Strona 3 z 5

: czw kwie 06, 2006 20:32
autor: tomekzabrze
Ja zalozylem kableki kopulke i palec z Beru a swieczki w przyslzym tyhgodniu tylko NGK !!:)

Co do swiec to niema swiec typowo pofd LPG to typowy chwyt marketinogwy a swiece do gazu tylko NGk typowo pod dany model a nie ze jaksi gazownik wymysli jednoeletrodowe i bedzi ekombinowac z przerwami ...zalozyc NGK i swiety spokoj zadnego ustawia przerw i pewne ze pochodza dluga bo sprawdzona marka :) wiem bo w sklepie motoryzayjmy pracuje .....

: czw kwie 06, 2006 20:37
autor: Pinhead
Oczywiście że świece dydykowane pod LPG . Charakteryzują się zmniejszoną przerwą między elektrodami... i tylko tym. Jak ktoś kupi sobie 1 elektrodową świece i zmniejszy przerwe to otrzyma świece do LPG.

: czw kwie 06, 2006 20:57
autor: DmX_81
tomek - a macie tam swiece iskry ? i za ile sa ngk:) to podjade najwyzej:P..

: wt kwie 11, 2006 11:59
autor: Artur D.
Ja mam obecnie NGK z jedną elektrodą i nie powiem, żebym narzekał.
Przypuszczam, że zachwalanie jednoelektrodowych świec bierze się stąd, że właśnie istnieje możliwość ustawienia przerwy. W przypadku gazu zaleca się trochę ją zmniejszyć, do 0,8 - 0,7 mm, szczególnie zimą. Iskra jest wtedy, nazwijmy to - intensywniejsza i łatwiej zapala.
Co do wielu elektrod zgadzam się, że to zabieg podnoszący głównie trwałość i wydłużający okresy międzyprzeglądowe. Gdy zapapra się jedna elektroda, następna przejmuje jej rolę.
Można po prostu częściej zaglądać do świec i je czyścić, jak należy. :bigok:

: wt kwie 11, 2006 13:53
autor: Pinhead
Zmniejszona przerwa na świecach do LPG bierze się z gorszego przewodnictwa elektrycznego mieszanki powietrzno-gazowej niż powietrzno-benzynowej.

: śr kwie 12, 2006 07:36
autor: Artur D.
O to chodzi! :bigok:

: śr kwie 12, 2006 09:46
autor: ppoll27
A testowal ktos Briski - konkretnie model LOR15LGS - dosc drogie (25/sztuke) ale ponoc w zalecane do tuningu ??

: śr kwie 12, 2006 10:37
autor: CYBER
a nie lepiej poszukac swiec zalecanych do sportu ??? :P

: śr kwie 12, 2006 11:03
autor: Undertaker
Jeżdżę Mk3 1.4 na gaz i wkręciłem orginalne świece Bosh'a trzy elektrodowe (takie normalnie są oprzeznaczone do jazdy na benzynie). Nie zmniejszyłem przerwy i wydaje mi się że wszystko działa poprawnie, jedynie zimą czasem nie chciał jakby zaskoczyć ( w czasie jazdy poprostu po przekroczeniu 3000 obr/min silnik gasł) co było dziwne bo działo się to podczas jazdy z rozgrzanym silnikem. Nie wiem jaka jest tego przyczyna i w zasadzie nie mam zamiaru dociekać, teraz, czyli w temp. dodatnich, wszystko działa prawidłowo.

Czy posiadając świece o trzech elektrodach również powinienem zmniejszyć przerwę na wszystkich trzech elektrodach?

: śr kwie 12, 2006 11:07
autor: Pinhead
Tak. Jak byś zmniejszył na jednej to z 3 elektrodowej zrobiła by się 1 elektrodowa :)

: ndz kwie 16, 2006 14:59
autor: pszczyna
to ja was teraz obudzę NGK I ISKRA niestety obecnie jest to samo ponieważ NGK kupiło fabrykę ISKRY ot cała filozofia !!!!!

: ndz kwie 16, 2006 22:25
autor: sq8bwh
Nigdy wcześniej do postu na temat świec zapłonowych bym nie wszedł (mam diesla) ale ostatnio kupowałem świeczki do Hondy VF750 Sabre (w sumie podobny silnik chłodzony cieczą itp.) ale jak mówił sprzedawca w sklepie to tylko BOSH i NGK robią świece do takich silników i kupiłem NGK ze względu na cenę (15 zł x4) a symbol to NGK DPR8EA-9 lub Bosch X5DC może jest coś tańszego tylko niewiem... o co chodzi w tych symbolach (pewnie o ciepłotę) ale tak do końca nie chce mi się wierzyć że nie ma zamienników.

: wt kwie 18, 2006 16:00
autor: czyś
NGK, Beru i.... Iskra. Innych NIE ZAŁOŻĘ.

Przerwę na świecy reguluje się tylko przy świecach jednoelektrodowych. Wielo (2- 3- 4-) elektrodowe kupuje się dobierając pod konkretny silnik i basta, nic się nie reguluje.

: wt kwie 18, 2006 18:02
autor: andrus
Kiedyś może NGK ...ale teraz skopali je.Tylko Iskry sa naprawde lepsze od NGK i tansze.Polskie swiece sa jedne z lepszych.

Pozdrawiam