Wymiana paska rozrządu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
x27
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: sob gru 04, 2004 12:51
Lokalizacja: SZCZECIN
Kontakt:

Post autor: x27 » sob lip 22, 2006 11:03

scorpion pisze:Mechanik chce ode mnie za wymiane zrobienie paska rozrzadu 150 zl (sama robocizna). Jak myslicie, czy to dobra cena?

starguj robocizne do 100zl .
bo "dran" i tak skroi cie bo ma rabaty na wszystko a poda ci ceny w detalu za czesci.


brak mocy. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

scorpion
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: sob lip 08, 2006 00:18
Lokalizacja: Poznań

Post autor: scorpion » pn lip 24, 2006 11:16

Szukalem w instruckji, ale nic nie znalazlem na temat wymiany paska. Gdzie tego szukac? Co ile w koncu ten pasek nalezy zmienic wg producenta?



Awatar użytkownika
Maciasty
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: sob lip 22, 2006 11:12
Lokalizacja: Marklowice
Kontakt:

Post autor: Maciasty » pn lip 24, 2006 12:05

Ja jeżdze Mk4 i mam przejechane 85kkm. W ks serwisowej pisze ze nie byl wymieniany a jestem drugim wlascicielem...i bez wzglednie wymienie bo jak mi strzeli w drodze na vwmanie to po mnie....:D:D:D



Awatar użytkownika
Kolec
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: pn cze 19, 2006 16:08
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: VW Golf 7.5 150KM

Post autor: Kolec » śr sie 02, 2006 13:04

A ja mam 82kkm i 5-cio latka. Przy 79 wymieniłem paski, napinacze i od razu pompę(bo czekał mnie wyjazd na Chorwację - niestety już po ;( ) Przy wymianie okazało się, że jedna rolka (ta przy małym pasku) zaczynała pękać - tzn już troszkę pękła. Radzę wymieniać wcześniej.


Pozdrawiam
>KOLEC<
"Lepiej w Życiu stracić Chwilkę, niz w Chwilce stracić Życie"

Obrazek

Awatar użytkownika
marceli3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: czw wrz 30, 2004 14:17
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: marceli3 » sob kwie 07, 2007 15:42

Panowie sprawdziłem i teraz już wiem.
Producent zaleca w silnikach AZD czyli 1,6 16V wymiane paska rozrządu co 90 tysi lub 5 lat.
Ja obecnie mam 79 tysi i auto ma 5,5 roku tak więc w wakacje wymieniam rozrząd i nie ma to tamto. :bajer:



greg

Post autor: greg » sob kwie 07, 2007 17:29

Kolec pisze:Przy wymianie okazało się, że jedna rolka (ta przy małym pasku) zaczynała pękać - tzn już troszkę pękła.
u znajomego pękły obie po 5 latach (przebieg 35tys. km od nowości) wiec wymieniaj



Awatar użytkownika
marceli3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: czw wrz 30, 2004 14:17
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: marceli3 » sob kwie 07, 2007 21:43

tak jak napisałem w wakacje wymieniam, teraz na to nie ma funduszy, a nie ma co źle zakłądać, bo rzadko w tych silnikach zrywaja sie paski rozrządu to nie Opel.:)



moye
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn paź 19, 2009 15:05
Lokalizacja: LĘBORK

Post autor: moye » pn paź 19, 2009 15:08

Posiadam GOLFA 3 1.9 TDI . Zastanawia mnie czy przy wymianie paska musze wymieniać także napinacze? Jaki jest ogólny koszt wymiany paska z robocizną ?



greg

Post autor: greg » pn paź 19, 2009 15:11

moye pisze:Zastanawia mnie czy przy wymianie paska musze wymieniać także napinacze?
powinieneś + jeśli tego trzeba to też pompę wody



Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » pn paź 19, 2009 15:29

moye pisze:Posiadam GOLFA 3 1.9 TDI . Zastanawia mnie czy przy wymianie paska musze wymieniać także napinacze? Jaki jest ogólny koszt wymiany paska z robocizną ?
ale odkop zrobiłeś.

Robocizna to ok 150zł
Pasek komplet do tdi to ok 400zł
Pompa wody ok 100 - 150zł
Ceny części zależą od producenta i miejsca gdzie je kupujesz



moye
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn paź 19, 2009 15:05
Lokalizacja: LĘBORK

Post autor: moye » pn paź 19, 2009 17:17

greg pisze:
moye pisze:Zastanawia mnie czy przy wymianie paska musze wymieniać także napinacze?
powinieneś + jeśli tego trzeba to też pompę wody
Od czego zależy czy trzeba również pompe?

Z góry dzieki za pomoc.



greg

Post autor: greg » pn paź 19, 2009 17:19

teoria - pompę wymieniać przy wymianie paska tak samo jak napinacze - awaria pompy = wymiana i ponowne rozbieranie rozrządu a w praktyce spotkałem 2 przypadki:
1. urwane kółko pompy wody
2. urwane łopatki pompy wody
Pierwszy przypadek - głowica do roboty + zawory
Drugi przypadek uszczelka głowicy do roboty + pierścienie (przegrzany)



moye
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn paź 19, 2009 15:05
Lokalizacja: LĘBORK

Post autor: moye » pn paź 19, 2009 17:32

greg pisze:teoria - pompę wymieniać przy wymianie paska tak samo jak napinacze - awaria pompy = wymiana i ponowne rozbieranie rozrządu a w praktyce spotkałem 2 przypadki:
1. urwane kółko pompy wody
2. urwane łopatki pompy wody
Pierwszy przypadek - głowica do roboty + zawory
Drugi przypadek uszczelka głowicy do roboty + pierścienie (przegrzany)
Bede musiał wszystko wymienić tak jak w teori. W praktyce w pierwszym aucie nie wymianiałem własnie pompy wody i spotkał mnie przypadek nr 2. Nie chce tego powtórzyć.

Dzieki za pomoc



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 189 gości