Strona 3 z 4

: ndz kwie 02, 2006 21:12
autor: borys1966
ultradźwięk pisze:
Komas pisze:sprawdzalem go i dzialal mial 2 biegi
jak kolega sprawdzał ze wentyl ma dwa biegi??
wentylator ma 3 złącza konektorowe 1 zasilanie dwa pozostałe załączają odpowiednio 1 lub 2 prędkość

: ndz kwie 02, 2006 22:04
autor: ultradźwięk
borys1966 pisze:wentylator ma 3 złącza konektorowe 1 zasilanie dwa pozostałe załączają odpowiednio 1 lub 2 prędkość
mam jeszcze male pytanko to zlacze jest w ksztalcie piramidki(trojkata) i teraz ktory pin jest do ktorego bo jutro bym sprawdzil ale nie chce czegos spalic. Który minus a ktore plusy. I czy wystarczy z aku na krotko podlaczyc??

Przepraszam za takie dopytywanie ale nie chce nic skopcic

pozdrawiam

: ndz kwie 02, 2006 22:26
autor: sekol
Nic nie spieprzysz. Na 95% laczysz ten z gory trojkata raz z jednym raz z drugim z dolu.

: ndz kwie 02, 2006 22:55
autor: Komas
ultradźwięk pisze:
Komas pisze:sprawdzalem go i dzialal mial 2 biegi
jak kolega sprawdzał ze wentyl ma dwa biegi??
bardzo proste

Wypinasz wtyczke od czujnika na chlodnicy, bierzesz kabel. We wtyczne masz 3 otworki. wtykasz kabelek w odpowiedni po czym zostaja ci jeszcze 2 wolne, wtykajac w jeden powninien sie obracac wolniej, wtykajac w drugi powinien zapindalac na maxa. I u mnie wlasnie zapindala na maxa a wolniej nie chce
I tu moje pytanie

WHY???

Co odpowiada ze wlaczanie sie poszczegolnych biegow? Przekaznik? termostat?

: ndz kwie 02, 2006 23:08
autor: ultradźwięk
sekol pisze:Nic nie spieprzysz. Na 95%
dziękuje że kolega wierzy w moje umiejętności :)
Komas pisze:I u mnie wlasnie zapindala na maxa a wolniej nie chce
mam te same podejrzenia

: ndz kwie 02, 2006 23:17
autor: sekol
Komas pisze:Co odpowiada ze wlaczanie sie poszczegolnych biegow? Przekaznik? termostat?
Czujnik w chlodnicy, ten do ktorego wpinasz ta "trzyotworkowa" wtyczke. Gdy czujnik omywa plyn o temperaturze przykladowo 92 stopnie czujnik zwiera dziurke z gory trojkata z ta ktora odpowiada za wolniejsze obroty tak jak gdybys zwarl kabelkiem te dwie dziurki. Jesli temp. wzrosnie jeszcze bardziej zwiera z druga dziurka wlaczajac drugi bieg.
Jesli nie dziala ci pierwszy bieg to hmm... moze sprawdz czy kabel nie ma gdzies przerwy?

: ndz kwie 02, 2006 23:25
autor: Komas
a co z przekaznikiem? Jak spinam na krutko to przed uruchomieniem drugiego biegu słysze załaczanie przekaznika

P.S
Jaki jest koszt wymiany takiego czujniczka na chłodnicy. U mnie znajduje sie ona mniej wiecej w polowie wysokosci chlodnicy po lewej ( od kierowcy)

: ndz kwie 02, 2006 23:40
autor: Zilly
Ja za włącznik wentylatora miesiąc temu zapłaciłem 36zł jaki FPS ale działa dobrze.

: ndz kwie 02, 2006 23:41
autor: sekol
nie mam pojecia o jakim przekazniku mowisz. gdy ja spinalem na krotko wentylator zalaczal sie blyskawicznie w momencie styku i na pierwszym i na drugim biegu.

koszt czujnika mysle jakies 30 ~ 60zl

: pn kwie 03, 2006 00:43
autor: Wardek
ultradźwięk pisze:Mam jeszcze takie pytanie, wiele osob uzywa stwierdzenia "gotowanie płynu" - czym sie to objawia? Moze smieszne pytanie ale co to tak naprawde znaczy?

Radze zafundować sobie kawkę/herbatkę... podgrzewasz zwykle w tym celu wodę w czajniku, zatem zerkaj do środka i obserwuj pilnie az sie zagotuje...

...z płynem jest podobnie.. :rotfl:

...a tak poważnie no to jak gotuje to gotuje, słychać że ci w silniku bulgocze... pozatym może ci jakoś ten płyn wywalać, no i temperatura bedzie uciekać w strone MAX... :bajer:

: pn kwie 03, 2006 11:14
autor: ultradźwięk
Wardek pisze:..a tak poważnie no to jak gotuje to gotuje, słychać że ci w silniku bulgocze... pozatym może ci jakoś ten płyn wywalać, no i temperatura bedzie uciekać w strone MAX...
Wiec u mnie nic na szczescie nie bulgocze ale wskazowka wedruje na 90 stopni ale wskaznik najprawdopodobniej przeklamuje 20 stopni i jest 110 i to mnie najbardziej niepokoi

Jednak dzieki za info i pozdrawiam

: pn kwie 03, 2006 14:39
autor: sekol
ultradźwięk pisze:wskazowka wedruje na 90 stopni ale wskaznik najprawdopodobniej przeklamuje 20 stopni i jest 110
Czyli wskazowka jest na 90 a Ty podejzewasz, ze tak na prawde temperatura jest 110 stopni? Zmierz temperature plynu przelewajacego sie do zbiorniczka wyrownawczego i porownaj ze wskazaniami w samochodzie. Przeklamanie rzedu 20 stopni na pewno bedzie widoczne. Tez wydawalo mi sie ze przeklamuje i pomiar pokazal ze temp. plynu mam 98 stopni a w aucie pokazuje 100. Te dwa stopnie sie stracily pewnie w drodze do zbiorniczka :-)

: pn kwie 03, 2006 14:57
autor: ultradźwięk
sekol pisze:Czyli wskazowka jest na 90 a Ty podejzewasz, ze tak na prawde temperatura jest 110 stopni?
dokladnie tak, na dodatek na dwoch innych czujnikach tak wlasnie wskazywal 110 i co dziwne wentylator sie nie zalaczal.

a odnosnie mierzenia to mam problem bo nie mam takiego termometru :(

: pn kwie 03, 2006 20:45
autor: piecio
no i wymieniłem termostat.A że mam możliwość podłączenia VAG-a sprwdziłem przy jakiej temp się załancza się wentylator, no i wyszło że przy 103 stopniach.zbija do 97.więc chyba póki co dam sobie na wstrzymanie z dalszymi wymianami.zobaczymy co się będzie działo jak temp.na dworze wzrośnie do ok.30.narazie pozostaje czekac i kontrolować :)Się okarze :)