Strona 3 z 4

: pt sty 27, 2006 22:58
autor: Paweł Marek
Przecież nie było ty żadnych złości (jeśli to do mnie Tomasz), trochę nieścisłej terminologii wyjaśniłeś i jest ok.

: pt sty 27, 2006 23:09
autor: misiek
Tomasz Żaguń pisze:Ten nieszczęsny wężyk to jest wężyk przelewowy i do dopowietrzania chłodnicy.jak misiek10111 napisał to im wyższe ciśnienie w układzie tym wyższa temperatura wrzenia a wrzenie płynu jest zawsze przyczyną wywalania płynu z układu do czego niepowinien dopuszczać termostat, pompa wody i korek w zbiorniczku .jak te urządzenia działają dobrze to zawsze będzie ok (oczywiście pomijamy uszkodzoną uszczelkę pod głowicą i wiele innych) Także panowie ten korek w zbiorniczku jest odpowiedzialny za utrzymanie odpowiedniego ciśnienia w układzie najlepszego dla silnika.Mam rację ? Myślę że tak.Debata była ostra i każdy ma swoje racje ale czasami trzeba sie zastanowić nad wypowiedziami innych a nuż kolega ma rację i sie czasami zgodzić no i konsultować ale bez nerwów i złości Pozdrawiam
alleluja

: pt sty 27, 2006 23:23
autor: Tomasz Żaguń
Ja piszę ogólnie Paweł Marek naprawdę , dyskusja była dobra bo ją śledziłem i było ciekawie .Oboje macie duży zasób wiedzy za co Was szanuję no i spór był ciekawy ale spokojnie naprawdę do nikogo nie piję tylko tak ogólnie .Serio .

: sob sty 28, 2006 12:56
autor: Rafał G2
Dzięki za wszelkie podpowiedzi i wskazówki :pub: jeśli chodzi o korek w zbiorniku to faktycznie jest w nim odpowietrznik, bo jak miałem rozgrzany silnik i otworzyłem maske to właśnie słyszałem syczenie z okolic korka :grin: Pozdrawiam

: sob sty 28, 2006 15:38
autor: Wawro
W moim golfie podobny efekt miałem, podnosił mi się płyn chłodniczy. Innym ciekawą rzeczą że jak po załączeniu silnika , bez różnicy zimny czy ciepły, po przykryciu dłonią otworu na zbiorniczku czuć było ciśnienie. Potem to nawet przez korek wyciskało. W sumie wyszło na głowicę, planowanie trzeba było zrobić, dziś odebrałem po remoncie. Płynu nie wyciska przy otwartym korku, czy ciepły czy zimny.

[ Dodano: Sob Sty 28, 2006 14:44 ]
Dodam jeszcze że przechodziłem przez: niesprawny korek (fałsz), zatkany przewód przelewu (fałsz), niesprawny termostat (prawie fałsz, bo pod wplywem ciśnienia przestawał działać), pompa wody (fałsz), nieodpowietrzony układ (fałsz). W sumie podejrzenie o głowicę było od początku, tylko się łudziłem że może jednak nie ... . A jednak 600 zł niemoje od wczoraj :( .

: sob sty 28, 2006 20:43
autor: misiek
Wawro pisze:Dodam jeszcze że przechodziłem przez: niesprawny korek (fałsz), zatkany przewód przelewu (fałsz), niesprawny termostat (prawie fałsz, bo pod wplywem ciśnienia przestawał działać), pompa wody (fałsz), nieodpowietrzony układ (fałsz). W sumie podejrzenie o głowicę było od początku, tylko się łudziłem że może jednak nie ... . A jednak 600 zł niemoje od wczoraj
zawsze zaczynamy diagnozę od najtańszych rzeczy

: sob sty 28, 2006 20:59
autor: Rafał G2
Ostatnio miałem problem z niedogrzanym silnikiem i jakos po naprawie odpowietrzenia z chłodnicy zaczął mi się silniczek nagrzewać do temp. 90 stopni i nic nie spada, czyli wygląda na to że sprawny obieg też jest odpowiedzialny za dogrzanie silnika, trochę to dziwne i nie zrozumiałe dla mnie, ale prawdziwe :grin:

: sob sty 28, 2006 21:05
autor: misiek
jeżeli woda stoi a nie przepływa przez czujnik to potem tak to wygląda na nie dogrzany silnik, a tak jak masz już w pełni przepływ pełną rurą to wszystko gra

: sob sty 28, 2006 21:07
autor: Adamtd
Rafał G2 pisze:zyli wygląda na to że sprawny obieg też jest odpowiedzialny za dogrzanie silnika
to podstawa

: wt sty 31, 2006 22:36
autor: polo007
Witam mam problem z ubywającym płynem tylko ja niestety zaczalem od najwiekszych kosztów czyli glowica uszczelka :-( u mnie problem jest taki ze płynu mi caly czas ubywa silnik sie przegrzewa a dolny waz jest zimny nio i wentylator sie wlacza aha mowie o MKIII 1,4 co moze byc przyczyna bo juz mam dosyc gdybania :-( prosze o pomoc

: wt sty 31, 2006 22:44
autor: misiek
polo007 pisze:Witam mam problem z ubywającym płynem tylko ja niestety zaczalem od najwiekszych kosztów czyli glowica uszczelka u mnie problem jest taki ze płynu mi caly czas ubywa silnik sie przegrzewa a dolny waz jest zimny nio i wentylator sie wlacza aha mowie o MKIII 1,4 co moze byc przyczyna bo juz mam dosyc gdybania prosze o pomoc
skoro Ci płynu ubywa i nie widać(tak przypuszczam) wielkich wycieków na ukł. chł. to jest jedno podejrzenie spalasz płyn w silniku(poprzeż uszczelkę dostaje się do silnika- za wysokie ciś. płynu i przeciska do wew. silnika), co do wentylatora to nie powinien sie on załączać przy zimnym wężu dolnym(czujnik znajduje się w dole chłodnicy), a z czego wnioskujesz że Ci się silnik przegżewa?

: śr lut 01, 2006 00:02
autor: polo007
to jest to ze uszczelka byla wymieniana + kapitalny remont głowicy razem ze sprawdzeniem szczelnosci a wnioskuje to po tym ze temp mam na 110 i waz gorny jest goracy nio i to cis plynu sam juz nie wiem co to moze byc w piatek jade do goscia ktory wie ponoc co to jes ale ja juz stracilem wiare poprostu nie mam pojecia wymieniony termostat czujnik temp i chł. uszczelka pod glowica uszczelniacze uszczelki pod kolektory i nic usterka dalej jest

: śr lut 01, 2006 22:59
autor: Tomasz Żaguń
Możliwe że przy montażu żle dokręcili głowicę i się wypaczyła czyli pogieła.

: śr lut 01, 2006 23:39
autor: Wawro
Bardzo możliwe, w moim silniku, dwa lata po remoncie generalnym głowicy, dupneło w okolicy jednego cylindra, rozwarstwiło uszczelkę, i do planowania. Pozatym tym jednym miejscem głowica idealna, spawy robione dwa lata temu nie wykazywały śladów zniszczenia. Mechanik stwierdził że chyba jakiś patałach skręceał, bo jak demontował głowicę, to każdą śrubę z różną siłą odkręcał.