Strona 3 z 4

: sob lip 22, 2006 11:03
autor: x27
scorpion pisze:Mechanik chce ode mnie za wymiane zrobienie paska rozrzadu 150 zl (sama robocizna). Jak myslicie, czy to dobra cena?

starguj robocizne do 100zl .
bo "dran" i tak skroi cie bo ma rabaty na wszystko a poda ci ceny w detalu za czesci.

: pn lip 24, 2006 11:16
autor: scorpion
Szukalem w instruckji, ale nic nie znalazlem na temat wymiany paska. Gdzie tego szukac? Co ile w koncu ten pasek nalezy zmienic wg producenta?

: pn lip 24, 2006 12:05
autor: Maciasty
Ja jeżdze Mk4 i mam przejechane 85kkm. W ks serwisowej pisze ze nie byl wymieniany a jestem drugim wlascicielem...i bez wzglednie wymienie bo jak mi strzeli w drodze na vwmanie to po mnie....:D:D:D

: śr sie 02, 2006 13:04
autor: Kolec
A ja mam 82kkm i 5-cio latka. Przy 79 wymieniłem paski, napinacze i od razu pompę(bo czekał mnie wyjazd na Chorwację - niestety już po ;( ) Przy wymianie okazało się, że jedna rolka (ta przy małym pasku) zaczynała pękać - tzn już troszkę pękła. Radzę wymieniać wcześniej.

: sob kwie 07, 2007 15:42
autor: marceli3
Panowie sprawdziłem i teraz już wiem.
Producent zaleca w silnikach AZD czyli 1,6 16V wymiane paska rozrządu co 90 tysi lub 5 lat.
Ja obecnie mam 79 tysi i auto ma 5,5 roku tak więc w wakacje wymieniam rozrząd i nie ma to tamto. :bajer:

: sob kwie 07, 2007 17:29
autor: greg
Kolec pisze:Przy wymianie okazało się, że jedna rolka (ta przy małym pasku) zaczynała pękać - tzn już troszkę pękła.
u znajomego pękły obie po 5 latach (przebieg 35tys. km od nowości) wiec wymieniaj

: sob kwie 07, 2007 21:43
autor: marceli3
tak jak napisałem w wakacje wymieniam, teraz na to nie ma funduszy, a nie ma co źle zakłądać, bo rzadko w tych silnikach zrywaja sie paski rozrządu to nie Opel.:)

: pn paź 19, 2009 15:08
autor: moye
Posiadam GOLFA 3 1.9 TDI . Zastanawia mnie czy przy wymianie paska musze wymieniać także napinacze? Jaki jest ogólny koszt wymiany paska z robocizną ?

: pn paź 19, 2009 15:11
autor: greg
moye pisze:Zastanawia mnie czy przy wymianie paska musze wymieniać także napinacze?
powinieneś + jeśli tego trzeba to też pompę wody

: pn paź 19, 2009 15:29
autor: Marioo
moye pisze:Posiadam GOLFA 3 1.9 TDI . Zastanawia mnie czy przy wymianie paska musze wymieniać także napinacze? Jaki jest ogólny koszt wymiany paska z robocizną ?
ale odkop zrobiłeś.

Robocizna to ok 150zł
Pasek komplet do tdi to ok 400zł
Pompa wody ok 100 - 150zł
Ceny części zależą od producenta i miejsca gdzie je kupujesz

: pn paź 19, 2009 17:17
autor: moye
greg pisze:
moye pisze:Zastanawia mnie czy przy wymianie paska musze wymieniać także napinacze?
powinieneś + jeśli tego trzeba to też pompę wody
Od czego zależy czy trzeba również pompe?

Z góry dzieki za pomoc.

: pn paź 19, 2009 17:19
autor: greg
teoria - pompę wymieniać przy wymianie paska tak samo jak napinacze - awaria pompy = wymiana i ponowne rozbieranie rozrządu a w praktyce spotkałem 2 przypadki:
1. urwane kółko pompy wody
2. urwane łopatki pompy wody
Pierwszy przypadek - głowica do roboty + zawory
Drugi przypadek uszczelka głowicy do roboty + pierścienie (przegrzany)

: pn paź 19, 2009 17:32
autor: moye
greg pisze:teoria - pompę wymieniać przy wymianie paska tak samo jak napinacze - awaria pompy = wymiana i ponowne rozbieranie rozrządu a w praktyce spotkałem 2 przypadki:
1. urwane kółko pompy wody
2. urwane łopatki pompy wody
Pierwszy przypadek - głowica do roboty + zawory
Drugi przypadek uszczelka głowicy do roboty + pierścienie (przegrzany)
Bede musiał wszystko wymienić tak jak w teori. W praktyce w pierwszym aucie nie wymianiałem własnie pompy wody i spotkał mnie przypadek nr 2. Nie chce tego powtórzyć.

Dzieki za pomoc