Strona 3 z 4

: pt gru 08, 2006 17:23
autor: byczkins
grybam pisze:wydaje mi sie ze to normalne ze w trasie temp spada przecirez nie stoisz i niema wiatru ktory by w chlodnice dmuchal a jak jedziesz 100km/h to normalne ze lepsze chlodzenie prawda??
no tak właśnie myślałem do dzisiaj, w wolnej chwili sproboje zgłębić temat.

: pt gru 08, 2006 17:48
autor: Paweł Marek
mayk pisze:no tak właśnie myślałem do dzisiaj, w wolnej chwili sproboje zgłębić temat.
ja już troszkę zgłębiłem. Mimo wymiany trzech trmostatów, wszystkie wahlera i każdy z innej serii (któryś musiał być dobry) temperatura spada w czasie szybkiej jazdy do ok 80 stopni, uznałem to za normę. Z drugiej strony w GTI żonki z takim samym silnikiem temperatura stoi na 90, niezależnie od szybkości jazdy. Ale już się poddałem i w swoim więcej nie zmieniam

: sob gru 09, 2006 22:52
autor: ppoll27
Witoos pisze:Sposoby na oszczedną jazde?
1. Jezeli chodzi o obroty, to najlepiej krecic w przedziale 2000 do 3000.
2. Technika jazdy? Oczywiści chamowanie silnikiem, wtedy jest odcinany dopływ paliwa/gazu.
3. Pozamykane szyby.
4. Zmiejszenie wagi samochodu
5. Otwarcie nawiewów (w czasie jazdy).
6. Na każdym dłuzszym postoju wyłanczac silnik.
7. Dbać o poziom płynów: chłodniczego, oleju.
8. Optymalny dobór kół.
9. Po pierwszym odpalaniu odczekac 30sek na umiarkowanie rozgrzanie.

Mam jeszcze takie pytanie, ile spala silnik 1,6 ?? ?? ?? W mk3
Do tego co napisałeś warto dorzucić część zależną od stanu silnika:
> czysty filtr powietrza (zmiana raz w roku lub co 15 tys km przebiegu)
> sprawny - filtr paliwa (teoretycznie nie wymienny, ale po 10 latach warto zmienić)
> sprawne świece (zmiana co 15 tys/30 tys jedno/wieloelektrodowe)
> sprawny termostat=optymalna tempetura pracy
> sprawne czujniki powietrza - przepływomierz (jeśli jest)
> sprawne czujniki temperatury (te niebieskie - sterują kompem - załączeniem/wyłączeniem ssania)
> sprawna sonda lambda
> sprawne sprzęgło
do listy powyżej dorzuce jeszcze jedno ważną rzecz
> poprawne ciśnienie w oponach

WTEDY : mk2 1,6 pali w mieście 8,-5 9 litra, za miastem ok 6 (do 100 km/h) i ok 7-7,5 (120-140 km/h) :okej:

: sob gru 09, 2006 23:14
autor: marcin999
a o co chodzi z tym sprzeglem??? to chyba oczywiste ze musi byc sprawne tak jak i musi byc paliwo;p

w Dieslach wymiana filtra paliwa co 30 tys km

: ndz gru 10, 2006 13:59
autor: Witoos
ppoll27
Jasne, masz racje! Dobra robota :bajer:

marcin999
Sprawne sprzeglo to takie które nie trzyma wcale. Uwierz mi ze mozna na takim jeździć, smigałem pół roku

: ndz gru 10, 2006 19:53
autor: kamil.wilk
Paweł Marek pisze:
mayk pisze:no tak właśnie myślałem do dzisiaj, w wolnej chwili sproboje zgłębić temat.
ja już troszkę zgłębiłem. Mimo wymiany trzech trmostatów, wszystkie wahlera i każdy z innej serii (któryś musiał być dobry) temperatura spada w czasie szybkiej jazdy do ok 80 stopni, uznałem to za normę. Z drugiej strony w GTI żonki z takim samym silnikiem temperatura stoi na 90, niezależnie od szybkości jazdy. Ale już się poddałem i w swoim więcej nie zmieniam
Witam.
Ja zainwestowałem w termostat oryginalny i mam święty spokój.
A temperatura też spadała mi w czasie szybkiej jazdy.
A co do spalania to 1,6 AEK 100PS potrafi łyknąć w mieście 12L ale na trasie jestem się w stanie zmieścić w 7 bez problemu.

Podobny problem

: czw sty 11, 2007 01:04
autor: pkarol
Witam

Mam Golfa 1,8 GT silnik ABS 90 koni
Autko potrafi spalić nawet 20 (naprawdę) litrów w mieście poniżej 15 nie schodzi
Do na obrotach miedzy 2000 a 3000 muli i nie chetnie wchodzi wyżej.
W "naprawe" włożyłem już prawie 1000zł byłem już chyba u 10 "fachowców":
-nowa sonda lambda
-kable beru
-świece NGK
-kupiłem 2 kompy
-wymieniłem wszystkie filtry
-mechanik sprawdził wszystkie czujniki temp, ciśnienia i tp i mówi, że wszystko działa
Nie można połączyć się z kompem (na kablach jest sygnał, ale nie czyta)
W zasadzie wszyscy mechanicy się poddali.
Ostatni gadał coś o tym, że nr na silniku nie wyglądają oryginalnie, ale to znaczenia chyba niema.

Ma ktoś może jakiś pomysł, bo jak tak dalej pójdzie to trzeba będzie go ze złomować.
Myślicie, że warto wstawiać go do serwisu VW (trochę boje się, że mnie wykasują)

Za jakikolwiek pomysł poradę będę bardzo wdzięczny, bo walczę już z tym 6 miesięcy

POMOCY!!!!!!!!!!!!!!!

: czw sty 11, 2007 14:50
autor: ppoll27
pkarol
Zakladajac ze nie masz dziury w baku ;) to mozna pojsc takim tropem, ze leci duzo paliwa z wtrysku bo:
> czujnik temperatury cieczy chłodzącej pokazuje ze silnik jest zimny
> czujnik położenia przepustnicy przeklamuje
> czujnik temperatury zasysanego powietrza pokazuje zimne powietrze
> regulator ciśnienia paliwa nie utrzymuje prawidlowego cisnienia
> sonda lambda piszesz ze jest OK,
no i teraz po kolei musisz to posprawdzac, czujniki temperatury to zazwyczaj oporniki zmieniajace opor razem z temperatura, szczegoly mozesz znalezc na forum. Pamietaj zeby w kazdym czujniku sprawdzic chociaz "na oko" polaczenia - tzn wtyczki, kabelki itp.
Generalnie to najlepiej kup sobie najprostszy multimetr i weź sprawy w swoje ręce - nie ufaj mechanikom ;)

Moze ci sie przyda to - opisy jak dziala Mono-motronic:
http://www.imc.pcz.czest.pl/imtits/plik ... arelli.pdf
http://skoda.autokacik.pl/pages/felicia/wtryski.html
http://www.fiatuno.pl/index.php?idg=73
http://www.boschautoparts.co.uk/pcPetr11_5.html

:bigok:

re ppoll27 może ktoś jeszcze coś poradzi

: pt sty 12, 2007 00:25
autor: pkarol
Wszystkie czujniki są ok bo były już sprawdzane kila razy.
Dzisiaj robiłem przegląd i mechanik zwrócił mi uwagę, że może być to coś z gumą pod wtryskiwaczem. I jeszcze jedna dziwna sprawa, gdy wcisnę pedał hamulca i go puszcze obroty rosną o 200 i spadają i tak dzieje się zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku.
Generalnie to wszystko rozbija się o to, że nie da się zrobić odczytu z kompa.
Dostałem kolejny adres elektryka i chyba będę zmuszony go wstawić, bo ja pomysłu nie mam.

POMOCY!!!!!!!!!!!!!

: pt sty 12, 2007 08:11
autor: Witoos
Ja to Ci powiem tylko tyle ze współczuje !! !! Mój znajomy miał podobnie z hondą civic jednak juz nie pamietam co było nie tak.... Jednak sprawa bez zwątpienia jest do zrobienia. Napewno nie złomowanie, juz lepiej nowy silnik jak bedzie konieczność

Re: re ppoll27 może ktoś jeszcze coś poradzi

: pt sty 12, 2007 09:59
autor: ppoll27
pkarol pisze:Wszystkie czujniki są ok bo były już sprawdzane kila razy.
Dzisiaj robiłem przegląd i mechanik zwrócił mi uwagę, że może być to coś z gumą pod wtryskiwaczem. I jeszcze jedna dziwna sprawa, gdy wcisnę pedał hamulca i go puszcze obroty rosną o 200 i spadają i tak dzieje się zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku.
Generalnie to wszystko rozbija się o to, że nie da się zrobić odczytu z kompa.
Dostałem kolejny adres elektryka i chyba będę zmuszony go wstawić, bo ja pomysłu nie mam.

POMOCY!!!!!!!!!!!!!
Jesli po wcisnieciu hamulca masz zmiane obrotow to pewnie masz nieszczelny przewód z podciśnieniem do serwa - to jest taki łącznik pomiędzy kolektorem dolotowym a pompą hamulcową. Gumę pod wtryskiem też warto sprawdzić - najprościej zapalić silnik i poruszać wtryskiem - jak będzie zmiana obrotów to trzeba ją zmienić. Generalnie silnik ci łapie lewe powietrze i w związku z tym wtrysk ładuje więcej paliwa. :bigok:

komp

: sob sty 13, 2007 01:10
autor: pkarol
Ok to wszystko rozumiem
ale co może być przyczyną tego ze nie da się zrobić odczytu z kąpa????????
to na pewno nie wina kompa, bo próbowałem z 3 i na żadnym się nie da

: sob sty 13, 2007 02:32
autor: snowak
Jaki rocznik tego golfa, a raczej czy masz gniazdo obdII czy dwie wtyki (czarna i biała)?
Jeśli obdII to spróbuj wpiąć się w gniazdo pinami ze zmienionymi liniami K i L

: ndz sty 14, 2007 21:52
autor: pkarol
Mam dwie wtyczki czarną i białą. 92/93
Czy w tym aucie da sie zrobić auto diagnoze. Obiło mi się o uszy że po podłączeniu czegoś do masy pokazuje na diodzie rodzaj błędu??????????