Gdzie jest kod silnika?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pajakgdynia
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 157
Rejestracja: pt gru 30, 2005 14:15
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: pajakgdynia » pn sty 23, 2006 21:39

Nawet na 8V silnik będzie mocniejszy. Znaczy się będzie na niższych obrotach miał takie samo kopyto. Tylko nie będzie dochodził do maksymalnych obrotów, gaźnik nie poda tyle mieszanki (najprędzej zabraknie powietrza: taki sam problem jest w zwykłych klekotach)..

Ale.. Zainteresowała mnie ta klawiatura.. Okazuje się, że jest to 1.8 montowane w MK1. Jednak jaki to jest silnik.. Trzeba będzie dopasować go do czegoś, dla szukających jak znalazł! Bo na 100% nie jest to YP.
I masz całą historię swojego motorka ;) Planing po 1.6, swap klawiszy. Jeszcze tylko pytanie.. skąd ten gaźnik?!? Więcej niewiadomych niż w pogodzie!

Coś takiego znalazłem w googlach..
Top this off with a 1.8 Mk1 head (026 103 373 F) for the easiest result although the PB head is nearly as easy to use (026 103 373 AA) but be careful to identify a PB head correctly as it has the same casting number as earlier K-Jet engines and those heads would also require new matching injectors. The PB head and latter K-Jet ones are hydraulic tappet though and that is a worthwhile refinement. You would need to swap the air flow sensor plate and metering head for one from a 1.8 and even that would require some quick and easy recalibration.



Awatar użytkownika
Royce
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: sob sty 21, 2006 15:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Royce » wt sty 24, 2006 19:49

!

Coś takiego znalazłem w googlach..
Top this off with a 1.8 Mk1 head (026 103 373 F) for the easiest result although the PB head is nearly as easy to use (026 103 373 AA) but be careful to identify a PB head correctly as it has the same casting number as earlier K-Jet engines and those heads would also require new matching injectors. The PB head and latter K-Jet ones are hydraulic tappet though and that is a worthwhile refinement. You would need to swap the air flow sensor plate and metering head for one from a 1.8 and even that would require some quick and easy recalibration.
[/quote]

Wiec jak poczatkowo bylo to 1.6 ? pozniej ktos zminil "bebechy" i glowice i zrobilo sie z tego 1.8? tak mam to rozumiec ? :bajer: Tak wynika z nr silnika i glowicy, tak? :crazy:

A zeby bylo smieszniej bedzie jezdzil w Garbusie... na dosc krotkich przelozeniach....



pajakgdynia
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 157
Rejestracja: pt gru 30, 2005 14:15
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: pajakgdynia » wt sty 24, 2006 20:51

;)
Kapcie 240, niski profil i nikt nie podskoczy ;)
"Garbi, super bryka" to chyba Twoja pozycja podstawowa? ;)

A faktycznie tyle z tego należy rozumieć. Przynajmniej mniejsze OC, a większa moc!
(bo trzeba się naprawdę znać, żeby powiedzieć co to jest "tak od ręki" ;)



Awatar użytkownika
Royce
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: sob sty 21, 2006 15:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Royce » wt sty 24, 2006 21:00

pajakgdynia pisze:;)
Kapcie 240, niski profil i nikt nie podskoczy ;)
"Garbi, super bryka" to chyba Twoja pozycja podstawowa? ;)

A faktycznie tyle z tego należy rozumieć. Przynajmniej mniejsze OC, a większa moc!
(bo trzeba się naprawdę znać, żeby powiedzieć co to jest "tak od ręki" ;)
Hehe kapcie 205 wiecej nie ma sensu zbyt lekkie auto.
Czyli ostatecznie "papierowo-numerowo" jest to 1.6 a w rzeczywistosci 1.8...

aha a jeszcze jedno jaka moc moze miec ten moj silnik? wiem, ze to trudne do ocenienia ale ja nie mam zielonego pojecia nawet nie chce zgadywac....



Awatar użytkownika
BeBe_1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: czw sty 12, 2006 16:54
Lokalizacja: Biała Podl.

Post autor: BeBe_1 » wt sty 24, 2006 21:47

Według Autodaty YP to 1,6 63kW/85KM montowane w Passatach(73-80)(80-88) i Santanach (73-80)(80-88).



Awatar użytkownika
Royce
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: sob sty 21, 2006 15:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Royce » wt sty 24, 2006 22:01

A co z ta glowica ? czy to jest oryginalna glowica czy ktos cos mieszal? i przerobil to na 1.8 ?



pajakgdynia
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 157
Rejestracja: pt gru 30, 2005 14:15
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: pajakgdynia » śr sty 25, 2006 20:54

A wg "dopasowanych" części 82kW (wszystkie silniki DX, EV, JJ o pojemności 1.8 mają tyle samo), znaczy się jakaś 100KM. Ale przy takich kombinacjach to nic nie można powiedzieć. Nie wiadomo co jeszcze z tym silnikiem było robione, może ktoś go jeszcze "dokręcił" paroma konikami.

Powtarzam jeszcze raz, czekam na wyniki z hamowni! I pewnikiem nie jestem jedyny ;)

100KM w Garbim. Takim autem już trzeba umieć jeździć.. Garbusek to 600kg? Na którą oś napęd? Bo jak tył, to samochód tylko na lato..

A głowica raczej jest oryginalna. W niej niewiele da się "nagrzebać". Ale zostaje jeszcze kupa fajnych rzeczy "do zabawy" przed głowicą.



Awatar użytkownika
Royce
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: sob sty 21, 2006 15:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Royce » czw sty 26, 2006 16:29

pajakgdynia pisze:A wg "dopasowanych" części 82kW (wszystkie silniki DX, EV, JJ o pojemności 1.8 mają tyle samo), znaczy się jakaś 100KM. Ale przy takich kombinacjach to nic nie można powiedzieć. Nie wiadomo co jeszcze z tym silnikiem było robione, może ktoś go jeszcze "dokręcił" paroma konikami.
Wiec ma moc okolo 80 - 100KM ....
pajakgdynia pisze: Powtarzam jeszcze raz, czekam na wyniki z hamowni! I pewnikiem nie jestem jedyny ;)
Do konca wszystkich prac jeszcze daleko... wiec cierpliwosci :bajer:
pajakgdynia pisze: 100KM w Garbim. Takim autem już trzeba umieć jeździć.. Garbusek to 600kg? Na którą oś napęd? Bo jak tył, to samochód tylko na lato..
Garbus to naped na tyl i wazy ok 900 kg.
A jak ktos ma pojecie o jezdzeniu to wlasnie zima mozna poszalec bo na lato to jeszcze za mala moc zeby "poszalec"
pajakgdynia pisze: A głowica raczej jest oryginalna. W niej niewiele da się "nagrzebać". Ale zostaje jeszcze kupa fajnych rzeczy "do zabawy" przed głowicą.
Co rozumiesz prze "kilka fajnych rzeczy" ??

PozdraVWiam :grin:



pajakgdynia
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 157
Rejestracja: pt gru 30, 2005 14:15
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: pajakgdynia » czw sty 26, 2006 18:20

O.. Podłoga z blachy 12mm ;) Znaczy się, miałem rację, wydawało mi się.. Myślałem że jest znacznie lżejszy. Przy 900kg to ma tylko niewielki nadmiar mocy. A zimą to trzeba uważać, żeby tył nie pojechał w bok, kapcie też szerokie nie mogą być (bo jazda na błocie to tragedia, szczególnie jak trzeba zatrzymać się "przed chwilą")
O "fajne rzeczy" to raczej pytaj szczegółowo tunerów. Ja się nie znam. Ale z fizyki wynika, że więcej paliwa, to większa moc (oby tylko "nie pękło"). Oczywiście wszystko musi być wyważone: dochodzą turbo, intercoolery, poprawione układy chłodzenia, inne paliwa.. Eee.. to wszystko wydaje się takie proste.. Ale o konkretnych rozwiązaniach nikt nie pisze na Internecie. To się dzieje w garażach.



Awatar użytkownika
Royce
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: sob sty 21, 2006 15:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Royce » ndz sty 29, 2006 22:23

Hehe nie no 12 mm nie ma ale z 6mm bedzie :grin:
Silnik bedzie zlozony najprawdopodobniej pod koniec tyg jak dotane wszystkie czesc...
Co do wynikow z hamowni to nie predzej niz w lipcu.. bo reszta auta jeszcze w rozsypce :crazy:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 226 gości