Strona 3 z 3

: śr paź 25, 2006 11:40
autor: marcin.r
Witam.


Mój 1,8 AAM w mieście spala jakieś 11-12l/100km, natomiast w trasie 8-9l/100km.
Wszystko zależy od tego, jaki masz styl jazdy i od skrzyni biegów, jaką posiadasz.
Ja mam automat i spalanie mam większe niż przy skrzyni manualnej. Przy automacie, wbrew pozorom, również ma znaczenie styl jazdy. Podczas gwałtownego ruszania automatycznie jest uruchamiany program "sportowy", zmiana biegu na wyższy następuje przy wyższych obrotach, co powoduje całkowite wykorzystanie nadwyżki mocy silnika oraz zwiększa zużycie paliwa. Podczas łagodnego ruszania uruchamiany jest program "ekonomiczny". Działanie programu polega na zmianie biegu na wyższy przy niższych obrotach i opóźnia włączenie niższego biegu. Skutkiem czego jest mniejsze spalanie.

: śr paź 25, 2006 13:28
autor: byczkins
Chyba powoli zaczynam nad nim panować ;) W sumie zaczołem jeździć bez polotu. Zaczołem zwracać uwagę na rzeczy które robie już dosyć automatycznie i nie zauważam ich, np. ostre przyśpieszanie z niskich obrotów (GRIsha o tym pisał...), szczególnie w korkach przy prędkości patrolowej i nagłej zmianie pasa. Pierwsze efekty już są :)

: śr paź 25, 2006 15:18
autor: spek
Co daje wymiana termostatu i jaki musze założyć żeby palił mi mniej bo w mieście pali mi 14L LPG :(

: śr paź 25, 2006 15:46
autor: marcin.r
spek pisze:Co daje wymiana termostatu i jaki musze założyć żeby palił mi mniej bo w mieście pali mi 14L LPG :(
Termostat ma zapewnić właściwe chłodzenie silnika. Silnik potrzebuje optymalnej temperatury do pracy, co zarazem zapewnia optymalne spalanie. Kiedy silnik ma temperaturę niższą niż optymalną wtedy termostat zamyka się i odcina dopływ cieczy chłodzącej z chłodnicy (zamyka obieg). Natomiast kiedy temperatura silnika wzrasta termostat otwiera się i ciecz chłodząca z gaśnicy wędruje do boku i schładza silnik (otwiera obieg). Gdyby twój termostat był zepsuty i otwierał się za wcześnie wtedy silnik nie osiągał by odpowiedniej temperatury co powodowało by większe spalanie Jeżeli jednak temperatura silnika podczas jazdy utrzymuje się w normie dałbym sobie na luz z jego wymianą. Natomiast nie wiem czy ma jakieś znaczenie jaki termostat założysz.

: śr paź 25, 2006 20:46
autor: WilQ
Silnik AAM jest silnikiem conajmniej dziwnym.... Dobry moment obrotowy od niskich obrotów, baaardzo mała moc jak na taką pojemność ( wręcz smieszna ), no i nie oszukujmy sie, duze spalanie.
Ogólnie kocham moje auto nie za silnik ale za to ze jezdzi mi sie nim swietnie i snie psuje, zapala zimą za 1 razem przy -25 i jest wszystko pięknie, ale ten silnik...hmmm fajny ma moment ale jak na 75 koni spala o 1-1,5 za duzo, takie jest moje zdanie..... trasa 6 miasto 8 i by było pięknie... niestety od samego poczatku troche mnie denerwuje spalanie w tym silniku... 10 literów na miesice nawet przy jezdzie spokojnej to za duzo, ale trudno, nie mozna miec wszystkiego

: czw paź 26, 2006 08:29
autor: marcin.r
WilQ pisze:baaardzo mała moc jak na taką pojemność ( wręcz smieszna ), no i nie oszukujmy sie, duze spalanie.
Ta niska moc silnika ma zapewnić mu dłuższą żywotność, ale co do spalania zgadzam się z Tobą w 100% :smoke:.