Strona 3 z 3

: pt lip 02, 2010 21:52
autor: denisz
Duber pisze:
denisz pisze:trudno na 100% określic to po tych zdjęciach
umyc silnik i patrzec skad leci,aby sie nie potrzebnie nie narobic
\

umyj silnik? Masz na myśli mycie cieczą pod ciśnieniem? Bo chyba nie kilkunastoletniego silnika. Ile to kosztować będzie czasu i pieniędzy?

Prościej i bardziej opłacalnie wyciągnąć te części i wyczyścić, chociażby profilaktycznie.
Wyczyści części odmy i być może wymieni uszczelkę uchwytu filtru oleju i ma spokój. Czy to nie strata czasu w tym przypadku na lokalizację, które to z tych dwojga syfi i później to właściwe czyścić?

To rzecz jasna były moje pytania retoryczne.

: pt lip 02, 2010 21:55
autor: Duber
denisz pisze:. Ile to kosztować będzie czasu i pieniędzy?
no tak.... spray za kilka zloty.przeciez calego silnika nie bdziesz mył

: pt lip 02, 2010 21:55
autor: FURMAN TDI
denisz pisze:umyj silnik? Masz na myśli mycie cieczą pod ciśnieniem? Bo chyba nie kilkunastoletniego silnika. Ile to kosztować będzie czasu i pieniędzy?
Kupujesz szprej :grin: do czyszczenia tarcz hamulcowych - psiukasz na zapocone miejsce i masz umyty - 10 secund roboty - koszt-cena szpreju :bigok:

: pt lip 02, 2010 22:02
autor: denisz
Duber pisze:
denisz pisze:. Ile to kosztować będzie czasu i pieniędzy?
no tak.... sprey za kilka zloty.
i co.. cały brud w powietrze ujdzie?
Po co w tym przypadku bawic się w lokalizację przyczyny jak widać ewidentnie. że się na połączeniu rura odpowietrzjąca-odpowietrznik i puszka-blok silnika poci (a pocenie oznacza nieszczelność). I być może dodatkowo na połączeniu uchwutu filtru oleju z blokiem silnika - tego nie widać dokładnie ze zdjęć red devila

Jak sobie kolega red devil wyczyści te okolice silnika i dojdzie co mu syfi, to będzie po tym doświadzczeniu czyścił odmę i być może uchwyt filtru oleju. chyba, że oglądamy inne zdjęcia :crazy:

Nie lepiej od razu to wyczyścić - jak już napisałem choćby profilaktycznie - znajdź mi kierowcę, któremu nigdy odma się nie pociła

: pt lip 02, 2010 22:07
autor: Duber
denisz pisze:znajdź mi kierowcę, któremu nigdy odma się nie pociła
mi sie nie poci
to kupi nitro za 2.30zl 0,5l. i umyje pedzelkiem,scieknie na ziemie.uniknie moze niepotrzebnej pracy.ale skoro jestes na 100% skad leci to...

: pt lip 02, 2010 22:18
autor: denisz
Duber pisze:
denisz pisze:znajdź mi kierowcę, któremu nigdy odma się nie pociła
mi sie nie poci
to kupi nitro za 2.30zl 0,5l. i umyje pedzelkiem,scieknie na ziemie.uniknie moze niepotrzebnej pracy.ale skoro jestes na 100% skad leci to...
chodzi mi o to, że właśnie ta lokalizacja przyczyny pocenia to strata czasu.
Czy to, co zaznaczyłem na zdjeciu poniżej może być spowodowane inną przyczyną niż nieszczelność na uszczelkach puszki odmy? Jak to nie wystarczy to dochodzi wymiana uszczelki uchwytu filtru oleju. Więć po co ta lokalizacja w tym przypadku?! Chłopina tylko się niepotzrebnie narobi



Obrazek

: pt lip 02, 2010 22:19
autor: Duber
tam gdzie zaznaczone to sie zgodze,mi chodzi o okolice filtra

: pt lip 02, 2010 22:33
autor: denisz
Duber pisze:tam gdzie zaznaczone to sie zgodze,mi chodzi o okolice filtra
ale wierz mi, że taka nieszczelność potrafi sporo zasyfić! Wiem, bo jak już pisałem miałem to samo. Po uszczelnieniu po pół roku nie mam ani śladu pocenia. Pary oleju są gorące i osiadają na zimniejszych częściach silnika i tam się skraplają. To, że poci się w jednym miejscu nie oznacza, że brudy oleju w innym miejscu pochodzą z innego miejsca.

Kolega red devil ma odmę do czyszczenia. Być może (powtarzam to w kółko Macieja) uszczelnienia filtru oleju - czy to oznacza, że jak uszczelni tylko to ostanie to będzie miał w przyszłości czysto. Nie. Więc po co lokalizacja w tym przypadku nieszczelności? To tylko strata czasu - w tym przypadku, bo w innych czasem warto najpierw zlokalizować ale piszemy o tej konkretnej sytuacji.

[ Dodano: 02 Lip 2010 22:37 ]
Duber pisze:
denisz pisze:znajdź mi kierowcę, któremu nigdy odma się nie pociła
mi sie nie poci
nie poci czy nie pociła?

: pt lip 02, 2010 23:56
autor: miś fazi
wystarczy już porad dla kolegi , ma podane gdzie może być przeciek i co zrobić , a co do wymycia silnika to jest indywidualna sprawa , kto chce niech nie myje tylko potem niech nie pisze że musiał wyciągać mocowanie odmy bo jakieś dziadostwo dostało mu się pod uszczelkę , czy coś podobnego

: sob lip 03, 2010 06:43
autor: red_devil25
kolego FURMAN TDI w okolicy bialego czujnika cisnienia oleju tez mokro jest i nie wiadomo czy to zacieka wlasnie od czujnika czy zyga i tam tez sie dostalo,a jak sie zdejmie to gumowa oslonke kabla to przewod i czujnik jest mokry od oleju .Dokrecalem tylko ten czujnik ,ale bez efektu.Na zdjeciu calego tego brudu nie widac ,ale za filtrem od strony silnika cale mokre jest i leje sie

: sob lip 03, 2010 12:44
autor: denisz
red_devil25 pisze:kolego FURMAN TDI w okolicy bialego czujnika cisnienia oleju tez mokro jest i nie wiadomo czy to zacieka wlasnie od czujnika czy zyga i tam tez sie dostalo,a jak sie zdejmie to gumowa oslonke kabla to przewod i czujnik jest mokry od oleju .Dokrecalem tylko ten czujnik ,ale bez efektu.Na zdjeciu calego tego brudu nie widac ,ale za filtrem od strony silnika cale mokre jest i leje sie
red devil, może po prostu wyciągnij i wyczyść i puszkę odmy i uchwyt filtru oleju. Zwłaszcza, że jeśli będziesz chciał wyciągnąć tylko uchwyt filtru to z tego co widzę i tak trzeba będzie odkręcić puszkę odmy, bo strasznie mało tam miejsca. Poza tym umyjesz sobie wszystko w jednej kąpieli.

Kup sobie nową uszczelkę pod uchwyt filtru oleju (bo ona chyba nie jest gumowa i nie nadawać się będzie do ponownego założenia i tylko nowa wchodzi w grę ale nie jestem pewien) i możesz demontować.
Z innych opcji, to może też Ci cieknąć dodatkowo na samej uszczelce filtru (nie uchwytu) oleju, no i jak ktoś już napisał na czujnikach.

Demontujesz te dwie rzeczy, czyscisz, uszczelniasz jak trzeba i po sprawie.
Tak czy siak, co by nie ciekło chyba najrozsądniej będzie odkręcić po prostu te 2 rzeczy: puszkę i filtr z uchwytem i masz koniec gdybania gdzie cieknie, a my koniec dyskusji co warto ruszać a czego nie. No i Moderatorzy nie będą zmuszeni (słusznie zresztą) temperować naszych przekomarzań.

pzdr

: sob lip 03, 2010 22:23
autor: mishabest
red_devil25 pisze:a jak sie zdejmie to gumowa oslonke kabla to przewod i czujnik jest mokry od oleju
podmień czujnik, miałem to samo, ciekło i pieron wiedział skąd, jak zdjąłem gumę to syf..., kupiłem nowy czujnik, gość w sklepie mówił że one tak mają że jak są już stare to przeciekają górą. Wymieniłem i suchutko.

: ndz lip 04, 2010 15:31
autor: red_devil25
wiec poki co zrobilem tak :
- wyczyscilem odme -lekko przybrudzona byla w srodku i rozpuszczalnikiem ja wyplukalem
-czarna puszka w srodku praktycznie czysta bo wkladalem tam palce
-uszczelka czy jak zwal to oring gumowy ktory dochodzi do czarnej puszki i zachodzi na metalowa rure byl przybrudzona ,ale caly wiec wyczyscilem i poskladalem w calosc
-czujnik cisnienia wykrecilem powycieralem i wkrecilem
-powycieralem i poczyscilem gdzie sie dalo silnik i czekam co bedzie dalej
-przejechalem autem sie jakeis 10km poki co odpukac nic nie kapie olej nie leci....
mam nadzieje ,ze nie zmieni sie nic i nie bede musial pisac do Was i robic zas przy tym:]

[ Dodano: 05 Lip 2010 19:23 ]
Po przejechaniu 30km dalej cieknie ,dzis wymieniam czujnik cisnienia oleju ,jak nie to to wtedy juz tylko te uszczelki podstawy oleju i tyle.Dodatkowo mam kaluze oleju cieknaca ze skrzyni biegow ...:(

[ Dodano: 06 Lip 2010 21:07 ]
Dzis bylem u mechanika bo wymiana czujnika cisnienia oleju nie dala nic ,powiedzial ze mam do wymiany uszczelke podstawy filtra oleju i uszczelniacz wału tam gdzie przy skrzyni cieknie.Odnosnie ciekniecia z silnika dodal od siebie ,ze po czesci ma gaz wplyw na to ze tak jest bo ma wyzsza temperature spalania i rozrzedza olej ....

[ Dodano: 18 Lip 2010 21:53 ]
16lipca wymienilem filtr oleju na Mahle Knecht ,a tydzien wczesniej czujnik cisnienia oleju -po tych wymianach minelo kilka dni i sie uspokoilo wszystko