Strona 3 z 3

: sob cze 24, 2006 20:58
autor: Paweł NPI
piotr2 pisze:palen, ja mysle ze urosnie i bedzie tak samo a niepamietasz jak miales jakis czas temu?oczywiscie ten czujnik moze byc walniety ale mam instrukcje do golfa i tam na rysunku jest pokazane w jakim momencie ma sie went. zalanczac i w takim miejscu jak na twoim zdjeciu!
No dobra.. ale się nie włączył... Nie wiem wezmę nowy czujnik i wtedy sprawdzę... Wolę dmuchać na zimne, bo ewentualne przegrzanie może drogo kosztować...

[ Dodano: 2006-06-26, 11:10 ]
Właśnie jestem przed wymianą czujnika. Zakupiłem czujnik EPS z możliwością wypróbowania i ewentualnego zwrotu... Nie znam praktycznie tej firmy... Jak myślicie czujniki tej firmy są dobre??

[ Dodano: 2006-06-26, 19:04 ]
I już po wymianie. Sprawdzałem czy teraz wiatraczek się załącza i tak jest. Co prawda kupiłem czujnik który załącza wiatrak przy 102 stopniach, ale można zamiennie stosować ten który załącza przy 93-95 i ten przy 102... Teraz wskazówka już nie dochodzi do 4 kreski bo w połowie między 3 a 4 włącza się wiatraczek i chłodzi

: pn cze 26, 2006 19:19
autor: MK2BOSTON
Miałem podobny problem, zresztą na tym forum już było kilka podobnych tematów, jest również sewisówka do pobrania z niej wynika że wentylator wł się na ok 2/3 skali i może jeszcze pracować do 10min po wyłączeniu silnika, odpowiedzialny jest za to włącznik termiczny wentylatora (na chłodnicy). W obwodzie wentylatora jest bezpiecznik 30A nr1. Czarny czujnik na silniku jest tylko do zasterowania wskaźnika (cos w rodzaju takiego opornika termicznego ok1Kohma i oporność maleje ze wzrostem temperatury). Wskaźniki są niestety mało precyzyjne ale dość czułe, jeżeli jest silnik wentylatora dwubiegowy to 95stC Ibieg 102stIIbieg, układ jest ciśnieniowy dlatego płyn nie zagotowuje się w tej temp. Można próbować dokonać pomiaru temperatury przy otwartym zbiorniku płynu i porównać zaobserwować wskaźnik, wtedy przynajmniej w przybliżeniu można coś oszacować, temperatura oczywiście nie będzie idealnie taka sama w całym układzie w tym samym czasie, nawet przy sprawnej pompce, jednak różnice nie powinny być znaczące.
W każdym razie u mnie temperatura rośnie dość szybko przy jeździe miejskiej gdy wskazówka wychyla się za połowę (po ok8km i w korku) włącza się wentylator i wskazówka wraca na środek, wentylator się wyłącza i tak w kółko, w czasie jazdy wskazówka jest na środku a wentylator nie pracuje.
Pozdrawiam

: wt cze 27, 2006 00:06
autor: KUSTO
u mnie w takim to juz chodzi wentylek ale takie wskazanie u mnie to normalka mysle ze jest ok

: wt cze 27, 2006 06:33
autor: pasiak
jako porównanie moge sopisać że w swoim AAZ wskazówka stoi równo w połowie nie zależnie czy korek na drodze czy trasa ale normalnie jadąc - gdy dochodzi do pałowania wozu to max 95*C i wentylator się włącza kiedy chce

: sob sie 04, 2007 22:05
autor: rross
przy wyłączonym silniku wentylator powinien pracować??

: ndz sie 05, 2007 11:40
autor: plazma
powinien przez chwile jeśli silnik jast mocno zagrzany

: pn sie 06, 2007 21:47
autor: rross
piszecie że miedziy 1 a 3 pinem włącza sie Ibieg wetylatora. Dziś sprawdziłem, że u mnie jaet tak:
1 pin - "+"
2 pin - "I bieg"
3 pin - "II bieg" wentylatora.

reszte bede badał w najblizszych dniach.

dodatkowo jest tak jak jade to wskaźnik pokazuje 1/3 skali natomiast w korku jest na 3/4 skali i wtedy pomagam mu włączając ogrzewanie.
Czy mógły ktoś sprawdzić czy tez ma tak samo biegi wentyla???
dzieki

: pn sie 06, 2007 22:53
autor: tio
Podepnę się pod temat. Samochód posiadam od listopada i dopiero dziś zauważyłem, że nie załącza mi się wiatrak a zauważyłem to gdy podczas jazdy w korku temperatura wzrosła niemal do końca skali a spod maski zaczęła iść para. Gdzie szukać przyczyny? Przy zwieraniu biegów wiatraka nie obraca się, dopiero podanie mu prądu bezpośrednio z akumulatora sprawiło że zaczął się kręcić. Uzupełniłem więc wodę, włączyłem wiatrak by chodził cały czas lecz mimo to ujechałem tylko parę kilometrów bo temperatura rosła jak szalona w błyskawicznym tempie. Czy to znaczy, że mogłem dowalić silnik i poszła np uszczelka pod głowicą, czy na przykład takie objawy mogą wynikać z zapowietrzonego układu chłodzącego? I co z wentylatorem. Sprawdziłem bezpieczniki, są ok, ale brakuje środkowego przekaźnika, zamiast niego zrobione jest jakieś obejście z drutu. Mam zamiar pojechać do warsztatu ale nie chciałbym żeby mnie nacięli. Może coś poradzicie?

: wt sie 07, 2007 10:34
autor: rross
co o tym myślicie???
chcę wypiąć czujniki, włącznik, termostat wszystko co siedzi w obiegu cieczy.
wrzucić do garcza z wodą i octem i zagotować coby odkamienić to, wtedy podpiąć i zobaczyć co i jak??