Strona 3 z 7

: wt paź 03, 2006 00:34
autor: Grzesiekk1982
wasyl_ls pisze:moc stracił nagle i co ja mam teraz zrobic??
Sprawdź czujnik temperaury powietrza i sondę lambda.

: wt paź 03, 2006 02:37
autor: lovelos
jak przeczytałem twojego posta to uśmiałem sie do bulu :rotfl:
piszesz że brałeś swoim 1,8 gofrem autka 1,6 16v :rotfl: :rotfl:
to były 1,6 ale 8v jak juz.
bo po 1,6 16v to wąchał byś dymek tym gofrem

: wt paź 03, 2006 08:30
autor: kamil.wilk
Ja miałem podobny przypadek po zakupie auta.
Jak kupowałem to gośc mówił że silnik ma 74 konie. Jednak jak pozwalałem sobie w mieście za bardzo i spaliłem prawie 12l pojechałęm do serwisu by mi go zapieli na kompa.Dowiedziałęm się przy okazji że mam 101koni :bigok: .
Taki gratis dostałem :bigok:

: wt paź 03, 2006 08:50
autor: paww18
WilQ pisze: Te "twoje" mk3 ma 15 koni wiecej od mojego wiec 3 litry spalanie wiecej jest niemozliwoscią
[ Dodano: 02 Paź 2006 22:29 ]
tzn mniej od mojego

jest mozliwe, AEX ma 60 koni i jest na wielopunktowym wtrysku. To ze spali nawet 5,5 na trasie to jestem wiecej niz pewien bo rodzice maja ibize z tym silnikiem (moze jest lzejsza niz gofer ale realnie 6 litrow w golfie jest mozliwe) i nigdy nie spalila wiecej niz te max 6 litrow w trasie, w miescie oczywiscie wiecej(tego juz nie mierzylem).

: wt paź 03, 2006 09:02
autor: exec
a z tym tankowaniem do wybicie pistoletu to roznie jest. raz bylem na stacji bp gdzie szybko leciala benzyna i po 3 wybiciach przestalem lac wsiadam patrze a tu wskazowka benzyny jest o pol pola pod najdalsza kreska czyli jeszcze kilka litrow by weszlo. a innym razem bylem na orlenie gdzie byl uszkodzony pistolet i trzeba bylo tylko lekko naciskac spust i benzyna leciala tak z 3 razy wolniej i zatankowalem tak ze przejechalem 60km zanim wskazowka zeszla ponizej najdalszego pola.
wiec jak ktos chce zatankowac na prawde do pelna to trzeba czekac dlugo az piana osiadzie i to naprawde dlugo -ponad minute

: wt paź 03, 2006 12:11
autor: WilQ
lovelos pisze:jak przeczytałem twojego posta to uśmiałem sie do bulu :rotfl:
piszesz że brałeś swoim 1,8 gofrem autka 1,6 16v :rotfl: :rotfl:
to były 1,6 ale 8v jak juz.
bo po 1,6 16v to wąchał byś dymek tym gofrem
Nie będe z Tobą polemizował na ten temat, ale Vectra 1,6 16V 100 konna nie dawała rady i dostała na długość samochodu do 140 km/h prostej drogi

Re: [mk3] Jestem zażenowany :(:(:(:(

: wt paź 03, 2006 12:21
autor: Karlos87
WilQ pisze: Prosze mi powiedziec, czy są wogole jakies plusy tego silnika 1,8 75km
Oczywiście :) plusem jest to że silnik 1.8 75km przenosi mniejsze obciążenia niż 1.8 90Km idzie za tym to że silniki AAM są mniej wyżyłowane i przejadą wiecej kilometrow :bigok:

[ Dodano: 03 Paź 2006 12:26 ]
silniki w VW są najlepsze :okej:
znajomy ma Audi 80 z silnikiem 1.8 nie wiem ile koni ale napewno nie wiecej niż 90 i przejechał 350tys. km.twierdzi że nie łyka mu oleju.na moje odczucia jego auto jeździ jak powinno :)

: wt paź 03, 2006 12:29
autor: herflik95
witam tez mam 1.8 75km aam i jestem z nego zadowolony nie mam zadnych problemów z tym silnikiem i nie zamienił bym sie na 1.8 90km. nie ma sie tu czym przejmowac skoro jezdziłeś i było ok. jak ktos cie wkurzu na drodze to i 75 silnik sobie poradzi

: wt paź 03, 2006 13:22
autor: Pinhead
WilQ, Nie będe owijał w bawełne ;-) Dla mnie ten silnik to porażka. Duża pojemność, śmiesznie niska moc i spalanie na poziomie 90KM ABS'a. Zalety AAM ? Nic. Cena zakupu, trwałość, koszty eksploatacji, moc, moment obrotowy, spalanie... to wszystko jest albo gorsze albo na poziomie 1.8 90KM. Różnica między AAM a ABS jest znaczna, to że wygrywałeś z Vectrami i innymi mocniejszymi bryczkami nic nie oznacza. Może kierowaca był lipny, może miał zjechane opony nie wiadomo. Po prostu na dzień dzisiejszy ten silnik według mnie to porażka. Gorszy może (choć to też zalezy od oczekiwań) być tylko 1.4 60KM choć w tym przypadku przynajmniej spalanie jest bardziej odpowiednie do osiąganej mocy a niższa pojemność może przełożyć się na niższe składki OC.

: wt paź 03, 2006 14:04
autor: Grzesiekk1982
Pinhead, Nie dołuj aż tak gościa ;) Przecież silniki VW nie są złe, jakie by nie były i tak przewyższają wiele innych marek :) W Niemczech jest niższe ubezpieczenie ze względu na niższą moc, czy jakoś tak.
I tak ma porządny samochód, jak my wszyscy tutaj :bigok:
Jeśli mam być szczery, to wolał bym wypasionego Golfa MK3 AAM niż Pandę, Sparka, punto2 i inne tego typu wynalazki, a resztę kasy zostawić na ubezpieczenie i paliwo :D
I tak połowa samochodów jakie po Polsce jezdzi, to wyroby samochodopodobne i jezdzidełka jak w/w + matizy, lanosy, seje i cinque itp. itd. I tak jest szybszy od nich wsztystkich :hehe: . I mniej trzeszczy w środku ;)

[ Dodano: 03 Paź 2006 14:06 ]
P.S

Qmpel też zawsze myślał że ma Golfa TDi, ode mnei się dowiedział jaka jest różnica między TDi a AAZ. 430 tys nim zrobił i silnik był zdrowiutki :bigok:

: wt paź 03, 2006 14:14
autor: Pinhead
Ale to jest obłudne pocieszanie się. Więc czy mamy się pocieszać czy mamy mówić konkrety ? :-) Tym sposobem każdy silnik w aucie każdej marki można przyrównać do czegoś gorszego i pocieszać się że ma się wypas. Mówimy o rynku aut używanych, tutaj wybór jest ogromny w przypadku VW i kupując 1.8 AAM jest wiele innych alternatyw do wyboru po takich samych albo zbliżonych cenach. A kupowanie AAM to według mnie pomyłka bo ani to oszczędne, ani mocne czyli dwie podstawowe cechy idą do kosza. Mieszkamy w Polsce więc argument że w Niemcowie płaci się od mocy też odpada. Zresztą, nawet gdyby i w Polsce tak było to mimo wszystko lepszym wyjściem był by 1.6 75KM. Jest oszczędniejszy.

: wt paź 03, 2006 14:18
autor: kamil.wilk
Jedynym argumentem może być żywotność,jednak obawiam się że szybciej blacha przepadnie niż silnik.

: wt paź 03, 2006 14:27
autor: ck
Jowisz pisze:No właśnie konieczie przestań tankować po pierwszym wybiciu, nic tam jeszcze na siłę nie wciskaj bo może nawet jeszcze pare litrów wejść ale wtedy już dokładnie nie sprawdzisz ile ci bierze
Wydaje mi sie,ze najbardziej wiarygodne będzie własnie tankowanie pod korek,inaczej róznie bywa na stacjach bo jak benzyna szybciej leci wtedy się bardiej zapieni a i wtedy wczesniej wybije.

: wt paź 03, 2006 14:30
autor: Pinhead
Przy tak starych autach i znikomym wysileniu obu wersji (bo 90KM z 1.8 to też jest mało) różnice się zacierają. Obie sa bardzo trwałe i największy wpływ na żywotność mają właściciele auta.