Jaki wlać olej?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

Post autor: ordy » czw cze 22, 2006 19:31

Polsyntetyk ma lepsze wlasciwosci smarne - zwlaszcza na zimnym silniku
A wiadomo ze najwiecej silnik zuzywa sie zaraz po odpaleniu na zilnym silniku,
tutaj polsyntetyk zdecydowanie jest lepszy od mineralnego

moj passacik ma 180tyś i jezdzi od nowosci na 10W40 - polsyntetyk,
jesli samochod zaczyna brac olej to najpierw trzeba wymienic uszczelniacze (groszowe sprawy).



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » czw cze 22, 2006 21:42

Pinhead pisze:Ta "moda" na rozszczelnianie silników nastała z dwóch powodów. Pierwszym to byli taksówkarze z dawnych lat którzy jeździli na olajach najgorszych z najgorszych, ważne aby były tanie i gęste (np. Selenia 20W40), ich silniki były w stanie agonalnym a motto brzmiało "jeździć aż się zajeździ i sprzedać". Potem takie auto trafiało na sprzedarz z informacją że wcześniej jeździło na mineralnym. Po zalaniu takiego zajechanego i zawalonego nagarem szrota normalnym olejem następowało rozszczelnienie. No i oczywiście drogą pantoflową rozchodziła się wieść o rozszczelnianiu przez półsyntetyki i syntetyki silników z większym przebiegiem
Pogadaj z userem Kamil W-zalał syntetyka do swojej maszynki...I zapytaj go czy mu nie pociekło...



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » czw cze 22, 2006 22:54

Nawet jak mu pociekło to czego to według Ciebie dowodzi ?


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
koonrad
majster ulepszacz
majster ulepszacz
Posty: 1048
Rejestracja: czw cze 22, 2006 22:26
Lokalizacja: BełchatóVW
Kontakt:

Post autor: koonrad » czw cze 22, 2006 23:03

półsyntetyk i syntetyk można używać tylko w samochodach które od nowoście na takim jeżdzą.
dla aut starszych w dodatku z większymi przebiegami i z gazem to jest jak morderstwo.
syntetyk ma włąściwości czyszczące silnik dlatego po przejechaniu nawet 500km ten olej wypłucze cały nagar z silnika (może zacząc "krwawić" z uszczelek a zasyfiony olej równiez może zapchac pompe olejową a w tedy...THE END
KUMPLOWI W TEN SPOSÓB OBKRĘCIŁY SIĘ PANEWKI W VW SANTANA
radzę wlac niezwłocznie jakiś mineralny (byle nie LOTOS)
pozdrawiam


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=175064][img]http://img150.imageshack.us/img150/416/clipboard01do1.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » czw cze 22, 2006 23:18

Pinhead pisze:Nawet jak mu pociekło to czego to według Ciebie dowodzi ?
To że rozszczelniają silnik wbrew Twojej teorii.Jasno sie wyraziłem?I skończmy tą jałową dyskusję bo do nikąd ona nie prowadzi.pozdro.



Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » czw cze 22, 2006 23:19

Lubie posty na temat "jaki olej wlac" :-) Wszyscy sie boja syntetyków OK kazdy ma swoje auto podobnie jak i zdanie na ten temat.
Mnie nadal dziwi tylko fakt ze w niemczekch nie znaja oleji mineralnych. Nawet moj stary onkel co ma jeszcze Audi 80 rocznik 89 natrzaskane dobrze ponad 200kkm i nadal pyrka sobie po autobahn-ach na półsyntetyku i do glowy mu taki pomysł nie wpadnie zeby nalac mineralnego. W 96 roku ojciek kupił MKII rocznik 90 miał nabite 96kkm i tez mu mechanik kazał nalac mineralny Mobil. I załował tego do chwili kiedy sprzedał auto.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony czw cze 22, 2006 23:44 przez Atomic10, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » czw cze 22, 2006 23:22

To współczynnik TBN rozszczelnia silniki a nie baza olejowa. Ale faktycznie to jałowa dyskusja bo temat jest powtarzany w nieskończoność obojętnie jak by nie tłumaczyć. Radze poczytać troche o olejach i ich właściwościach bo powtarzasz zasłyszane historie bez wnikania w szczegóły a to własnie w szczegółach jest wyjaśnienie bzdurnej teorii rozszczelniania.

koonrad, Poczytaj co to TBN, poczytaj co to bazy olejowe. Potem powtarzaj te bzdury bo ręce opadają jak się to czyta #-o Na panewkach pewnie pisało "obrócone przez olej syntetyczny" :rotfl:


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » czw cze 22, 2006 23:43

Pinhead pisze:To współczynnik TBN rozszczelnia silniki
Współczynnik powiadasz?
Liczba TBN
Liczba ta podawana jest w jednostce:
ilość miligramów wodorotlenku potasu (KOH) przypadająca na gram oleju
Jest to dość ważny parametr informujący o zdolności oleju do dezaktywacji kwaśnych produktów spalania paliwa oraz do jego zdolności czyszczących. Im wyższa liczba, tym lepsze własności oleju.
Ostatnio zmieniony czw cze 22, 2006 23:52 przez bongo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
koonrad
majster ulepszacz
majster ulepszacz
Posty: 1048
Rejestracja: czw cze 22, 2006 22:26
Lokalizacja: BełchatóVW
Kontakt:

Post autor: koonrad » czw cze 22, 2006 23:47

PINHEAD
to niby z jakiego powodu po zmianie oleju po zmianie oleju i filtru i przejechaniu ok 1tyś km olej był czarny jak smoła a pompa zapchana jak tawotem??
jeśli się mylę to mi wytłumacz.
z góry dziękuję


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=175064][img]http://img150.imageshack.us/img150/416/clipboard01do1.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » czw cze 22, 2006 23:52

Mozna zadac pytanie dlaczego w tym silniku było tyle syfu ?? :-)


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
koonrad
majster ulepszacz
majster ulepszacz
Posty: 1048
Rejestracja: czw cze 22, 2006 22:26
Lokalizacja: BełchatóVW
Kontakt:

Post autor: koonrad » pt cze 23, 2006 00:06

to czemu stało się tak po zmianie na półsyntetyk a nie wcześniej??


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=175064][img]http://img150.imageshack.us/img150/416/clipboard01do1.jpg[/img][/url]

raf2234
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: pt paź 07, 2005 15:20
Lokalizacja: Wieruszów

Post autor: raf2234 » pt cze 23, 2006 08:19

Z dyskusji niektórych kolegów wynikałoby, ze jak "bierze" olej to zalac minerałem i bedzie git...?!

Bo do mojej golfiny to na 15kkm musze dolac tak z 1.5 literka (półsyntetyk mobil). Silnik chodzi prawidłowo. Auto po zakupie miało na liczniku 124 kkm (?). Rocznik 1994. Zrobilem nim od zakupu ponad 30 kkm i zastanawiam sie czy jak zaleje go przy nastepnej wymianie minerałem to czy dalej bedzie brał olej. A nawet jakby brał to tansze dolewki. Silnika nie chce ruszac bo dobrze "chodzi".

PS.
Jak wymieniam oleum to ten zużyty jest jak woda. Rzadzizna. Wiec może olej jest lipny - kupowany na "promocjach" w Makro.



Awatar użytkownika
Marihuana Man
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lut 03, 2005 22:54
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontakt:

Post autor: Marihuana Man » pt cze 23, 2006 09:15

raf2234 pisze:Bo do mojej golfiny to na 15kkm musze dolac tak z 1.5 literka (półsyntetyk mobil). Silnik chodzi prawidłowo. Auto po zakupie miało na liczniku 124 kkm (?). Rocznik 1994. Zrobilem nim od zakupu ponad 30 kkm i zastanawiam sie czy jak zaleje go przy nastepnej wymianie minerałem to czy dalej bedzie brał olej. A nawet jakby brał to tansze dolewki. Silnika nie chce ruszac bo dobrze "chodzi".

PS.
Jak wymieniam oleum to ten zużyty jest jak woda. Rzadzizna. Wiec może olej jest lipny - kupowany na "promocjach" w Makro.
Wlej castrol High milage i powinno być ok


[img]http://dvprogram.pl/vw.jpg[/img]

Awatar użytkownika
ćwikła
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 977
Rejestracja: pt gru 24, 2004 10:58
Kontakt:

Post autor: ćwikła » pt cze 23, 2006 09:22

A ja polecam Valvoline Max life...olej nie rozlewany w poslce wiec male ryzyko ze podróbka...silniczek pracuje po tym oleju bardzo cichutkoi równo...z porannym odpalaniem podczas silnych mrozów takze nie ma najmniejszczego klopotu....vento tdi na jednej dobrej swiecy przy -28stopni odpalilo za pierwszym razem


ALPINE CDA-7894RB
RAINBOW SAC 465.20
STEG K4.02
RF P3D410
DLS A6

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 281 gości