Strona 3 z 3

: pt maja 14, 2010 19:19
autor: Zico63b
Tak jest, niestety... Ale wiedząc o tym, można z tym żyć :bigok:
Ogrzewanie działa, "woda" się nie gotuje - można jeździć. Będzie jakaś robótka przy zegarach, to sobie go wymienisz; może dorwiesz w "międzyczasie" jakiś uszkodzony tani licznik?

: pt maja 14, 2010 19:24
autor: jawirax
Aha no to spoko, chodziło mi tylko czy układ jest sprawny , i tak w plamie miąłem wymianę licznika bo mój ma zegar a ja chce obrotomierz,a wskaznik paliw znou mi zawyza paliow o 10 % hehe , więc upiekę diwe pieczenie na jednym ognuiu:) dzikei wszystkim za porady , dam kazdemu Thnksa

: pt maja 14, 2010 19:29
autor: Zico63b
Kolego! Trzeba było tak od razu: to może nie być wskaźnik czy czujniki - jak szukaliśmy a Kolega fundował :green_fuck:
W liczniku jest coś takiego jak "stabilizator napięcia" dla elektroniki zegarów właśnie. Podając, a dokładnie utrzymując niewłaściwe napięcie w liczniku - może powodować niewłaściwe wskazania.
Ale w sytuacji perspektywy wymiany licznika, nie warto z tym walczyć!

: pt maja 14, 2010 19:33
autor: jawirax
Czyli wymiana licznika załatwi sprawę z obydwoma wskaźnikami ?

: pt maja 14, 2010 19:34
autor: Zico63b
Bardzo prawdopodobne!

: pt maja 14, 2010 19:53
autor: jawirax
Spoko zaraz wstawię w dział sprzedam części , używaną cewkę z modułem zapłonowym ale dobrą , do tego czujnik wentylatora chłodnicy dorzucę gratis - wymienię nie używany również licznik :P :bigok: :bigok: :bigok:

: pt maja 14, 2010 21:04
autor: tjwasiak
A może ktoś dłubał przy tych licznikach (np. cofał przebieg) i źle złożył wskazówki???
Jeśli to regulator, to można to tanio naprawić, w sklepach z elektroniką coś takiego kosztuje poniżej grubo poniżej 5zł (zależy jeszcze jaki amperaż, ja za 12V 1A płaciłem bodaj 1,50).

: pt maja 14, 2010 21:45
autor: jawirax
Od czasu kiedy kupiłem auto nikt w nim nie dłubał w liczniku, aczkolwiek, jak kupowałem auto to właściciel mówił ze zamontowane zostało w nim oświetlenie kolorowe dodatkowe , więc poprzedni chyba coś tam dłubał.

: pt maja 14, 2010 21:53
autor: tjwasiak
No to moim zdaniem wyjaśnia problem ze wskazówkami. W swoim całkiem świadomie przestawiłem prędkościomierz (teraz przy 60km/h jest równo z GPSem, poniżej zaniża, powyżej zawyża leciutko, ale mniej niż przed tą "naprawą") i obrotomierz (od 2 do 4 tysięcy pokazuje równo z tym cyfrowym z trybu diagnostycznego, poniżej zaniża, powyżej nie obserwowałem). Niestety "przy okazji" zdetuningowałem wskaźnik temperatury montując wskazówkę dokładnie milimetr "za nisko" - zamiast równo w pionie staje dosłownie włos przed.

: pt maja 14, 2010 22:15
autor: jawirax
Czyli co proponujesz co w nim wymienić ? i gdzie ?>

: pt maja 14, 2010 22:57
autor: tjwasiak
Zdjąć wskazówki i je przestawić tak by zniwelować błędy. Ale zanim "przydrutujesz" bo to może być druciarskie rozwiązanie, na rozłożonym, ale podpiętym liczniku zmierz multimetrem napięcie na płytce - powinno być równo jak stół 12V.