Strona 3 z 3

: pn sie 14, 2006 13:46
autor: dzikgtc
Pikus, z Twojej odpowiedzi mozna wywnioskowac ze 80 w trasie to norma (teraz jest lato) Czyli mam rozumiec ze w zime przy duzych predkosciach silnik bedize mial jeszcze ponizej 80? BZDURA, jak masz cos walniete to w rzeczywistosci tak bedzie. Zauważ że termostat nie otwiera sie na maxa przy 87 stopniach, to jest temp otwarcia poczatkowego, on otwiera sie na fulla przy bodajze 102 stopniach. Przy 90 stopniach masz duzy obieg ale skrecony tak ze powinien trzymac 90 stopni. Nie wiem juz jak to argumentowac. Moze zrobimy ankiete? JAKA TEMP MA TWOJ GOLF :hmm: To wtedy sie przekonasz...

: pn sie 14, 2006 14:21
autor: Pikus
dzikgtc pisze:Pikus, z Twojej odpowiedzi mozna wywnioskowac ze 80 w trasie to norma (teraz jest lato) Czyli mam rozumiec ze w zime przy duzych predkosciach silnik bedize mial jeszcze ponizej 80? BZDURA, jak masz cos walniete to w rzeczywistosci tak bedzie. Zauważ że termostat nie otwiera sie na maxa przy 87 stopniach, to jest temp otwarcia poczatkowego, on otwiera sie na fulla przy bodajze 102 stopniach. Przy 90 stopniach masz duzy obieg ale skrecony tak ze powinien trzymac 90 stopni. Nie wiem juz jak to argumentowac. Moze zrobimy ankiete? JAKA TEMP MA TWOJ GOLF :hmm: To wtedy sie przekonasz...
to zle rozumisz. Ja nie powiedzialem ze tem. w zime spadnie ponizej. Gdyby tak bylo jak mowisz to ludzie w zime nie kaladaliby kartonow przed chlodnice. NIe mam zamiru sie wiecej z Toba sprzeczac, to jest ostatni post wtym temacie kierowany do Ciebie. Ty masz swoje racje a ja swoje.

: pn sie 14, 2006 15:07
autor: marekx2710
przepraszam, że się wtrące ale wkładanie kartonów przed chłodnicę w zimie to bzdura i nie ma racji bytu jeżeli układ jest sprawny

: pn sie 14, 2006 22:51
autor: emgrala
dzikgtc pisze:Pikus, z Twojej odpowiedzi mozna wywnioskowac ze 80 w trasie to norma (teraz jest lato) Czyli mam rozumiec ze w zime przy duzych predkosciach silnik bedize mial jeszcze ponizej 80? BZDURA
nie bedzie mniejsza bo jak bedzie wyplywal plyn z silnika chlodniejszy niz temp. otwarcia to on sie zamknie i pusci wtedy jak wzrosnie do temp. otwarcia i tak w kolo i wten oto sposob temp. na termometrze powinna sie pokrywac +/- z temp otwarcia termostatu a czujnik temp jest zaraz przed termostatem wiec powinien wskazywac jego temp otwarcia chyba ze na postoju chlodnica niewyrabia i w tedy temp rosnie do takiej temp jaka ma wlacznik od wentylatora
tyle teoria
a zycie?

: pn sie 14, 2006 23:38
autor: dzikgtc
Hmmm, nie chce tutaj po raz kolejny pisac ze ma byc 90 :hmm: Niech kazdy zostanie przy swoich racjach, wyjdzie zdrowiej dla obu stron :pub:

: pn sie 14, 2006 23:41
autor: emgrala
:partyman:

: wt sie 15, 2006 08:17
autor: janek822
No i wszystko jasne, sprawdziłem dolny wąż od chłodnicy i jest lekko ciełpawy :P a wentylator sie wogóle nie załancza na postoju nawet jakby silnik chodził pół dnia. Jutro przelew :bajer: to jade po nowy termostat, poduszke pod silnik, i pare innych gratów.
:bigok:

: wt sie 15, 2006 10:35
autor: Pi
Tak czytam temat i dochodzę do wniosku, że u mnie chyba też termostat do wymiany...

Zweryfikujcie:
Jak jadę, to mam około 75-80 stopni, dopiero w korkach dochodzi do około 90-95 i włącza się wentylator, który wyłącza się przy 90 stopniach. Tak pewnie nie ma być?

: wt sie 15, 2006 11:18
autor: dzikgtc
Pi, masz tak jak mam ja :grin: Pewnikiem masz otwarty termostat i caly czas jezdzisz na duzym obiegu, powinno byc te 87-90stopni na trasie. A ze w miescie dochodzisz do 95 to normalka, przeciez silnik chodzi a chlodzenia nie ma. Sprawdz dolny waz od chlodnicy czy nie nagrzewa sie na rowni z gornym wezem. Do 84/87stopni powinien byc chlodny, jak masz inaczej to masz walniety termostat...

: wt sie 15, 2006 18:58
autor: Pi
Dobra, będę macał i się dowiem. :)

A tak BTW, ile może kosztować termostat?

: wt sie 15, 2006 19:51
autor: Gitner
Pi pisze:A tak BTW, ile może kosztować termostat?
Od 20zl w gore..

Pozdro
Gitner

: śr sie 16, 2006 08:47
autor: BruceLee30
Kup porządny za ok 40zl Wahler.
Wernet a czasami nie bierz!!

: czw sie 17, 2006 11:43
autor: emgrala
janek822 pisze:No i wszystko jasne, sprawdziłem dolny wąż od chłodnicy i jest lekko ciełpawy a wentylator sie wogóle nie załancza na postoju nawet jakby silnik chodził pół dnia. Jutro przelew to jade po nowy termostat, poduszke pod silnik, i pare innych gratów.

gdyby tak bylo u ciebie to temperatura byla by zawysoka w trasie i po miescie bo termostat sie nie otwiera a pisales w pierwszym poscie ze ci sie nie nagrzewa do odpowiedniej temperatury (jest za mala) a to by byl znak ze termostat za predko sie otwiera