Strona 3 z 5

: wt paź 17, 2006 00:10
autor: granite
maxx10 pisze:Moje halogeny są firmy Hella - udało mi się je kupić za śmieszne pieniądze (170 zł za 2 szt - same kratki razem z halogenem - wiązkę i przekaźnik musiałem dorobić sam). Rzeczywiście w instrukcji HELLI jest napisane że idą do wszystkich modeli prócz TDI i GTI ale mi udało się je zamontować bez problemu - jedynie faktycznie prawy halogen zasłania trochę wlot do IC, na razie w związku z temp. nie ma problemu, na wiosnę będę musiał coś pomyśleć. Nowe też HELLA tak jak napisał "pszczyna" kosztują kupę kasy ale na allegro można znaleźć używkę.
Miałeś szczęście kupując za taką cenę. Gdybym tylko na takie natrafił to brałbym w ciemno :food:

: wt paź 17, 2006 08:11
autor: hryniew
maxx10 pisze:Moje halogeny są firmy Hella - udało mi się je kupić za śmieszne pieniądze (170 zł za 2 szt - same kratki razem z halogenem - wiązkę i przekaźnik musiałem dorobić sam). Rzeczywiście w instrukcji HELLI jest napisane że idą do wszystkich modeli prócz TDI i GTI ale mi udało się je zamontować bez problemu.
Właśnie takie coś widziałem na allegro tyle że za ok. 300 zł. Nie kupiłem tylko dlatego że był ten durny napis o TDI.... Teraz widzę że mam czego żałować :(

: czw paź 19, 2006 09:46
autor: greg
no więc tak - ta podstawka pod przekaźniki której u mnie nie było kosztuje 31zł, przełącznik na allegro w tej chwili jest za 50zł, halogeny - trzeba sie rozgladać - koszt (w reflektory 70-80zł) pod zderzak (mnoze dałoby sie adaptować z passata? - na allgro 220zł) do tego kable - jeśli macię wiazkę od reflektorów do kabiny - to kabelki kończą się z tyłu za skrzynką przekaźników - trzeba wywlec i wpiąć do przekaźnika, do tego przekaźnik 53 i do tego końcówki kabelków - potrzebne są 3 końcówki cieńsze i 4 grubsze + jedna końcówka z oczkiem lutownica, izolacja.

[ Dodano: Czw Paź 19, 2006 9:48 am ]
po zamontowaniu mogę jedynie poqwiedzieć że nie wiem jak świecą w zderzaku ale w reflektorach pięknie świecą po ziemi - w odległości 5mb od samochodów światło jest na wysokości ok 7cm

: pt paź 20, 2006 10:35
autor: szczepkow
Sprawę można rozwiązać na dwa sposoby. Obydwa załatwia Allegro. Trzeba kupić albo halogeny w zderzak wraz z maskownicami. albo reflektory z halogenami. Prostrza sprawa jest z halogenami w zderzaku bowiem potrzeba tylko dorobić instalację elektryczną. Ja sterowanie przekażnika wyprowadziłem z wyłącznika głównego (styk 60 kolor przewodu szaro biały) reszta jest prosta. Halogeny pracują wtedy gdy włączy się tylne światło przeciwmgielne. W przypadku halogenów w reflektorach trzeba zdejmować zderzak aby wymienić reflektory. Instalacja jest taka sama jak w poprzednim przypadku. Gdyby ktoś chciał więcej o instalacji to proszę o kontakt. w swoiej czwórce miałem obydwa warianty.
Pozdrawiam

: pt paź 20, 2006 11:06
autor: pszczyna
W lampach VALEO są gotowe gniazda tylko zaślepki zdemontować.
GREG myślał o kratkach z PASSATA --za długie , może by zerknąć czy z FABI nie podejdą -----jakiś podobny wykrój kratki mają???????????

: pt paź 20, 2006 11:12
autor: szczepkow
Potwierdzam że halogeny w reflektorach świecą lepiej. Mam porównanie bo używałem jednych i drugich

: pt paź 20, 2006 16:34
autor: ApC
ja też bawiłem się rok temu w zakładanie soczewek do reflektorów, poza tym musiałem całą instalację zrobić sam, bo w tych krajowych golfach jest straszna bieda :/
Włożyłem do nich żółte żarówki Philipsa Allweather. Miałem już wiele razy okazję je przetestować podczas mgły i potwierdzam zdanie przedmówców - świecą zajebiście, można po zmroku nawet jeździć na samych halogenach :bigok:

: pt paź 20, 2006 21:09
autor: greg
szczepkow, ale twoje rozwiązanie jest trochę bezsensu bo jak zapalasz przednie to i tylne, a nie możesz np tylko przedmnnich - w takim przypadku wącznik + skabelek do przekaźnika ze styku nr 8 we wtyczce włącznika

: pt paź 20, 2006 21:47
autor: szczepkow
Ja nie widzę żadnego problemu aby instalację zmontować całkiem odzielnie i niezależnie od oryginalnego świała przeciwmgielnego i do tego dać oryginalny wyłącznik przy wył światła awatyjnego. Oczywiście zachowując moją propozycję. Obydwie instalacje moga pracować wtedy oddzielnie lub razem. I to jest też myśl. Postaram się niebawem zamieścić schemat takiej instalacji.

: pt paź 20, 2006 22:13
autor: pszczyna
Moim zdaniem montowanie Philipsa Allweather jako halogenów w MK4 jest trochę bezsensowne, stosowałem kiedyś te żarówki i wiem że emitują 3-trzy długości światła--białą-żółtą--ultrafiolet , wiem iż taki sam efekt można uzyskać w PUNTO 2 poprzez soczewki.
I z tego co pamiętam była to tylko wersja H-4 chyba że kolega miał na myśli Philips NIGHT GUIDE 3-IN-1 tylko nie wiem czy jest wersja H-3 tylko w obu przypadkach efekt jest taki jak dyby światło przepuścić przez dwie soczewki.
Od siebie dodam że istnieje mała możliwość przeróbki wyłącznika na dwie pozycje włączające halogeny przód i tył osobno lecz zbyt pracochłonne jednak szybszy jest zakup wersji na dwa

: ndz paź 22, 2006 14:54
autor: ApC
pszczyna pisze:Moim zdaniem montowanie Philipsa Allweather jako halogenów w MK4 jest trochę bezsensowne
a moim zdaniem (i nie tylko moim) nie, bo żółte światło jest dużo skuteczniejsze w mgle niż białe ponieważ tak się nie rozprasza, a żarówki typu Night Guide można sobie włożyć w reflektory dalekosiężne
te żarówki mam oczywiście H3

: ndz paź 22, 2006 17:29
autor: granite
szczepkow pisze:Potwierdzam że halogeny w reflektorach świecą lepiej. Mam porównanie bo używałem jednych i drugich
Brawo dla tego Pana :!: Widzę, że mamy następce Newtona - stary właśnie podważyłeś ogólnie znane prawo fizyki!! :panna:

: ndz paź 22, 2006 19:40
autor: ApC
granite pisze:
szczepkow pisze:Potwierdzam że halogeny w reflektorach świecą lepiej. Mam porównanie bo używałem jednych i drugich
Brawo dla tego Pana :!: Widzę, że mamy następce Newtona - stary właśnie podważyłeś ogólnie znane prawo fizyki!! :panna:
nie przesadzaj, z jednej strony światła w reflektorach świecą przez mgłę, ale z drugiej strony są wyżej umieszczone, więc mają większy zasięg i lepiej oświetlają drogę, poza tym dzięki temu, że są to soczewki nie dają rozbłysków na boki i do góry, a właśnie to najwięcej oślepia w czasie mgły

tego nie wziąłes pod uwagę?

: ndz paź 22, 2006 20:56
autor: granite
ApC pisze:
granite pisze:
szczepkow pisze:Potwierdzam że halogeny w reflektorach świecą lepiej. Mam porównanie bo używałem jednych i drugich
Brawo dla tego Pana :!: Widzę, że mamy następce Newtona - stary właśnie podważyłeś ogólnie znane prawo fizyki!! :panna:
nie przesadzaj, z jednej strony światła w reflektorach świecą przez mgłę, ale z drugiej strony są wyżej umieszczone, więc mają większy zasięg i lepiej oświetlają drogę, poza tym dzięki temu, że są to soczewki nie dają rozbłysków na boki i do góry, a właśnie to najwięcej oślepia w czasie mgły

tego nie wziąłes pod uwagę?
Większy zasięg miałyby gdyby udało im się przebić przez ścianę mgły przed samochodem. :jezor: Niestety nie jest im to dane i przy wiekszej mgle jedynie robi się jasno przed samochodem. :grin:

A tak na przyszłość to przeczytaj temat od początku, bo z tego co pamiętam to nie jest tylko moja opinia... :chytry: