Strona 3 z 4

: sob mar 11, 2006 23:53
autor: MrSalieri
Tak jak napisal Corvax wybij sobie z glowy nacinanie tarcz. Efekt wizualny moze i uzyszkasz w ten sposob ale jesli chcesz sie zabic to juz twoja sprawa.
Na pewno nie uzyskasz idealnego wywazenia tarczy to raz a dwa ze otwory czy frezy beda ci scinaly klocki wogole o czym my gadamy odpusc....
Jesli chesz miec takie tarcze to kup nawiercane.

: ndz mar 12, 2006 01:01
autor: kitmen
Corvax pisze:
kitmen pisze:A może by tak ponacinać tarcze. Szlifierke mam więc to nie problem.
Bez urazy, ale moze by tak puknąc sie w glowe :panna:

Ja tylko tak zażartowałem. Bo innych nie moge włożyć.
Corvax pisze: Hamulce to jeden z najwazniejszych elementów w aucie, zaraz za nimi są opony i zawieszenie, a dopiero potem silnik i cała reszta.

Masz racje hamucle to podstawa. Co do opon to już mam wspaniałe i dobre. Ale te chamulce to mnie męczy. Ja mam zwykłe pełne tarcze. Więc grzeją się niesamowicie.
Jak już pisałem wcześniej zainwestowałem w brembo i dostałem bubel (to tak jest z tymi mechanikami). Dlatego teraz Chciałbym w końcu kupić dobre klocki bo tarcze już zostawie ( i tak lepszej nie kupie). Dużo osób pisze ATE Lucasy i inne firmy. I teraz co mam z tego wybrać. Ja dużo jeżdże autostradą więc hamowanie ze 160 do 80 jest bardzo częste (powód brak nieumiejętność jeżdżenia innych gdy są wda pasy :panna: )
Wiem że dobre hamowanie jest uzależnione od dobrych klocków. Tarcza to jakby tylko dodatek do tego. Ja nie moge kupić wentylowanych ani nadcinanych dlatego chce się skupić na klockach.

: ndz mar 12, 2006 01:13
autor: Corvax
ja też nie mogłem kupic nacinanych, bo do mojego nie było aplikacji - tylko nacinane wentylowane - wiec zmieniłem jarzma i mam to co chciałem a nawet lepiej
kitmen pisze:Dlatego teraz Chciałbym w końcu kupić dobre klocki bo tarcze już zostawie ( i tak lepszej nie kupie).
80% ciepła dostaje tarcza pozostałe to klocki

: ndz mar 12, 2006 01:22
autor: kitmen
Corvax pisze:Podsumowując - dla każdego coś dobrego - do zwykłej jazdy po miescie wystarcza dobrej klasy klocki i wentylowane tarcze, dla kierowników z cięzszą nogą polecam właśnie DS Performance - u mnie w połączeniu z wentylowanymi Brembo MAX. Trzeba sie do nich przyzwyczaić, bo na początku hamulec jest nieco tepy ale czym cześciej hamujemy tym ostrzejsze stają sie hamulce. Po kilku ostrych shamowaniach wystarzy połozyć noge na hamulcu i auto deba staje :)
OK w końcu znalazłem. Po długich poszukiwaniach mam to co chciałem.

Czyli BREMBO MAX niewentylowane nadcinane kosztują 65,17
A te same BREMBO MAX niewentylowane ale nawiercane kosztują 251,25

W końcu.
Gdyby ktoś chciał sobie porównać ceny to nr katalogowy tarcz mam ze stony http://www.hamulce.net/Bremceny.htm ( dzięki Corvax)

I następnie nr ten wpisujecie na stronie http://www.sklepmoto.pl/szuk.php

A teraz pytanie. Co jest lepsze nacinane czy nawiercytywane? Coś czuje ze nawiert jest lepszy bo droższy.

Podobno brembo sie wykszywiają. Jak to ma się do Brembo MAX.

I teraz jakie proponujecie klocki do tych tarcz, czyli do brembo MAX nadcinane lub nawiertywane?

Pozdrawiam wszystkich posiadaczy VW.

[ Dodano: Nie Mar 12, 2006 00:44 ]
Zaczyna mi się to podobac.

Znalazłem tarcze ATE niewentylowane nacinane w cenie 59,33zł
i wentylowane nacinane w cenie 110,77zł

Więc znów mam dylemat czy kupic ATE czy Brambo MAX i czy wentylowane czy nacinane czy tez nawiertywane.

Ja potrzebuje tarcze 239mm grubość 12mm. Wiem że moge kuić wentylowane o grubości 20mm i dać cięńszy klocek ale w tedy trzeka mnie wymiana co 5 tyś km. Wiec jak sądzicie opłaca się kupować wentylowane czy nie?

: ndz mar 12, 2006 01:58
autor: Corvax
kitmen pisze:Gdyby ktoś chciał sobie porównać ceny to nr katalogowy tarcz mam ze stony
o ceny pytaj na hamulce.net
kitmen pisze:A teraz pytanie. Co jest lepsze nacinane czy nawiercytywane?
moim zdaniem nacinane - mają ta własciwosć ze lepiej czyszcza klocki i tarcze

nawiercane do Twojego auta to przerost formy nad trescią
kitmen pisze:I teraz jakie proponujecie klocki do tych tarcz,
Ferodo DS performance
kitmen pisze:Podobno brembo sie wykszywiają. Jak to ma się do Brembo MAX.
każde tarcze sie wykrzywia jak sie je źle uzytkuje
kitmen pisze:Ja potrzebuje tarcze 239mm grubość 12mm. Wiem że moge kuić wentylowane o grubości 20mm i dać cięńszy klocek ale w tedy trzeka mnie wymiana co 5 tyś km. Wiec jak sądzicie opłaca się kupować wentylowane czy nie?
opłaca, jednak musisz sie przekonac czy wentylowana Ci wejdze - grubośc klocka jest tu sprawa drugorzędną jeśli jarzma sa za wąskie - a jarzma masz najprawdopodobniej razem ze zwrotnicami.

: ndz mar 12, 2006 09:22
autor: Kapibara
Corvax pisze:kitmen napisał/a:
Podobno brembo sie wykszywiają. Jak to ma się do Brembo MAX.


każde tarcze sie wykrzywia jak sie je źle uzytkuje
jak ja szukalem to gdzie nei czytalem to zawsze wszysyc mowili ze brembo sie po paru miesiacach nawet wykrzywia. szczegolnei takie za 60 zl jak pikitmen, szanujmy sie to nei moze byc dobra tarcza skoro tak malo kosztuje

: ndz mar 12, 2006 11:51
autor: Corvax
Kapibara pisze:to nei moze byc dobra tarcza skoro tak malo kosztuje
to jest raczej dobra cena- bo wszedzie kosztuje ten typ powyzej 80pln - poza tym jest to zwykła tarcza niewentylowana nacinana 239mm czyli mała a te są tanie - ile wg Ciebie powinna kosztowac dobra?

Mi jakoś sie nigdy nie wykrzywiła, a miałem kilka - tyle że z pewnego źródła i profesjonalnie zamontowane, a uzywane zgodnie z zasadami.

: ndz mar 12, 2006 11:55
autor: Kapibara
no sorki ja zawsze patrzylem na wentylowane. ale i tak bym nei kupil wole kupic te ATE wentylowane za 100

: ndz mar 12, 2006 12:57
autor: greg
kitmen pisze:Ja nie moge kupić wentylowanych ani nadcinanych dlatego chce się skupić na klockach.
a czemu nie możesz kupić wentylowanych? przecież były o tym samym rozmiarze co pełne - są tylko kilka mm szersze, ale średnica ta sama

: ndz mar 12, 2006 13:12
autor: Corvax
te kilka mm może spowodować to, że tarcze nie zmieszczą sie w jarzma - a te w tym typie hamulców są razem ze zwrotnicą

: ndz mar 12, 2006 13:22
autor: greg
nie no tarcza się mieśći bo średnica jest taka sama - wiem bo mam od vw polo w piwnicy i mierzyłem. tylko grubość inna - klocki musiałyby być węższe.

[ Dodano: Nie Mar 12, 2006 12:40 pm ]
no włąsnie byłem zmierzyć w piwnicy - pełna tarcza ma średnicę 239mm a wentylowana od polo ma 239mm - czyli pasuje

[ Dodano: Nie Mar 12, 2006 12:42 pm ]
grubość pełnej 12mm a wentylowanej - tej co mam 18mm

: ndz mar 12, 2006 13:52
autor: Kapibara
no wlasnei klocki musialybybyc ciensze. tez mam ten problem bo che zmienic ze zwykklytch na wentylowane. ale przeciez grubosci klockow sie nei wybiera. no chyba cza zale humul;ce wymieniac chyba

: ndz mar 12, 2006 13:55
autor: greg
Kapibara, trzeba by zobaczyć czy kolcki polo mają tą samą grubość. Pewnie - to jest półśrodek bo najlepiej by było jarzma i większe tarcze, ale nwet te tarcze i klocki to też rozwiązanie.

: pn mar 13, 2006 00:02
autor: kitmen
greg pisze:
kitmen pisze:Ja nie moge kupić wentylowanych ani nadcinanych dlatego chce się skupić na klockach.
a czemu nie możesz kupić wentylowanych? przecież były o tym samym rozmiarze co pełne - są tylko kilka mm szersze, ale średnica ta sama
Ja moe kupić wentylowane i zamiast 12mm mam 20mm. Do tego cieńsze klocki i co najgorsze wymieniać je po każdych 5 tyś km.

Te cieńkie kloski są podobno groższe i na kródszy czas wytrzymują.

Miały być montowane do mojego MK3 tarcze juridy wentylowane i cieniutkie klocki, ale mechanik (ten który mi bubel potem wpchał) żle spisał z karty. Bo wariat myślał że jak mam ABS to już muszą być większe.