Temp. silnika o co chodzi ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pt maja 14, 2010 19:19

Tak jest, niestety... Ale wiedząc o tym, można z tym żyć :bigok:
Ogrzewanie działa, "woda" się nie gotuje - można jeździć. Będzie jakaś robótka przy zegarach, to sobie go wymienisz; może dorwiesz w "międzyczasie" jakiś uszkodzony tani licznik?
Ostatnio zmieniony pt maja 14, 2010 19:21 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
jawirax
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: czw lut 19, 2009 13:56
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: jawirax » pt maja 14, 2010 19:24

Aha no to spoko, chodziło mi tylko czy układ jest sprawny , i tak w plamie miąłem wymianę licznika bo mój ma zegar a ja chce obrotomierz,a wskaznik paliw znou mi zawyza paliow o 10 % hehe , więc upiekę diwe pieczenie na jednym ognuiu:) dzikei wszystkim za porady , dam kazdemu Thnksa



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pt maja 14, 2010 19:29

Kolego! Trzeba było tak od razu: to może nie być wskaźnik czy czujniki - jak szukaliśmy a Kolega fundował :green_fuck:
W liczniku jest coś takiego jak "stabilizator napięcia" dla elektroniki zegarów właśnie. Podając, a dokładnie utrzymując niewłaściwe napięcie w liczniku - może powodować niewłaściwe wskazania.
Ale w sytuacji perspektywy wymiany licznika, nie warto z tym walczyć!



Awatar użytkownika
jawirax
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: czw lut 19, 2009 13:56
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: jawirax » pt maja 14, 2010 19:33

Czyli wymiana licznika załatwi sprawę z obydwoma wskaźnikami ?



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pt maja 14, 2010 19:34

Bardzo prawdopodobne!



Awatar użytkownika
jawirax
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: czw lut 19, 2009 13:56
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: jawirax » pt maja 14, 2010 19:53

Spoko zaraz wstawię w dział sprzedam części , używaną cewkę z modułem zapłonowym ale dobrą , do tego czujnik wentylatora chłodnicy dorzucę gratis - wymienię nie używany również licznik :P :bigok: :bigok: :bigok:
Ostatnio zmieniony pt maja 14, 2010 19:54 przez jawirax, łącznie zmieniany 1 raz.



tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » pt maja 14, 2010 21:04

A może ktoś dłubał przy tych licznikach (np. cofał przebieg) i źle złożył wskazówki???
Jeśli to regulator, to można to tanio naprawić, w sklepach z elektroniką coś takiego kosztuje poniżej grubo poniżej 5zł (zależy jeszcze jaki amperaż, ja za 12V 1A płaciłem bodaj 1,50).



Awatar użytkownika
jawirax
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: czw lut 19, 2009 13:56
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: jawirax » pt maja 14, 2010 21:45

Od czasu kiedy kupiłem auto nikt w nim nie dłubał w liczniku, aczkolwiek, jak kupowałem auto to właściciel mówił ze zamontowane zostało w nim oświetlenie kolorowe dodatkowe , więc poprzedni chyba coś tam dłubał.



tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » pt maja 14, 2010 21:53

No to moim zdaniem wyjaśnia problem ze wskazówkami. W swoim całkiem świadomie przestawiłem prędkościomierz (teraz przy 60km/h jest równo z GPSem, poniżej zaniża, powyżej zawyża leciutko, ale mniej niż przed tą "naprawą") i obrotomierz (od 2 do 4 tysięcy pokazuje równo z tym cyfrowym z trybu diagnostycznego, poniżej zaniża, powyżej nie obserwowałem). Niestety "przy okazji" zdetuningowałem wskaźnik temperatury montując wskazówkę dokładnie milimetr "za nisko" - zamiast równo w pionie staje dosłownie włos przed.



Awatar użytkownika
jawirax
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: czw lut 19, 2009 13:56
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: jawirax » pt maja 14, 2010 22:15

Czyli co proponujesz co w nim wymienić ? i gdzie ?>



tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » pt maja 14, 2010 22:57

Zdjąć wskazówki i je przestawić tak by zniwelować błędy. Ale zanim "przydrutujesz" bo to może być druciarskie rozwiązanie, na rozłożonym, ale podpiętym liczniku zmierz multimetrem napięcie na płytce - powinno być równo jak stół 12V.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 151 gości