Strona 3 z 3

: śr wrz 27, 2006 19:04
autor: Michnik
A do AAZ jaki termostat? Bo mam założony na 87 stopni. I nie wiem czy jest dobrze bo maxymalnie mam 80 stopni, a jak zmieniam czujnik temp to z kolei mam 95-100 stopni! Może po prostu trzeba zgrać czujnik temp i odpowiedni termostat?

: śr wrz 27, 2006 19:13
autor: Adamtd
Michnik pisze:A do AAZ jaki termostat? Bo mam założony na 87 stopni
Bo taki masz mieć
Michnik pisze:I nie wiem czy jest dobrze bo maxymalnie mam 80 stopni, a jak zmieniam czujnik temp to z kolei mam 95-100 stopni!
To już nie jest dobrze - ani tak, ani tak - trzebaby sprawdzić czujnika, albo działanie termostatu

: śr wrz 27, 2006 20:04
autor: T.O.B.I.
Michnik, prawdopodobnie masz uwalony ternostat za wczeasnie otwiera sie, a co do osiagania 70 st. to tak po 4-5km (bo jezdze szybko hehe) zalezy od temperatury na zewnatrz

: śr wrz 27, 2006 20:15
autor: MaciejW
T.O.B.I. pisze:Michnik, prawdopodobnie masz uwalony ternostat za wczeasnie otwiera sie, a co do osiagania 70 st. to tak po 4-5km (bo jezdze szybko hehe) zalezy od temperatury na zewnatrz
a 90st po ilu ?

: śr wrz 27, 2006 23:28
autor: Michnik
NO to możę od początku. Termostat też wymieniłem tyle, żę kiedyś wcześniej(bo temp była max 70stopni!). PO wymianie termostatu koło 80 się zrobiło. No i narazie tak jeździłem. Ale ostatnio mnie naszło żeby czujnik temp wymienić jeszcze. Po wymianie 95-100 i wyłaczyłem silnik bo nawet wiatrak na chłodnicy sie nie załaczył i zmieniłem spowrotem na stary czujnik. Nie wiem już co jest nie tak. Czy możę licznik coś oszukuje?

: czw wrz 28, 2006 16:41
autor: T.O.B.I.
dzisiaj sprawdzilem po 3km 70 st. a po jakichs 5-6 km 90 st, 5 km mam do pracy

: czw wrz 28, 2006 20:26
autor: MaciejW
T.O.B.I. pisze:dzisiaj sprawdzilem po 3km 70 st. a po jakichs 5-6 km 90 st, 5 km mam do pracy
wlasnie tez bym tak chcial bo u mnie 5-6 km tj dopiero 70 10-11 90st :( ale i tak niejest zle

: czw wrz 28, 2006 21:49
autor: T.O.B.I.
ja poprzednia zime cala przejezdzilem na uwalonym termostacie i nie bylo tak zle palil mi jakies 8 litrow benzynki bo nie mma gazu, a teraz mi pali w miescie 6,6l w zime do 7 moze wzrosnie

: pt paź 20, 2006 23:02
autor: rurov
Ja mam podobnie, w tym tygodniu wymienilem termostat na Wahler-a, temp otwarcia 84'C i temperatura na trasie to 80'C max. Wczesniej mialem geates'a na ktorym mialem wybite 87'C i temp byla 90'C. Czytam te posty i nie wiem czy cos zrobilem nie tak. Moze nie odpowietrzylem dobrze ukladu? Aha silnik 1.6 ABU 93r.

: pt paź 20, 2006 23:29
autor: T.O.B.I.
no to pada nastepujace pytanie: czy dobrze go zalozyles? czy uszczelka sie gdzies nie podwinela? wyglada na to ze duzy obieg jest wlaczony w jakims stopniu bo nie osiaga temp. 90'C, bo pewnie na postoju osiagnie 90'C?

: pt paź 20, 2006 23:48
autor: rurov
Własnie jak go odpowietrzałem to doszło do 90 i dalej i wlączył sie wentylator. uszczelka odpada bo nigdzie nie cieknie. Moze ulozenie samego termostatu w gniezdzie. Bo np w vw bora podczas montażu nalezy:
– umieścić termostat w króćcu łączącym i obrócić 1/4 obrotu w prawo;
i jeszcze:
Wskazówka
Pałąk termostatu musi znajdować się w położeniu prawie pionowym.

: sob paź 21, 2006 16:59
autor: T.O.B.I.
nie jestem powien czy da sie termostat odwrotnie zalozyc, no i nie chcialbym powiedziec ze zle zalozyles, ja u siebie w ABU tez sam wymienialem i pamietam ze sprezynka powinno sie w strone krucca do chlodnicy skierowac

: sob paź 21, 2006 17:04
autor: rurov
Chodziło mi o położenie "pałąka" termostatu. W dokumentacji serwisowej bory, swoja drogą super sprawa, zwracają na to uwagę, widocznie coś w tym jest. A termostatu to nie da sie inaczej włożyć.