Strona 3 z 4

: czw cze 22, 2006 22:06
autor: ordy
pablo_zio, wentylator po wylaczeniu zaplonu bedzie sie dalej krecił - az schlodzi czujnik do odpowiedniej temperatury jego wyłączenia

: czw cze 22, 2006 22:08
autor: pablo_zio
ups to u mnie jest jakos zle podpiety bo jak zgasze auto to sie wylacza, jest tak jakby byl zasilany spod stacyjki

: czw cze 22, 2006 22:16
autor: ordy
to nie dobrze bo czasem uklad potrzebuje schlodzenia po wylaczeniu silnika, a jesli silnik jest dosc mocno nagrzany to moze dojsc do uszkodzenia chocby uszczelki pod głowicą

temp silnika

: czw cze 22, 2006 22:21
autor: florian
ja ma tez 1.8 abs mialem takie wachania i okazalo sie ze mam zle zalozony pasek na pompie wodnej:-)
temp przy 175 116stopni przy 118 zaczyna cos pikac:-)
przy normalnej jezdzie 98-102 olej 80 woda

: czw cze 22, 2006 22:55
autor: czechu81
pablo_zio pisze:z tego co mi wiadomo to mozesz miec walniety termostat,

mi MFA pokazalo raz 118stC przy jezdzie 200 po autostradzie, pozniej wymienilem olej teraz jak jechalem 170 to tak 108stC
Przy jezdzie 200 ?? :goof:

Golf 3 ABS ?
hmm
to ja sie nie dziwie ze masz problemy z temperatura bo chyba jakies SuperTurbo masz do tego silnika ...

: czw cze 22, 2006 23:12
autor: strachoo
Hej ludzie ma pytanie. Ostatnio mam problemy z moim Golfem III 1,4. Otóż spalił mi sie silniczek od wentylatora i płyn chłodnicowy zagotował sie podczas jazdy i wykipiał z zbiornika wyrównawczego. Wymieniłem więc dziś wentylator, a tu nic. W ogóle sie nie załacza a temperatura po kilkuminutowej jezdzie dochodzi do 110 stopni. Nie wiem co mam dalej robić. Nie podejrzewam chłodnicy, Jak wiecie to powiedzcie mi, czy czujnik odpowiedzialny za przekazanie informacji do wentylatora odnosnie temp. znajduje sie wewnatrz zbiornika wyrównaczego?? Jaki może być powód takiej sytuacji?? Z góry dzięki za odp. Pzdr.

: czw cze 22, 2006 23:14
autor: ordy
a skąd wiesz ze spalił ci sie silnik od wentylatora?
jakby ci sie spalił to po jego wymianie by chodził...

: czw cze 22, 2006 23:35
autor: marek85
z boku chlodnicy jest wkrecony taki czujnik, ida do niego kable, wymien go napewno pomoze. a wentylator mozesz sprawdzic podlączajac go na "krótko" albo odlaczjac wlasnie ta wtyczke z tego czujnika co jest w chlodnicy i tam kawalkiem druta zrobic zwarcie, bedziesz widzial czy sie kreci czy nie:P

: czw cze 22, 2006 23:40
autor: ordy
czujnik mozna sprawdzic zanurzając go w garnku :) i obserwujac temperature (termometrem laboratoryjnym np. do 150'C). Powinien załączyc sie ok 95'C a wyłaczyć ok 91'C

: czw cze 22, 2006 23:43
autor: marek2907
u mnie wentylator załącza się gdy wskazówka pokazuje ok 100stopni (dziś sprawdzałem) w trasie jest zawsze 90 i tu moje pytanie jak sprawdzic czy działa pierwszy bieg wentylatora ewentualnie czy w chłodnicy są dwa czujniki (jeden do pierwszego biegu a drugi do drugiego biegu?)
silnik 1,8 ABS

: czw cze 22, 2006 23:47
autor: ordy
Jesli ci sie załącza wentylator to działa pierwszy bieg.
W chłodnicy jest jeden czujnik ma 3 koncowki - jest on dla 1 i 2 biegu.

[ Dodano: Czw Cze 22, 2006 23:50 ]
zewrzyj koncowke 1 z 2 i powinien załączyc sie 1 bieg
zewrzyj koncowke 1 z 3 i powinien załączyc sie 2 bieg

: czw cze 22, 2006 23:58
autor: marek2907
ordy dzięki. niestety punkcika nemogę przyznać

: pt cze 23, 2006 00:14
autor: andy94
martwi mnie fakt ze temp. dochodzi w miescie (korki) do 100'C a to juz jest przegrzewanie silnika[/quote]
Koledzy nie demonizujcie. O ile sobie przypominam to końcowa temperatura otwarcia termostatu wynosi 102C - to pierwsza rzecz. Druga to popatrzcie na dopuszczalne tolerancje oporu czujników temperatury. Tak na prawdę to na desce mamy wskaźnik a nie miernik i jak stoi w instrukcji eksploatacji dopóki wskazówka tego wskaźnika jest w strefie środkowej (90 do 110C) wszystko jest w porządku. Pod warunkiem oczywiście że wszystko działa sprawnie.

: pt cze 23, 2006 07:40
autor: pablo_zio
czechu81 pisze:
pablo_zio pisze:z tego co mi wiadomo to mozesz miec walniety termostat,

mi MFA pokazalo raz 118stC przy jezdzie 200 po autostradzie, pozniej wymienilem olej teraz jak jechalem 170 to tak 108stC
Przy jezdzie 200 ?? :goof:

Golf 3 ABS ?
hmm
to ja sie nie dziwie ze masz problemy z temperatura bo chyba jakies SuperTurbo masz do tego silnika ...
powaznie test na a4, mialem wtedy 6000 obr :)