TEMP PLYNU CHLODZACEGO

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

MaLiBU
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 549
Rejestracja: czw gru 16, 2004 22:56
Lokalizacja: W-wa/Radom
Kontakt:

Post autor: MaLiBU » sob sty 29, 2005 17:27

lukasz pisze:poziom plynu mam dobry, wlasnie a gdzie ten czujnik temp jest no i czy mozna sprawdzic czy dziala no i jaki koszt jest tego czujnika...
wiem ze to musze naprawic naszczescie teraz zima wiec male szanse na przegzanie ale musze jakos to skapowac, mam nadzieje ze przy waszej pomocy mi sie uda, slyszalem tez ze cos sie moglo w liczniku zrypac mozliwe?? ale najpierw jakbyscie mogli powiedziec jak wyglada i gdzie ejst ten czujnik temp. dzieki
a co do sznas na przegrzanie jak masz termostat zablokowany w pozycji zamknietej zima czy lato silnik i tak zarzniesz....


[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » sob sty 29, 2005 17:34

MaLiBU pisze:
lukasz pisze:mam takie pytanie skad Wy wiecie ile stopni kiedy jest ja mam golfa mk2 1,6D no i sa tylko kreski na wskazniku skad wiecie jaka temp.
2 pytanie ile kosztuja wszystkie termostaty i gdzie sa i jak je wymienic, bo mi po odpaleniu wskazowka idzie odrazu na maxa i lapka miga caly czas, wiec prosze o fotki gdzie sa te termostaty jak je wymienic, no i ile i jakie powinienem kupic no i jaka cena, z gory dziekuje
pozdrawiam
hm.. dobre pytanie z tym skad wiemy, wyczytalem chyba gdzies ze jak na pionowo jest kreska to jest 90 i tyle.... IMHO glupie i dziwne ze w stopniach nie podali
co do kosztow,
termostat (jeden jest!!) do 1.3 czy tez 1.8 chyba z 30 zlotych, ale u Ciebie najpierw bym sprawdzil czujnik od zegarow bo predzej to masz skopane. Mozesz zrobic taki test: właczasz zilny silnik, i obserwujesz te dwie rury co do chlodnicy dochodza, jedna powinna sie troche nagrzewac a druga dluuugo powinna byc zimna, o ile dobrze pamietam do dolna powinna byc chlodna. Oznacza to w skrocie ze termostat trzyma w pozycji zamknietej i dopoki silnik sie nie nagrzeje to nie puszcza plynu chlodzacego na chlodnice celem zchodzenia. Jezeli u ciebie od razu obydwie rury beda sie cieple robic to znaczy ze termostat masz skopany. Co do wskaznika temperatury to zapewne czujnik jest skopany (jakis czarny najprawdopodobniej wkrecony gdzies w jakis kruciec czarny plastikowy)(bo chyba jezdzisz ciagle golfem a przy takich wskazaniach jak podales juz nie powinienes). Lepiej to napraw bo jak kiedys naprawde przegrzejesz silnik to nawet nie bedziesz wiedzial a to bałdzo zle....
no i oczywiscie poziom plynu sprawdz...
ciekawe bo u mnie odkad pamietam 92 stopnie silnika(termometr z analizatora spalin na wskazniku wskazowka wychylona w prawo o jakies 5mm
jak sie podnosi z lewa to jest jakies 75


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

MaLiBU
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 549
Rejestracja: czw gru 16, 2004 22:56
Lokalizacja: W-wa/Radom
Kontakt:

Post autor: MaLiBU » sob sty 29, 2005 18:08

evolution pisze:
MaLiBU pisze:
lukasz pisze:mam takie pytanie skad Wy wiecie ile stopni kiedy jest ja mam golfa mk2 1,6D no i sa tylko kreski na wskazniku skad wiecie jaka temp.
2 pytanie ile kosztuja wszystkie termostaty i gdzie sa i jak je wymienic, bo mi po odpaleniu wskazowka idzie odrazu na maxa i lapka miga caly czas, wiec prosze o fotki gdzie sa te termostaty jak je wymienic, no i ile i jakie powinienem kupic no i jaka cena, z gory dziekuje
pozdrawiam
hm.. dobre pytanie z tym skad wiemy, wyczytalem chyba gdzies ze jak na pionowo jest kreska to jest 90 i tyle.... IMHO glupie i dziwne ze w stopniach nie podali
co do kosztow,
termostat (jeden jest!!) do 1.3 czy tez 1.8 chyba z 30 zlotych, ale u Ciebie najpierw bym sprawdzil czujnik od zegarow bo predzej to masz skopane. Mozesz zrobic taki test: właczasz zilny silnik, i obserwujesz te dwie rury co do chlodnicy dochodza, jedna powinna sie troche nagrzewac a druga dluuugo powinna byc zimna, o ile dobrze pamietam do dolna powinna byc chlodna. Oznacza to w skrocie ze termostat trzyma w pozycji zamknietej i dopoki silnik sie nie nagrzeje to nie puszcza plynu chlodzacego na chlodnice celem zchodzenia. Jezeli u ciebie od razu obydwie rury beda sie cieple robic to znaczy ze termostat masz skopany. Co do wskaznika temperatury to zapewne czujnik jest skopany (jakis czarny najprawdopodobniej wkrecony gdzies w jakis kruciec czarny plastikowy)(bo chyba jezdzisz ciagle golfem a przy takich wskazaniach jak podales juz nie powinienes). Lepiej to napraw bo jak kiedys naprawde przegrzejesz silnik to nawet nie bedziesz wiedzial a to bałdzo zle....
no i oczywiscie poziom plynu sprawdz...
ciekawe bo u mnie odkad pamietam 92 stopnie silnika(termometr z analizatora spalin na wskazniku wskazowka wychylona w prawo o jakies 5mm
jak sie podnosi z lewa to jest jakies 75
u mnie dla przykladu jest jakies 2mm w prawo wychylona (prawie na pierwszej kresce w prowo od pionu),
jak sie wlaczy wentylator wraca do pionu a pozniej znowu sie wychyla, (troche mnie to w oczy kole ale olalem) albo czujnik albo moze wskazowka na wskazniku troche zle wlozona....
ale zawsze slyszalem ze na sztorc powinno byc


[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]

Awatar użytkownika
lukdohc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: czw wrz 30, 2004 22:16
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: lukdohc » ndz sty 30, 2005 16:02

witam no wiec patrzylem dzis na silniczek i nadal nie wiem gdzie ten czujnik temperatury:P to ta wtyczka do chlodnicy taka czarna??



MaLiBU
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 549
Rejestracja: czw gru 16, 2004 22:56
Lokalizacja: W-wa/Radom
Kontakt:

Post autor: MaLiBU » ndz sty 30, 2005 22:16

lukasz pisze:witam no wiec patrzylem dzis na silniczek i nadal nie wiem gdzie ten czujnik temperatury:P to ta wtyczka do chlodnicy taka czarna??
nie to nie ta raczej.... zrob jakies foto silnika albo niech ktos kto ma takim silnik u ciebie Ci powie, 1.3 i 1.8 na pamiec znam ale 1.6D niet....


[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]

Awatar użytkownika
lukdohc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: czw wrz 30, 2004 22:16
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: lukdohc » ndz sty 30, 2005 22:20

niestety nie mam molziwosci zrobienia fotek:( ale dzieki Malibu za pomoc..
No i prosze aby ktos kto ma diesla powiedzial gdzie jest i jak wyglada czujnik temperatury??



festa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pt paź 15, 2004 18:17
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: festa » czw lut 03, 2005 08:40

Witam wszystkich. Podłącze sie do wątku i zapytam o to jaki kolor czujnika powinien być w golfie 3 1,8 aam.Ja wymieniłem na zółty kolor i na wskażniku pokazuje mi do 110 stopni i pozatym nie wlącza sie wentylator.Czyli czujnik do wentylatora popsuty albo od wskażniów zły bo chyba on za duzo pokazuje.Dzieki za odpowiedzi panowie.



Awatar użytkownika
adamo122
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: pn sty 17, 2005 15:51
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: adamo122 » czw lut 03, 2005 10:24

widze , ze sporo osób ma ten sam problem, kazdy chciałby wskazówke na sztorc i nie za dużo odchyleń, ja tez do tego dąże jak narazie z marnym skutkiem, bo sama wymiana termostatu to nie problem gorzej jednak z kupnem dobrego termostatu, znam przypadki, ze odrazu trafił sie dobry a znam przypadki, ze juz kilka termostatów sie kupowało i na dobry jeszcze sie nie trafiło (ja juz trzeci bede wstawiał, ale nie ukrywam , ze bede próbowac az do skutku), MOZE POLECIŁBY KTÓS JAKĄŚ DOBRĄ KONKRETNĄ FIRME



donbaloone

Post autor: donbaloone » pt lut 04, 2005 00:48

a co sie dzieje z silnikiem jesli termostat jest caly czas otwarty tak mi sie wydaje bo czasami po 30 km silnik niema nawet 70 stopni. czy to moze byc termostat czy moze czujnik temperatury ? jak postoi to dopiero przy 90 stponiach sie wlącza wentylator ale to musi sie nagrzac na postoju.



donbaloone

Post autor: donbaloone » wt lut 08, 2005 10:17

no i wymieniłem termostat i temperatura skoczyła do 80-84 stopni i zaczał mniej palić polecam tanie rozwiazanie



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 334 gości