Strona 3 z 4

: wt sty 31, 2006 20:30
autor: golfir
objaw taki ze zapchasz nagrzewnice,chlodnice i kanały od plynu chlodzacego,uszczelka walneła i tak w dobra strone bo gorzej jak plyn chlodniczy idzie do oleju ale za dlugo tak nie pojezdzisz

: wt sty 31, 2006 20:36
autor: bongo
Czerwony Diabeł pisze:Ale bede mogl dojechac do celu ? Jakies 80 km ?
Chłopie wszyscy ci radzą jedną rzecz a ty sie bronisz rękami i nogami.Nie czaje o co ci chodzi?Jak walnie uszczelka i przejedziesz na niej 80km.to moze sie okazać że zamiast 200zł wydasz dużo wiecej na nowy silnik.A z resztą rób jak chcesz.

: wt sty 31, 2006 21:17
autor: Czerwony Diabeł
TO NIE JEST 200 ZL BO TYLE TO SAMA ROBOCIZNA. DO TEGO NOWA USZCZELKA ,OLEJ ,PLYN I BOG WIE CO JESZCZE

problem

: wt sty 31, 2006 21:28
autor: dominik7
Radze Ci narazie wymienic plyn.Taki brudny napewno nie ma juz swoich wlasciwosci.Potem zobaczysz czy znow sie bedzie robil czarny.Najlepiej kup sobie jais koncentrat i zmieszaj go z woda.Tak bedzie i taniej i lepiej...

Re: problem

: wt sty 31, 2006 21:32
autor: Czerwony Diabeł
dominik7 pisze:Radze Ci narazie wymienic plyn.Taki brudny napewno nie ma juz swoich wlasciwosci.Potem zobaczysz czy znow sie bedzie robil czarny.Najlepiej kup sobie jais koncentrat i zmieszaj go z woda.Tak bedzie i taniej i lepiej...
Czyli mowisz zeby nie wymieniac jeszcze uszczelki ?

: wt sty 31, 2006 22:17
autor: BeBe_1
Jeżeli poprzedni zrobił się czarny i jest w nim olej to po zalaniu nowym oleju w nim nie będzie :-P bo niby skąd? Jeżeli zalejesz samą wodą to będzie jeszcze taniej ;-).

: wt sty 31, 2006 22:25
autor: Michael G60
Oj jeszcze przez chwilę ukłąd będzie syfił...ale z czasem przestanie...po wymianie uszczelni radziłbym wymyć dokłądnie co się da, np węże+zbiorniczek i zalać jakimś środkiem czyszczącym np... na chwilę a potem wlać płynu...

U mnie się sprawdziło...

problem

: wt sty 31, 2006 22:34
autor: dominik7
Jak zaleje woda to mu przeciez glowica peknie przy wiekszym mrozie.Jeszcze jedno-drugi silnik bedzie go kosztowal prawie tyle samo co zrobienie uszczelki...Ale z drugiej strony przy tym wie co ma.Wiec czerwony diable,najpierw sprobuj od rzeczy tanszej,czyli plynu.

: wt sty 31, 2006 23:58
autor: BeBe_1
Sorry, z wodą to był żart.W tej chwili nie ma tańszej alternatywy Diabeł i tak zapłaci za wymianę uszczelki to tylko kwestia czasu. Moim zdaniem im wcześniej tym lepiej.

: śr lut 01, 2006 00:01
autor: jusci
Zapieprzą mu się kanały wodne olejem i wtedy bedzie jazda zeby doprowadzic wszystko to porzadku

: śr lut 01, 2006 13:37
autor: GV PIOTR
spotkałem sie z czyms takim jak walnięty simering na pompie wodnej niby drobiazg bo w przeciwiestwie do uszkodzonej uszczelki pod głowicą nie wli za mocno olejem do płynu ani płynem do oleju.Rzecz w tym że jeśli wywali przez uszczelkę pod głowicą efekt"budyniu" zamiast płynu czy oleju wystąpi od razu.przy uwalonym simerngu pompy płynu chłodniczego efekt ten będzie ujawniał się stopniowo. pytanie czy płyn jest czarny w całej swojej objetości czy tylko powierzchniowo jeśli zaczniesz spuszczać ze zbiornika wyrównawczego zawsze poleci to co u góry czyli jeśli jest w nim olej to bedzie to on,zanurz w zbiorniku strzykawke na tyle głęboko aby jeśli jest w nim olej nabrać to co pływa pod nim czyli sam płyn. czasem wydaje sie ze jest gorzej niż w rzeczywistości jest na prawde.mozesz równiez pobrac próbke płynu w innym miejscu układu chłodniczego mam na myśli -niżej czyli np na złączce ponizej zbiorniczka popuść opaske podłuż coś np. kubek jednorazowy(biały plastik) będziesz miał obraz płynu. nie spiesz się z głowicą bo to trochę roboty ale na wszelki wypadek do momentu ustalenia przyczyny nie jeździj bo jeśli to uszczelka i płyn pujedzie do oleju rozrzedzi go i zatrzesz panewki na wale -a to już duży remont
pozdrawiam

: śr lut 01, 2006 17:47
autor: Czerwony Diabeł
GV PIOTR pisze:spotkałem sie z czyms takim jak walnięty simering na pompie wodnej niby drobiazg bo w przeciwiestwie do uszkodzonej uszczelki pod głowicą nie wli za mocno olejem do płynu ani płynem do oleju.Rzecz w tym że jeśli wywali przez uszczelkę pod głowicą efekt"budyniu" zamiast płynu czy oleju wystąpi od razu.przy uwalonym simerngu pompy płynu chłodniczego efekt ten będzie ujawniał się stopniowo. pytanie czy płyn jest czarny w całej swojej objetości czy tylko powierzchniowo jeśli zaczniesz spuszczać ze zbiornika wyrównawczego zawsze poleci to co u góry czyli jeśli jest w nim olej to bedzie to on,zanurz w zbiorniku strzykawke na tyle głęboko aby jeśli jest w nim olej nabrać to co pływa pod nim czyli sam płyn. czasem wydaje sie ze jest gorzej niż w rzeczywistości jest na prawde.mozesz równiez pobrac próbke płynu w innym miejscu układu chłodniczego mam na myśli -niżej czyli np na złączce ponizej zbiorniczka popuść opaske podłuż coś np. kubek jednorazowy(biały plastik) będziesz miał obraz płynu. nie spiesz się z głowicą bo to trochę roboty ale na wszelki wypadek do momentu ustalenia przyczyny nie jeździj bo jeśli to uszczelka i płyn pujedzie do oleju rozrzedzi go i zatrzesz panewki na wale -a to już duży remont
pozdrawiam

Zrobilem tak:
wlazylem taka strzykawke po nurofenie do dawkowania bo chcialem zebrac ten olej.Wlozylem ja tylko na powierzchnie.zassalem powolutku i co sie okazalo plyn jest czysto zielony.Zaczalem wkladac ta strzykawke coraz glebiej ale nie zaciagalem jej(po prostu ten syf osadzal sie na zewnetrznych sciankach strzykawki) i za kazdym razem wyciagalem czarna.Po tym od razu wycieralem to w szmate.Zrobilem tak chyba ze 30 razy i teraz plyn jest czysto zielony.Jutro troche pojezdze i zobacze czy bedzie tak samo

Dalej myslicie ze to uszczelka pod glowica ?

: śr lut 01, 2006 18:48
autor: czyś
Ściągnij płyn ze zbiorniczka i z przewodów pod zbiorniczkiem jakimś wężykiem . Zdejmij zbiornik, weź do domu, wymyj zbiornik i korek w gorącej wodzie, wróć do auta, zamontuj z powrotem, zalej odstały płyn (można go przesączyć np. przez gazę żeby usunąć syf. I zobacz co się będzie działo.
A jak masz MK2 lub Mk3 z silnikiem z termostatem tak położonym, że jest on na dole na pompie, to kup nowy oring (uszczelkę) termostatu (1-2 zł), weź jakąś miednicę, miskę itp i po rozgrzaniu silnika (nie poparz się, najpierw delikatnie odkręć korek zbiornika wyrównawczeo, niech się wysyczy) spuść płyn zdejmując termostat. Zbiornik zabierz do mycia na ciepło. Płyn niech się odstoi, papierowym ręcznikiem można zebrać syf pływający po wierzchu, przesącz go przez gazę i wlej z powrotem (po zmontowaniu termostatu i czystehgo zbiornika). Zobacz, co się będzie działo.

Jak znowu wrócą tłustw farfocle w takiej samej ilości, może to być uszczelka pod głowicą - tj. nieszczelność uszczelki między głównym kanałem oleju idącym na głowicę (zasilanie) a najbliższym kanałem wodnym (w innym wypadku miałbyś płyn w oleju a nie olej w płynie).
A farfocle osadzają się na ściankach zbiornika.

: śr lut 01, 2006 19:14
autor: Czerwony Diabeł
Ja mam MK 1 i termostat tez mam na dole na pompie a dokladniej przed dolnym wezem do chlodnicy. Nie mam na termostacie simmeringu tylko cienka uszczelke na obudowie ktora przykrecam do pompy po wlozeniu termostatu i do ktorej wkladam waz od chlo9dnicy.
A w ktorym miejscu znajduje sie simmering ktory odpowiada za to zeby olej nie dostawal sie do plynu ?