Strona 3 z 6

: ndz sty 29, 2006 01:23
autor: Pono
Bo RP są solidne i mocne jak nasza RzeczpospolitaPolska :helm:

: ndz sty 29, 2006 03:52
autor: daaroo
zajac pisze:ja mam swojego RP-ka od wrzesnia 2005 nastukalem 14 tys km i zadnych problemow poza peknieta uszczelka wtrysku (ale tylko w ASO maja i koszta koszta koszta) oleju troche łyka i (300 tys km z remontem)czasem trzeba dolac ale to ok 0,5 max 1l co 2 miesiace czyli co jakies 3tys km
nawet na servisie mowia ze jak vw to tylko z RP(z tych lat oczywscie)

ta uszczelke to maja w prawie kazdym motoryzacyjnym :panna:

: ndz sty 29, 2006 12:27
autor: witek_vento1.8
właśnie wymieniłem w moim vento silnik abs 1.8 na taki sam używany bow moim
na mrozie szedł płyn do oleju - jezdziłem tak dwa lata wymiany uszczelek nie
pomagały - wydaje mi się, że trwałość tych silników zależy od fabryki w której
zostały zrobione - poprzedni silnik był z meksyku - ten który założyłem też
jest z meksyku zobaczymy jak się będzie sprawował narazie chodzi ładnie
i ma szeroki pasek alternatora

: ndz sty 29, 2006 13:35
autor: Pzwmichu
Dobry wątek. :):):)

A co do silnika to ja już mam w swoim przejechane 400 tys km. Jak go kupiłem miał 180 tys km. Dodam, że nie robiłem z silnikiem nic, nawet nie wymienialem uszczelki pod głowicą :) Jedynym elementem który musiałem wymienić był krokowiec, który się zatarł. :D:D:D

Także RP górą :D

: ndz sty 29, 2006 13:56
autor: Rudy83
witam ja posiadam swojego RP juz 2lataka i jedyne co robiłem przy silnczku to zmieniłem paski i swiece a oleju nie bierze ani grama pozdrwaim

: pn sty 30, 2006 00:16
autor: emka2
witam, przejechane 12 ooo km bez dolewania oleju, alternator niestety valeo chętnie zmieniłbym go na bosha (zdecydowanie łatwiejsza obsługa) ale niewiem czy pasuje, niestety brak wspomagania - troche dokuczliwy przy manewrach na szerszych oponkach (a ceny kosmiczne), niewiem co to jest ten "krokowiec" i czym objawia sie jego awaria - gdzie można znaleźć jakieś info na jego temat? pozdro

: pn sty 30, 2006 00:42
autor: zajac
ta uszczelke to maja w prawie kazdym motoryzacyjnym :panna:[/quote] wlasnie nie maja bylem w kilku w krakowie i odsylaja mnie do servicu jest to uszczelka na rozpylaczy paliwa

: pn sty 30, 2006 13:47
autor: vian
OK. dolszlismy do wniosku, ze jestesmy zadowoleni z silniczkow RP, moj chodzi wspaniale :foch: , wlasciwie to jestem srednio zadowolony w tym aucie tylko ze skrzyni biegow.... czasami pojawiaja sie problemy z wrzucaniem jedynki,,,, a jak dzialaja wasze???? pozdrawiam :kufel:

[ Dodano: Pon Sty 30, 2006 12:50 ]
...wasze skrzynie biegow.....

: pn sty 30, 2006 17:57
autor: Pono
Ja mam skrzunie AUG u mnie tez czasami sa problemy z wrzucaniem biegow chyba wlasnie jedynki i piatki ale nie uwazam zeby to bylo cos co moze zle wplynac na zadowolenie z jazdy

: wt sty 31, 2006 11:21
autor: homsky
OK. dolszlismy do wniosku, ze jestesmy zadowoleni z silniczkow RP, moj chodzi wspaniale , wlasciwie to jestem srednio zadowolony w tym aucie tylko ze skrzyni biegow.... czasami pojawiaja sie problemy z wrzucaniem jedynki,,,, a jak dzialaja wasze???? pozdrawiam

[ Dodano: Pon Sty 30, 2006 12:50 ]
...wasze skrzynie biegow.....
Masz rację, o ile silnikowi nie ma co zarzucić to skrzynie biegów z biegiem lat pracują coraz mniej precyzyjnie, niestety powstają luzy w kasecie zmiany biegów na wodzikach i zmiana biegów staje sie coraz mniej "płynna" , ale to wszystko mozna wymienić jesli tylko ktos ma ochotę, ja osobiście juz sie do tego przyzwyczaiłem i nie stwarza to dla mnie problemu - biegi wchodza bez problemu, a że juz nie tak lekko i płynnie jak w nowym aucie - trudno!

: wt sty 31, 2006 11:52
autor: Gwiazdor
RP nie jest udziwniony. Jego konstrukcja jest prosta jak konstrukcja cepa i dlatego mało jest rzeczy które mogą się zepsuć.
Prostota konstrukcji powoduje łatwość napraw. Do tego dostępność części jest wyśmienita i można naprawdę tanio go naprawić.
Jest silnikiem nie wysilonym jak na Swoją pojemność i dlatego duże przeiegi nie są mu obce.
Ale jak na taką pojemność osiągi są takie Sobie w porówaniu z GTI ale jak na 90PS i w porównaniu z innymi 90PSowcami to jeden z lepszych. Osiągi ratuje trochę krótka skrzynia z wersji GT co jest okupione wyższym zużyciem paliwa i częstszym machaniem wajchą.
Ale za to jest bardzo elastyczny.

Ogólnie silnik jeden z lepszych.

: wt sty 31, 2006 13:17
autor: homsky
TheGwiazdor pisze: Osiągi ratuje trochę krótka skrzynia z wersji GT co jest okupione wyższym zużyciem paliwa i częstszym machaniem wajchą.
czyli jednak do mk2 1.8RP dawali skrzynie o róznych przełożeniach?????????
Po twojej wypowiedzi naszła mnie jedna myśl - moja skrzynia ma bardzo długą 5-tke , w sumie na 5-tym biegu poniżej 80km/h nie da sie jechać bo obroty są juz bardzo niskie, a sprawnie przyspieszać na 5-tym biegu mozna dopiero powyżej 100km/h. Na trasy jest to dobre wyjście, ale na tereny górzyste i krete drogi praktycznie piątki mało co sie używa.
Dla porównania możesz podać ile na twojej skrzyni osiaga Vmax na 3-biegu? Tak z ciekawości!

Sorry , że odbiegam może troche od głównego tematu!

: wt sty 31, 2006 13:39
autor: kwiatekt11
TheGwiazdor pisze:RP nie jest udziwniony. Jego konstrukcja jest prosta jak konstrukcja cepa i dlatego mało jest rzeczy które mogą się zepsuć.
Prostota konstrukcji powoduje łatwość napraw. Do tego dostępność części jest wyśmienita i można naprawdę tanio go naprawić.
Jest silnikiem nie wysilonym jak na Swoją pojemność i dlatego duże przeiegi nie są mu obce.
Ale jak na taką pojemność osiągi są takie Sobie w porówaniu z GTI ale jak na 90PS i w porównaniu z innymi 90PSowcami to jeden z lepszych. Osiągi ratuje trochę krótka skrzynia z wersji GT co jest okupione wyższym zużyciem paliwa i częstszym machaniem wajchą.
Ale za to jest bardzo elastyczny.

Ogólnie silnik jeden z lepszych.
ciesz sie ze masz krotka ja mam długa skrzynie 4T seryjnie założona i czasem brakuje mocy do tej skrzyni ale jak sie rozpędzi to szkoda zwalniac :grin: ale juz niedługo wstawi sie KR zamiast RP o bedzie spoko :okej:

: wt sty 31, 2006 14:15
autor: Gwiazdor
Warto popytać BORYSA on tam się zna na tym dokładnie bo już pewnie nie jedną skrzynie widział i zna się na rzeczy. ja tylko z doskoku coś odkręcam rozkręcam.

A w MK2 wersji GT były montowane skrzynie z krótszymi przełożeniami. Nie wiem czy we wszystkich.

Co do wrażeń. Z piątego biegu spokojnie się zbiera z 60km/h Nie jest to rakieta ale widać różnice między 1.8 na zwykłej.
W zasadzie piąty bieg jest uniwersalny i to bardzo. Śmiało pociągnie z 40km?h i nic nie szarpie.
Prędkość max to już zależy od silnika. O ile na dłuższej skrzyni mógłby śmiało ciągnąć ponad 200 (brak mocy) to na skrzyni z GT 180 chyba że odetkany troszkę to max 190 pójdzie ale to sporadyczne przypadki. Mój należy do nielicznych chyba że na prostej dochodzi do 190 ale to sucha i zimna pogoda jak jest. Ale wydech jest inny założony i może dlatego. Ale przy tej prędkości mamy już ok 5400 na obrotku.

Teraz tylko sparawdzić jak oszukuje prędkościomierz. Przy 100km/h radar wskazuje 98,7km/h.