Strona 3 z 3

: pn mar 22, 2010 19:19
autor: Superbeasto
tu jest cały temat
o przegubie

: pn mar 22, 2010 20:14
autor: tomi-ex
ten pierscien drucik a nie seger powinien zyejsc sam podczas pobijania mlotkiem przegub ?

a jak bedzie przy zakladaniu przegubu najpierw wlozyc ten pierscienę drucikę w rowik na osce i przegub pobijac mlotkiem . Probowalem juz tak i sprawa jest taka ze ten pierscien wzstaje 1mm nad wieloklin i za nic nie pojdzie

: wt mar 23, 2010 01:49
autor: Superbeasto
tomi-ex pisze:a jak bedzie przy zakladaniu przegubu najpierw wlozyc ten pierscienę drucikę w rowik na osce i przegub pobijac mlotkiem . Probowalem juz tak i sprawa jest taka ze ten pierscien wzstaje 1mm nad wieloklin i za nic nie pojdzie
tak piszą w książce typu "zrób to sam":

1. "na czop założyć podkładkę sprężystą stożkową, skierowaną większą średnicą do pierścienia dystansowego, który musi być włożony w następnej kolejności".

2. "na czop założyć nowy pierścień osadczy. Półoś zacisnąć w imadle i wbić przegub na czop za pomocą młotka do chwili, aż pierścień osadczy "wskoczy" w rowek po wewnętrznej stronie przegubu".

musisz jakoś ścisnąć ten pierścień i wbijać przegub. Innej rady nie ma.

: wt mar 23, 2010 12:33
autor: tomi-ex
czy to normalne ze półoś da się przesunąć w rekach w stronę silnika ( tj w stronę przegubu wewnętrzne ) o jakies 2cm

: wt mar 23, 2010 15:50
autor: G-T-D
Dobry Temat własnie dzisiaj zaczęło mi strzelac w przegubie z lewej strony, i w zwiazku z tym mam pytanie, czy z tym mozna chwile jezdzic ? bo poki co to nie mam jak narazie sie za to zabrac , aha i strzela tylko przy ruszaniu na skręconych kołach , dzieki z góry i pozdrawiam

: wt mar 23, 2010 15:54
autor: jhosef
G-T-D, nie musisz jakoś bardzo pilnie wymieniać przegubu ale nie ominie Cię wymiana. Oczywiście nie mówię ze masz jeździć tysiące km nie zastanawiając się:)

: wt mar 23, 2010 18:29
autor: G-T-D
jhosef pisze:G-T-D, nie musisz jakoś bardzo pilnie wymieniać przegubu ale nie ominie Cię wymiana. Oczywiście nie mówię ze masz jeździć tysiące km nie zastanawiając się:)
Dzięki to chciałem usłyszec;] :D

: wt mar 23, 2010 19:54
autor: tomi-ex
czy to normalne ze półoś da się przesunąć w rekach w stronę silnika ( tj w stronę przegubu wewnętrzne ) o jakies 2cm

: wt mar 23, 2010 20:03
autor: Superbeasto
tomi-ex pisze:czy to normalne ze półoś da się przesunąć w rekach w stronę silnika ( tj w stronę przegubu wewnętrzne ) o jakies 2cm
tak normalne, bo przecież przegub wewnętrzny pracuje.

[ Dodano: 23 Mar 2010 19:04 ]
przy skręcie koła, rzy wjechaniu na kolejnę, czy w dziurę, długość półosi się zmienia o te właśnie 2cm.

: wt mar 23, 2010 20:06
autor: jhosef
tomi-ex, Zauważ ze zależnie od ruchu wahacza półoś musi się wydłużyć ze względu na zmianę geometrii. Przy skrzyni jest stały punkt, który półosią twory przeciwprostokątną ala trójkąta skrzynia- piasta. Półoś musi mieć pewien zakres wydłużenia się

: śr mar 24, 2010 09:42
autor: tomi-ex
czy wieloklin przegubu powinien dojść równo do zwrotnicy tzn ten wieloklin przegubu nie wchodzi w zwrotnice tak do konca od satje kiesc 3-4mm . Jak sie wkreca srube to widac ten wieloklin i ze te przegub odstaje te 3mm . Czy sruba powinna to dociagnać