dukem
ja bym stawial na swap i bicie
nie sadze zeby mozna bylo wszystko zmienic az tak zeby to wygladalo na inny silnik...duzo latwiej i taniej wymienic calosc i przebic...a prawdy pewnie juz nigdy sie nie dowiesz...chyba ze na bloku gdzies sie ostaly orginalne numery bo gdzies slyszalem ze zdazaly sie na dole tez...