No jasne zebym mogl
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Co do fotoporady to tez sie zobaczy.
Co do krok po kroku to tak:
Przed cala modyfikacja trzeba sie wyposazyc w kilka rzeczy:
- gaznik o oznaczeniach
34 DCHD, 34 DCMP, 34 S2C, 34 ADF oczywiscie tu pelna dowolnosc zastosowanego gaznika pod warunkiem ze przeloty gardzieli beda podobne do tych w pierburgu czyli dla silnika 1,6 22 i 26 mm (u siebie zastowalem 23 i 26 mm)
- plaskownik aluminiowy o wymiarach 140x90x10 mm (na kryze)
- blache aluminiowa na kryze gorna
- co do linki gazu to jeszcze prace trwaja i to zostanie dodane
- ok 0,5 m przewodu paliwowego o srednicy 6mm
- 4 wkrety m8 o lbie stozkowym na koncowke philipsa (do przykrecenia kryzy)
- 4 wkrety lub szpilki do gaznika
- gwintowniki do nagwintowania otworow w kryzie
i podstawowe narzedzia
Po zakupie gaznika nalezaloby go umyc, rozebrac i zbadac stan techniczny, wymienic takze zuzyte elementy (tu wyzszosc nad pierburgiem) bo za kompletny zestaw reperacyjny skladajacy sie z: tulejek i oski przepustnicy, plywaka, zaworu iglicowego, kpl uszczelek, i wszystkich dysz placi sie 35 zl.
Po rozebraniu gaznika warto jest go trochu ztuningowac w celu dalszej poprawy osiagow ktore przyznam ulegly znaczacej poprawie. Kompletna instrukcja jak to zrobic a takze jak sie obchodzic z tym cudem jest na stronie milosnikow fiata (fiat&furious) czy jakos tak. W dziale tuning amatorski.
Jak juz gaznik jest gotowy czyli ztuningowany, wyczyszczony, przedmuchany i doprowadzony do stanu fabrycznego mozemy zajac sie kryza.
Zdjecia kryzy sa w temacie. Jak tylko zdejme gaznik to podam dokladne wymiary ale nawet bez nich idzie sobie poradzic. Wystarczy odrysowac uszczelke spod webera i kryze i juz mamy wzor jak i co nalezy wiercic. Wszystko dokkladnie opisze w pozniejszym czasie jak tylko bedzie wiecej czasu.
Gdy juz mamy gotowa kryze to wywalamy pierburga razem z podstawka i tu wazna sprawa. W 2E2 do gaznika ida przewody wodne. Musimy nabyc kawalek weza gumowego z oplotem i polaczyc krociec w kolekroerze ktory orginalnie byl polaczony z ssaniem do tej metalowej rurki co idzie do nagrzewnicy.
Jak juz to zrobimy zakladamy i mocujemy kryze zakladajac pod nia uszczelke zrobiona z tektury.
Na kryze zakladamy gaznik webera. Podlaczamy przewod paliwowy. i mozemy krecic rozrusznikiem
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
jesli wszystko dobrze zrobilismy to po kilkunastu obrotach powuinien do naszych uszu dojsc mily dzwiek pracy silnika. Musimy pamietac ze do pierburga szla kupa przewodow podcisnieniowych ktore trzeba pozatykac bo inaczej kupa z odpalania.
Jak nasze cudo juz pali to mozemy podlaczyc linke gazu. I tu zonk. Malo tego ze nie pasuje to jeszcze jest inne przelozenie do ktorego niestety bedzie sie trzeba przyzwyczaic
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
po prostu pedal gazu ma mniejszy skok. Co do mocowania linki to prowizorycznie wycialem z aluminium plaskownik i bo niego zamontowalem linke. a do przepustnicy zamontowalemn ja zawiazujac na supel
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
to oczywiscie tymczasowe rozwiazanie i docelowo przyjdzie linka ze 125p. Linka ta posiada dodatkowe sprezyny poniewaz sprezyna w gazniku ledwo zamyka przepustnice nie mowiac juz o cofnieciu pedalu co musialem na poczatku robic noga
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
ale tymczasowo wspomaga mnie dotdatkowa sprezyna
To w zasadzie wystarcza aby cieszyc sie jazda i poczuc co silnik 1,6 potrafi
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Teraz pozostaje kwestia regulacji (wazne aby dobrze ustawic poziom paliwa w komorze plywakowej) doboru dysz i rurek emulsyjnych ktorych jest na peczki i ogranicza nas tylko spalanie
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ale zeby nikogo nie stresowac. Zakladajac dysze 110 i 130 przy gardzielach 22 i 26 spalanie nie zwiekszy sie znaczaca a moze nawet spasc. Ja u siebie docelowo planuje 100 i jakies 150-160 gdyz wtedy uzyskam efekt ze jak bede spokojnie jezdzil to malo spale a jak bede chcial miec kopa to dysza 150 wlaczy sie do pracy i doda mi skrzxydel
Ogolnie calosc nie nastrecza zbyt wielu problemow ani w kwestii kosztow, ani montazu ani jakbyscie sie kiedys rozmyslili to w 20 min mozna wrocic do pierburga
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
ale jak sie przejedziecie na weberze to juz nie bedziecie chcieli
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
aha i nie nalezy sie na poczatku zrazac bo poczatki zawsze sa trudne. U mnie np sie dlawil przy gwaltownym dodaniu gazu, okazalo sie ze trzeba bylo wyregulowac ilosc paliwa w komorze plywakowei i teraz gra i buczy... a zdziwicie sie jak od odpalenia na zimno do 90 st c bedziecie mieli wskazowke obrotka jak przybita na 900 obr
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
i koniec z gasnieciem, plywaniem obrotow itp...
jakbym cos przeoczyl to pisac. Chetnie pomoge kazdemu kto sie tego podejmie. czekam tez na opinie na ten temat.
[ Dodano: Pon Cze 19, 2006 20:58 ]
Panowie ale tu nie ma czego przerabiac
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jedyny zonk to dorobienie kryzy
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
no i zabawa z linka.