Strona 3 z 4

: ndz sty 31, 2010 21:50
autor: sas_gti
jak wsadzałem z kolegą zaciski od s2 do jego g60 to zastosowaliśmy także jarzmo od s2

: ndz sty 31, 2010 23:00
autor: rav220
lecky pisze:z tego co czytałem a dziś cały dzień na forum i w katalogach siedzę to tylko tarcza biedzie większa a klocek nie....
większa skuteczność/trzeba zwiększyć powierzchnie klocka...
nieprawda.

z teoretycznego punktu widzenia wielkosc klocka nie ma nic do rzeczy bo tarcie zalezy od wspolczynnika tarcia a nie od powierzchni tarcia, w praktyce powierzchnia jednak ma znaczenie ale nie tak duze jak ty piszesz,
sila hamowania zwieksza sie przede wszystkim srednica tarczy, wlasciwie to chodzi o moment hamowania na kole, czyli srednice na ktorej trze klocek * sila tarcia


ciekawi mnie jak na dluzszych przebiegach zachowuja sie te klocki ktore nie tra cala powierzchnia

: pn lut 01, 2010 01:43
autor: sas_gti
dokładnie, nie ma to jak motocyklista. Od razu widać że wie o co chodzi w hamowaniu.

: pn lut 01, 2010 08:02
autor: Jesionvr6
osobiscie mam sprawdzone na swoim golfie że mam lepsze hamulce niż seryjne vr6
(hamowanie ze 150km/h do zera z kolega na pasie obok a ja do tego mam cieższy wóz bo mam 5drzwi a kolega 3d) także powierzchnia klocka ma znaczenie i klocki wytrzymuja dłużej a to co wystaje poza tarcze podczas eksploatacji poprostu odpada i nie ma śladu
zrobie foty w środe całych hamulców i starych klocków to sami ocenicie

: pn lut 01, 2010 11:37
autor: lecky
jeson pisze:zrobie foty w środe całych hamulców i starych klocków to sami ocenicie
bardzo chętnie je zobaczę..... bo szperałem po allegro..ale przecież w a6 c5 były tez rożne zaciski nie wiem co wybrać.... będę potrzebował kolego twojej pomocy, myślę ze zdjęcia to dobre rozwiązanie.... :bigok:
a może ma kolega jakieś zaciski, albo dobre kontakty skoro warsztat posiada.. :bigok:

[ Dodano: 01 Lut 2010 10:50 ]
ogólnie mówiąc to juz zgłupiałem: :grrr:

1 zestaw... tarcza 280mm/zacisk 256/jarzmo 280
2 zestaw tarcza 280mm/zacisk + jarzmo A6 c5

nie mam pojęcia co wybrać z czym będzie mniej problemu komplikacji
i co wyjdzie cena/jakość czytać skuteczność lepiej.... pomocy :goof:

: pn lut 01, 2010 21:47
autor: ewaldino
Pierwsza opcja wychodzi napewno znacznie taniej, jesli posiadasz u siebie 256 a co do opcji numer 2 to zależy od skutecznosci tego zacisku względem zacisku z 256. Sam bym już wrzucił jakiś zestaw lecz narazie musze czekać do wiosny gdyż narazie śmigam na 14-stkach i dopiero jak kupie 16 na wiosne to moge modzić heble.

: pn lut 01, 2010 21:58
autor: lecky
ewaldino pisze:Pierwsza opcja wychodzi napewno znacznie taniej, jesli posiadasz u siebie 256
owszem tylko mam parę pytań...
1 czy zaciski od 256 z tarczy wentylowanej będą pasować do jarzma od 280
2 jak jest z klockiem który należy zastosować od 256 czy 280 podejdzie jak to jest..

: pn lut 01, 2010 23:30
autor: ewaldino
Dobre dwa pytania, sam poczekam na odpowiedz kogoś kto to modził. Lecz ja chyab pójde dalej i myśle jednak o 288 co za tym idzie przejście na rostaw 5x100 co nie bedzie złym pomysłem gdyż łatwiej i taniej dostane fele jakie chce na lato czyli BBS rs 722. I teraz moje pytanie... co musze wymienić u siebie żeby przejść na 5x100?? napewno zwrotnice, co jescze?? pytanie dotyczy też tyłu (mam tarcze).

: pn lut 01, 2010 23:57
autor: lecky
ewaldino pisze:Dobre dwa pytania, sam poczekam na odpowiedz kogoś kto to modził.
poczekajmy razem... ja zostaje przy 4x100 fela na sezon 16 już czeka..

kto modził panowie 2 poprzednie pytania... :bajer:

: wt lut 02, 2010 00:12
autor: research1
MD2 pisze:mam pytanie, jakie tarcze sa w MK IV 01' VARIANT 1,9TDI 130KM ASZ czy 280mm czy 288mm ??
zaswiecila mi sie kontrolka zuzycia klockow i przymierzam sie do wymiany razem z tarczami.
Masz tarcze 288mm z przodu :grin:
Wszystkie ASZ i ARL miały z przodu oryginalnie tarczę 288mm.

: wt lut 02, 2010 11:29
autor: ewaldino
To jak orientuje sie ktoś co trzeba wymienić przy przejściu z 4x100 na 5x100?? :chytry:

: wt lut 02, 2010 11:39
autor: lecky
ewaldino pisze:To jak orientuje sie ktoś co trzeba wymienić przy przejściu z 4x100 na 5x100??
kolego poszperaj coś mi się zdaje ze był już taki temat...zaraz jeszcze tez poszukam... :bigok:

ponawiam swoje pytanka: :bajer:
1 czy zaciski od 256 z tarczy wentylowanej będą pasować do jarzma od 280
2 jak jest z klockiem który należy zastosować od 256 czy 280 podejdzie jak to jest..

: pt lut 05, 2010 17:18
autor: szczepan69
Witam chodzi mi o zwrotnice bo mam od passata i mierzyłem jaka jest tam tarcza i srednice ma nie całe 260mm a w golfie II 1.6 benzyna w moim przypadku jest 239mm i niewiem czy jest sens zmiany myslałem ze bendzie miała 280mm,wiem ze mozna by było dać wiekaszą tarcze do tej zwrotnicy ale co by trzeba było zmienić ???? :grin:

: pt lut 05, 2010 20:53
autor: Jesionvr6
lecky pisze:
ewaldino pisze:To jak orientuje sie ktoś co trzeba wymienić przy przejściu z 4x100 na 5x100??
kolego poszperaj coś mi się zdaje ze był już taki temat...zaraz jeszcze tez poszukam... :bigok:

ponawiam swoje pytanka: :bajer:
1 czy zaciski od 256 z tarczy wentylowanej będą pasować do jarzma od 280
2 jak jest z klockiem który należy zastosować od 256 czy 280 podejdzie jak to jest..
odnośnie 1 pytania wg kat. INTER CARS sam zacisk 256 a 280 mm jest ten sam ale do końca nie potwierdzam tego bo nie przerabiałem jeszcze w ten sposób
odnośnie 2 pytania jak zastosujesz jarzma od 280 to i klocki pasujące do jarzm musisz mieć