Strona 3 z 6

: pn lut 13, 2006 23:31
autor: Paweł Marek
Ja mam auto z 93 roku. Ale nie widzę możliwości uruchamiania CZ tylko w jednych dzrzwiach choćby z tego powodu , że jeden wężyk idzie z pompki i sie dzieli potem na drzwi i klapy. Chyba ze jakaś w zamku drzwi jest blkoada która uniemożliwa zadziałanie pompki na dany zamek. Kurcżę ile te auta maja jeszcze tajemnic :)

: śr lut 15, 2006 12:38
autor: machu
Cały wic polega na podwójnym doprowadzeniu masy do pompki. U mnie była odwrotna sytuacja tzn. musiałem dwa razy przekręcać kluczykiem żeby otworzyć samochód bo za pierwszym razem otwierały się tylko drzwi kierowcy. Fajna funkcja jeżeli przeważnie się jeździ samemu , jeżeli z rodziną to niezbyt. W kostce przy pompce był jeden wtyk wolny , do którego doprowadziłem drugą masę teraz chodzi na raz. To rozwiązanie podpowiedział mi elektryk w serwisie VW.

: śr lut 15, 2006 12:44
autor: inek01
machu pisze:W kostce przy pompce był jeden wtyk wolny , do którego doprowadziłem drugą masę teraz chodzi na raz. To rozwiązanie podpowiedział mi elektryk w serwisie VW.
Mozesz jakos opisac., ktory to wtyk, gdym np chcial go wyjac zeby otwierac na raz tylko drzwi kierowcy ?

: śr lut 15, 2006 15:01
autor: machu
Tych pompek do centralnego było kilka rodzai. Zobacz ile przewodów koloru brązowego dochodzi do pompki , jeżeli dwa to jeden trzeba odłączyć , ale który to nie wiem.

: śr lut 15, 2006 15:29
autor: inek01
OK, dzieki. Poprobuje.
Jeden na pewno idzie zaraz od pompki do masy - blotnika...

[ Dodano: Sro Lut 15, 2006 16:33 ]
Sprawdzilem. Niestety nie do konca, bo nie moglem wypiac pinow z kostki. Nie bardzo maja chcec wychodzic, a nie chcialbym czegos spieprzyc.
Sprawa wyglada tak.
W mojej kostce jest chyba 12 pinow. Masa idzie z blotnika do pinu nr 3, a z tego pinu wychodzi dalej na pin nr 8. Teraz tylko pytanie czy trzeba wypiac pin nr 8 (masa zostaje na nr 3, czy podwojny przewod z pinu nr 3 - wtedy masa zostanie na nr 8 ?

: śr lut 15, 2006 18:19
autor: machu
Stawiam raczej na 8 , bo to jest typowe mostkowanie.

[ Dodano: Sro Lut 15, 2006 17:21 ]
Odnośnie wypinania , robi się to bardzo łatwo spinaczami biurowymi.

: śr lut 15, 2006 18:33
autor: inek01
Ja tez stawiam na nr 8.
Probowale drutem o grubosci spinacza, ale cos bardzo szlo.

: śr lut 15, 2006 18:38
autor: machu
musisz wsadzić dwa naraz, murowany efekt

: śr lut 15, 2006 20:23
autor: inek01
No i bangla !!!
machu, wielkie :kufel: dla Ciebie.
:pub:
Byl to pin nr 8
Dalej sprawa wyglada tak: Aby otworzyc tylko drzwi kierowcy trzeba przerecic kluczyk raz do konca (90stopni) wtedy zamek otwiera sie mechanicznie (tak jak bysmy odlaczyli aku, a nie tak, ze otwiera go silownik po przekreceniu o 45st)
Aby otworzyc wszystko, kluczyk trzeba prekrecic 2 razy po 45st.
Aby zamknac (niezalznie czy otworzylismy calosc, czy tylko drzwi kierowcy) kluczyk nalezy przekrecic o 45st.
Opuszczanie i domykanie szyb kluczykiem dziala przy tym jak trzeba :)

: śr lut 15, 2006 20:55
autor: czamarc
No i mam odpowiedź. Sprawdziłem, odłączyłem 8 i działa jak w instrukcji, dzięki machu i inek01 :grin:

A co zrobić żeby po naciśnięciu rygielka w drzwiach kierowcy zamykały się pozostałe? bo u mnie to nie działa

: śr lut 15, 2006 21:55
autor: inek01
czamarc pisze:A co zrobić żeby po naciśnięciu rygielka w drzwiach kierowcy zamykały się pozostałe? bo u mnie to nie działa
Ja bym Ci radzil zdjac boczek i obejrzec wszystkie ciegna (druty) ktore lacza rygilek z zamkiem itp. Mozliwe ze ktores z nich odczepilo sie ze swojego miejsca, lub peklo jakies mocowanie i dlatego nie zalacza centrala ryglem.

: śr lut 15, 2006 22:14
autor: Paweł Marek
czamarc pisze:A co zrobić żeby po naciśnięciu rygielka w drzwiach kierowcy zamykały się pozostałe? bo u mnie to nie działa
Nie zadziała. Sygnał po wciśnięciu lub zamknięciu dzrzwi z samego kluczyka idzie właśnie od tego drugiego czujnika w zamku ktory odłączyliście.

: śr lut 15, 2006 22:29
autor: inek01
Paweł Marek pisze:czamarc napisał/a:
A co zrobić żeby po naciśnięciu rygielka w drzwiach kierowcy zamykały się pozostałe? bo u mnie to nie działa

Nie zadziała. Sygnał po wciśnięciu lub zamknięciu dzrzwi z samego kluczyka idzie właśnie od tego drugiego czujnika w zamku ktory odłączyliście.
Tylko z tresci pierwszego postu czamarc wynika ze wczesniej tez mu nie dzialalo...

[ Dodano: Sro Lut 15, 2006 21:49 ]
czamarc szukaj przyczyny tam gdzie Ci mowilem.
Przed chwila sprawdzalem u siebie czy zamyka ze srodka.
Oczywiscie ze zamyka, niezaleznie od tego czy pin jest wypiety czy nie.
Dla scislosci: W dzwiach pasazera, po wypieciu pinu, jest tak samo jak w dzwiach kierowcy czyli na raz (do konca) otwiera sie tylko ten zamek itd jak w dzwiach kierowcy...

[ Dodano: Sro Lut 15, 2006 21:58 ]
A tu twi diabel ;)
Lu odpinal kostke z zamka zamiast pin w kostce pompki. Na pewno w dzwiach kierowcy zamek przekrecal do konca bo silownik by nie zamknal sam na odpietej kostce z zamka. Dlatego z dzwi pasazera nie zamykalo mu dzwi kierowcy.
Lu pisze:Poza tym drzwi prawe zachowują się dokladnie tak samo ("podwojne otwieranie" przy wpietych wiązkach), ale co ciekawe jak otwieram lub zamykam auto z prawej strony to na central nie reagują lewe przednie drzwi.

: śr kwie 05, 2006 16:10
autor: golfiacz1.8
bez aku nie da rady, ja ostatnio mialem otwraty samochod bo wyjmowalem aku zeby doladowac po zimie i pozniej sie okazalo ze nie moge zamknac samochodu, na szczescie mam garaz bo tak bym musial spowrotem zaklad aku ;P