Benzyna w oleju

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Dziadol
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 134
Rejestracja: wt sty 09, 2007 20:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Dziadol » pt mar 19, 2010 21:18

sas_gti pisze:tak jak po tescie olejowym cisnienie sprezania sie nie poprawi to znaczy ze puszcza głowicą.
Dziadol pisze:to mozna zwrócić uwage na "przylgnie grzybka zaworu"....????
jak to zwrócić uwagę?? Musisz zdjąć wtedy głowicę i dać do odpowiedniego zakładu w którym wszystko spawdzą i wyprowadzą na prostą...
@"sas_gti"

Dzięki śliczne za ponowne wyjasnienie..... :pub: Pisząc zwrócić uwage......Oczywiście miałem na myśli że się skupić na przylgnie grzybka zaworu....
Mam jeszcze jak pisałem w piwnicy kompletną głowice z poprzedniego silnika. W tamtym silniku co padł, było wszystko OK. Silnik padł bo siadły panewki....

Co sądzi/sz/cie czy warto podmienić ???, czy nie warto, jeśli po teście okazało by się że to jest jednak przylgna grzybka zaworów...???

No cóż. Zostaje ponownie jechać do mechanika na test olejowy....O efektach dam nać...

Pozro....
Ostatnio zmieniony pt mar 19, 2010 21:32 przez Dziadol, łącznie zmieniany 4 razy.


[b]Człowiek jest wielki,nie przez to co ma,nie przez to kim jest,
nie przez to co posiada, lecz przez to, czym dzieli się z innymi.

Jan Paweł II[/b]

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » pn mar 22, 2010 10:06

Z tą próbą olejową to tak jak koledzy pisali. Zmierzyć ciśnienie na cylindrach (masz już za sobą ). Wlać ~40-50ml oleju do cylindra i znowu zmierzyć. Jak ciśnienie powiedzmy jest po tym zabiegu 7-7.5bar to nie pierścień, a jak by nagle było 9bar mierząc z tym olejem to wtedy pierścienie. Po prostuj jak na próbie olejowej jest znaczny/duży wzrost ciśnienia to pierścieni ( duży to różnica powyżej 1 bar - rozumiany przez mechaników i książki serwisowe ). Jeżeli w tamtym silniku głowica była OK, jesteś jej pewien i to ten sam silnik ( budowa - blok i głowica ) to można ją założyć, bo do polerowania gniazda to i tak zdjąć głowicę trzeba i uszczelka, planowanie itd. W takim przypadku Zmiana głowicy na tą z innego silnika ) ja bym i tak wymienił jeszcze uszczelniacze zaworowe ( koszt 2zł za 1szt. razy ilość zaworów = 16zł albo 32zł plus wymiana ).
Co do "przylgni grzybka zaworu" :kac: , to prościej i bardziej zrozumiale dla wszystkich jest "gniazdo zaworowe". Chodzi tu o polerowanie gniazda zaworowego i docieranie zaworów.
Co do takiej różnicy i ubytku ciśnienia w porównaniu do innych cylindrów, to ja bym na to nie stawiał ( na gniazdo zaworowe ), bo to musiało by być bardzo duża krzywizna, albo wręcz wypalone gniazdo. U mnie na cylindrze gdzie gniazdo było tak krzywe, że maszyna musiała to ostro polerować i do tego przy docieraniu zaworu okazało się że też był on pęknięty ( bez dziury czy prześwitu ) miałem 9bar. Za to na 1 cylindrze miałem 5 atmosfer i tam był pęknięty/wypalony zawór gdzie była widoczna dziura z 1 mm szerokości.
Zastanawiającą rzeczą jest ta benzyna w oleju.
Chociaż różnie to bywa :jezor: .
Czy będziesz robił tą głowicę ( jak wyjdzie że głowica ), to warto żeby oddali ją do sprawdzenia do jakiegoś zakładu czy nie ma mikro pęknięć.



Awatar użytkownika
Dziadol
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 134
Rejestracja: wt sty 09, 2007 20:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Dziadol » pn mar 22, 2010 11:45

@Gawior

Dzieki kolego za tak obszerne wyjasnienie...
Byłem dzisiaj u mechanika zrobić próbe olejową.
No i "pupa'.... :grrr: ...Po wlaniu kieliszka oleju ciśnienie podskoczyło prawie do 20 bar.... :crazy: czy to normalne..???.
Czy moze pierwszego razu bez próby olejowej pomiar był niedokladny..??? czytałem że cisnienie mogłoby podskoczyć od 2-4 bar ale nie o 13 bar...
Kurcze a miałem cichą nadziję że to jednak głowica.....jednak nadzieja jest matką głupich....

fakt fatem ze spalanie jest OK co swiadczy o ilości kilometrów zrobionych wzgledem ilości paliwa. 8/100 tryb mieszany to nie jest źle....

Kolegów dopytuje się i daję im wąchać korek od oleju bo ja już to paliwo czuje wszedzie. Dom praca w sklepie.....
Fakt jest także taki, że jak po wymianie odlałem troszeczke oleju ( było przelane) to po przejechaniu około 1000 km oleju nie przybyło ani nie ubyło...

Pozdro....
Ostatnio zmieniony pn mar 22, 2010 13:48 przez Dziadol, łącznie zmieniany 3 razy.


[b]Człowiek jest wielki,nie przez to co ma,nie przez to kim jest,
nie przez to co posiada, lecz przez to, czym dzieli się z innymi.

Jan Paweł II[/b]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 317 gości