Strona 3 z 118
: pn mar 27, 2006 22:01
autor: regitmc
Nie będe komentował bo nieche podgrzewać po raz kolejny atmosfery, ale nie zgodze się z wypowiedzią że ciągle narzekam na samochód... Uważam że MkIV to super samochód i dlatego nim jeżdże a nie żadnym innym....
: wt mar 28, 2006 16:20
autor: Jasko25
Panowie spokojnie to tylko samochody...Jeden sprawuje się lepiej inny egzemplarz gorzej. Każdy ma prawo wyrazić swoją opinię na temet auta które użytkuje. Moj MK IV narazie sprawuje się bez zarzutu. I UcHO I Regitmc mają troche racji...
A teraz do UcHA czy mógłbyś nieco więcej napisać o swoich mdyfikacjach?Szczególnie o elektronice???I kolektorach???
Pozdrawiam
Mariusz
: wt mar 28, 2006 21:40
autor: Mrozio
Mnie tez bardzo inetesuja szczegoly przerobek P.UcHO .Walek jego dane techniczne oraz zmiany w dolocie... z reszta wszystko opisz i im bardziej wnikliwie tym lepiej.
Pozdrawiam
: pt kwie 28, 2006 11:06
autor: lejda1
Witam też bardzo mnie ciekawią zmiany UcHA z tego co wyczytałem to te zmiany bardzo duzo dały radości z jazdy wywnioskowałem ze osiągi znacznie sie poprawiły a czy spalanie też sporo sie podniosło czy nie bardzo mam jeszcze pytanko do UcHA na jakich kołach jeździsz ja mam obecnie założone 17 225/45 letnie zimowe mam owiele mniejsze 15 195 i mam odczucie że na te 17 to troszke brakuje mu mocy niż na tych 15. 17 to nie na nasze drobi gdyż na koleinie strasznie wozi ale naprawde bardzo fajnie wygląda mozę wrzuce niedługo fotki pozdrawiam UcHO będziesz na majówce chętnie zobaczył bym twoje autko jak sie sprawuje oraz chętnie bym zmienił pare słów z tobą na temat modyfikacji iż twoje posty bardzo mnie zaciekawiły POZDRAWIAM
: pt sty 26, 2007 19:46
autor: Street Fighter
Na WAG'u wychodzi mi takie coś...
01177 037
Sterownik silnika
uszkodzona
Sporadycznie
Wie ktoś co to jest i czy może być odpowiedzialne za spadek mocy?
Trzepa robić indywidualne dopasowanie mapy paliwowej na hamowni jeśli mam założony filtr stożkowy i zmieniony tłumik końcowy?
: wt sie 14, 2007 13:29
autor: smykla
Panowie... Temat jest stary ale postanowiłem go wskrzesić...
3 miesiące temu nabyłem Golfa IV 1.6 16 V z silnikiem AKL... Nie wiem czy to to samo co 1.6SR... bladego pojęcia nie mam...
Problemy o których piszecie: falowanie obrotów, spadek mocy... potwierdzają się i u mnie...
Ale największym problemem jest chyba spalanie. 12-14 l/100km.
Ostatnio wymieniłem olej na semisyntetic (gdyż nie wiedziałem jaki był wcześniej z wyjątkiem tego że to MOBIL) oraz świece na NGK... Gdy mechanik odkręcił pierwszą stwierdził, że jest zupełnie innego typu jednoelektrodowa... Oczywiście założyliśmy, te NGK trzyelektrodowe takie jakie są dedykowane...
Wyjechałem na drogę z nadzieją że moje spalanie się troszkę zmniejszy... A tu nic.. odnoszę wrażenie że się nieznacznie zwiększyło ;(...
Nie wiem czy dobrze zrobiłem wymieniając te świece...
Nie wiem co może być przyczyną takiego spalania...
Spotkałem sie z kolegą z forum, który był pomocny i podpiął moje AKL pod komputer... wyrzuciło kilka błędów sporadycznych... min. halla i sonda... po ich wykasowaniu nie pojawiły się ponownie...
Nie wiem co zrobić żeby mniej palił...
objawy:
1) falowanie obrotów jak mam włączony klimatronic jak włączam na ECON to nie faluje
2) Spalanie 12-14 l nieznaczny wzrost po wymianie, świec, oleju filtra oleju i filtra powietrza
3) Mulastość (kolowialnie mówiąc) - strasznie mulasto rusza dopiero jak jest 2500-3000 obrotów to jedzie
Poradźcie co mam robić i jak do tego podejść...
Ktoś pisał że jedzie się na hamownię i tam dopasowuję się parametry... Ale nie wiem o co w tym chodzi... Proszę o po moc i wyrozumiałość... jeśli bredze o czymś od rzeczy...
: wt sie 14, 2007 14:07
autor: Street Fighter
smykla pisze:3 miesiące temu nabyłem Golfa IV 1.6 16 V z silnikiem AKL... Nie wiem czy to to samo co 1.6SR... bladego pojęcia nie mam...
To jest SR. Ale nie ma 16V tylko 8V
smykla pisze:1) falowanie obrotów jak mam włączony klimatronic jak włączam na ECON to nie faluje
Prawdopodobnie wystarczy przeczyścić przepustnice
smykla pisze:2) Spalanie 12-14 l nieznaczny wzrost po wymianie, świec, oleju filtra oleju i filtra powietrza
Możliwe że to przez Lambde.
smykla pisze:3) Mulastość (kolowialnie mówiąc) - strasznie mulasto rusza dopiero jak jest 2500-3000 obrotów to jedzie
Normalka... Sprawdź Odme, przepływomierz i sprężanie. Może uda sie coś więcej wykrzesać...
: wt sie 14, 2007 18:13
autor: regitmc
Street Fighter pisze:smykla pisze:3 miesiące temu nabyłem Golfa IV 1.6 16 V z silnikiem AKL... Nie wiem czy to to samo co 1.6SR... bladego pojęcia nie mam...
To jest SR. Ale nie ma 16V tylko 8V
Jeśli masz w dowodzie silnik AKL to jest to zwykły 8V, a nie 16V....
smykla pisze:1) falowanie obrotów jak mam włączony klimatronic jak włączam na ECON to nie faluje
Prawdopodobnie wystarczy przeczyścić przepustnice
smykla pisze:2) Spalanie 12-14 l nieznaczny wzrost po wymianie, świec, oleju filtra oleju i filtra powietrza
Wszystko zależy na jakich trasach jeździsz i czy na klimie. Ja spalanie w mieście mam identyczne, w szczególności że teraz jak jest gorąco ciągle śmigam na klimie. Dobra rada jak chcesz żeby mniej palił, sprzedaj VW kup sobie Opla... Ja swojego nie zamienię...
Street Fighter pisze:smykla pisze:3) Mulastość (kolowialnie mówiąc) - strasznie mulasto rusza dopiero jak jest 2500-3000 obrotów to jedzie
Normalka... Sprawdź Odme, przepływomierz i sprężanie. Może uda sie coś więcej wykrzesać...
Oprócz tego przeczyść przepustnicę, bo na pewno jest zawalona olejem. Zniweluje to falowanie obrotów i może przyczynić się do lepsze pracy silnika co za tym idzie małego wzrostu mocy... Pozatym silniki 1,6 SR 8V nie są silnikami sportowymi więc nie wymagaj od nich niewiem jakiej dynamiki. Te silniki zbierają się dobrze dopiero ponad 3000 obrotów, to nie diesel że ciągnie od 1500 obrotów...
: wt sie 14, 2007 22:05
autor: smykla
nie chcę brzmieć głupio ale chyba mam 16v...
hmm... czy jest jakiś sposób źeby to sprawdzić... sorry za tak wyrafinowane pytania... ale albo mam przebite numery albo koleś który mi go sprzedał wcisnął mi 8v jako 16v....
: śr sie 15, 2007 09:42
autor: regitmc
smykla, jeśli numery twojego silnika zaczynają się od liter AKL to na 100% masz silnik 8V. Niejednokrotnie już na forum spotkałem się z przypadkiem kiedy to kupujący był przekonany że jest w posiadaniu Golfa z silnikiem 1,6 16V, a trzeba było go sprowadzić na ziemię, że jednak jest to 8V... Handlarze zrobią wszystko żeby tylko towar sprzedać...
: śr sie 15, 2007 10:44
autor: smykla
regitmc, dobrze sprowadźcie mnie na ziemię i powiedzcie jak mogę to sprawdzić organoleptycznie... Gdzie mam zaglądnąć i jak policzyć... na obudowie silnika mam ładnie napisane dużymi literkami VW 1.6 16v ale to tylko obudowa...
: śr sie 15, 2007 14:30
autor: jacekdzulynski
Ja też jestem posiadaczem 1.6 SR i też nr silnika się zaczynają od AKL a czy moc silnika jest taka sama w 16V i 8V bo u mnie jest 74KW co w przeliczeniu daje 101KM ??
: śr sie 15, 2007 22:15
autor: smykla
regitmc, dobrze nawróciliście mnie... mam dokładnie AKL 1.6 SR więc jest to zapewne 8 v... NIe wiem czyto już ma znaczenie... ale dzięki za radę... pozdr... teraz muszę coś zrobić z tymi objawami...