jarek65w pisze:Witam, Panowie nie tak łatwo z tym chipem.Ja scyzoryk tak jak w tej poradzie rozwierciłem tyle że nie dokładnie z tym opisem wymiary były.I niestety lipa immo nie chwyta, nie wiem jaka jest dokładnie różnica w stosunku do orginalnego klucza 1cm max.Chyba że pod tym znaczkiem jest inny chip co to zakłóca bo jeszcze go nie ściągałem.pozdro
napewno ten chip zakłuca. tutaj zamieszczam tłumaczenie instrukcji zamiesczonej przez
rydzu, przetłumaczona jest ta część dotycząca montażu transpondera od immo
Transponder wraz z mechanizmem klapki znajduje sie w tylnej czesci klucza.
dla lepszego zrozumienia przygotowalem baaaaaardzo profesjonalny rysunek, na ktorym mozna zobaczyc gdzie znajduje sie transponder. Problem jest taki ze nie wiem jak mozna ta tylna czesc rozlozyc. Dlatego tez trzeba zrobic cos innego. Trzeba wiercic. A mianowicie z tylu (miejsce przeciecia (domyslam sie ze miejsce laczenia) miedzy dwoma czesciami klucza). Tego nikt nie zobaczy, jak sie zlozy calkowicie klucz do kupy. Wiercimy dziurke baaardzo uwaznie i na tyle duza zeby nasz Transponder w nia pozniej wszedl.
UWAGA, UAKTUALNIONE:
Tylna czesc klucza mozna jeszcze rozlozyc. Zeby to zrobic trzeba znaczek VW z tylnej czesci sciagnac. To idzie bardzo latwo, wystarczy podgrzac to suszarka do wlosow. Pod znaczkiem znajduje sie srubka. Gdy sie ja wykreci obie czesci bedzie mozna od siebie oddzielic.
Przy wierceniu uszkodzi sie transponder w kluczyku. Ale tak musi byc. On musi byc uszkodzony, bo gdyby nie byl to bylyby dwa transpondery w kluczyku i by sie gryzly nawzajem. Tak samo jest z kluczykami, nie wkladasz przeciez dwoch do jednego zamka
To jest moja dziura z wlozonym juz Transponderem. Moja dziura mimo wszystko jest o ok 2mm za gleboka. Powinienem wiertlo troche wyzej ustawic.
Kiedy wywiercisz dziure, mozesz swoj Transponder po prostu w nia wrzucic. Powinien tam wejsc calkowicie.
Teraz powinienes sprawdzic czy to wszystko razem dziala. A wiec skladasz klucz, ale bez SPLINT (to jest chyba sprezynka, ale nie wiem) do calego mechanizmu i wkladasz cala ta chwiejna konstrukcje z transponderem do stacyjki. Raz przekrecamy i czekamy czy silnik bedzie normalnie chodzil i czy nie zgasnie. Jesli gasnie to znaczy ze nie zniszczyles starego transpondera wystarczajaco, albo ze Twoj Transponder nie siedzi wystarczajaco gleboko. Kiedy wszystko dziala, mozesz ta dziure wypelnic klejem "HEISSKLEBER" (-> tu chyba chodzi o jakis co na goraco sie klei, nie wiem, nie znam sie) i wszystko bedzie sie trzymac swietnie - taka koncowka