Strona 3 z 4

: pt sty 08, 2010 22:31
autor: Gumba
kristo pisze:
Gumba pisze:u mnie pokazuje ze niby bak jest pusty to dobrze czy zle ?? czy powinno pokazywac ilosc paliwa w zbiorniku ??
Witam nowego kolegę na forum.
Chodzi o to, żeby w baku było zawsze ok. 1/2 stanu aby pompa była zanurzona w benzynie. Jeżeli masz auto z LPG to przeważnie jeździ na gazie a pompa paliwa i tak pracuje więc żeby nie chodziła na sucho należy utrzymywać ten stan.

Co do czujnika to w poniedziałek na kompa i dodatkowo trzeba zrobić pomiary czujnika na różnych tem. Ale jakoś nie mam przekonania do tego, że padł czujnik tem te objawy trochę nie pasują.
no ale ja mam w baku benzyne i jak jezdze na niej to normalnie mi pokazuje poziom paliwa a gdy przelacze na gaz odrazu spada na zero

: sob sty 09, 2010 00:47
autor: kristo
Gumba pisze:no ale ja mam w baku benzyne i jak jezdze na niej to normalnie mi pokazuje poziom paliwa a gdy przelacze na gaz odrazu spada na zero
Tak na pewno nie powinno być, jedź go gazowników niech to naprawią.

Powracając do mojego problemu to odkryłem, że mam zbędną część w aucie a imie jej czujnik tem płynu chłodzącego. Właśnie odprowadziłem auto do garażu i przed odpaleniem odłączyłem ten czujnik, auto było zimne i po kilkunastu sekundowym trzymaniu na rozruszniku odpalił jak zwykle (czyli źle) przegazowałem porządnie kilka razy i wszystko jest ok, jak podłączyłem czujnik na pracującym zimnym silniku obroty minimalnie ale to minimalnie spadły ledwo to odczułem. Po dojechaniu do garażu i uzyskaniu tem ok. 80 st. ponownie odpiłem czujnik tem. zero reakcji, więc jest mi on niepotrzebny :helm:
A tak poważnie to moje wcześniej opisane problemy z rozruchem zimnego auta mogą wynikać od czujnika ? Dodam, że na zegarach wskazania są chyba ok. teraz w zimie to nie przekraczam w trasie ok. 72 st. ale jak postoi to łapie 90 st. wentylator wtedy odpala (wprawdzie jest tam inny czujnik) ale wskazania się zgadzają. Czy to jest możliwe, że na zegary idzie sygnał, a do komp już nie ?
Trochę się już w tym wszystkim pogubiłem czy to pompa czy ten czujni, może Wy jakoś temat pgarniecie PPPPOOOOMMMMOOOOCCCYYY !!!!! :blush:

[ Dodano: Pią Sty 08, 2010 23:57 ]
Jeszcze raz przypomnę, że mam założony reset kom po wyłączeniu auta, może to ma jakieś znaczenie ja tego nie wiem.

: sob sty 09, 2010 12:57
autor: rokoski
Witam, prześledziłem temat i podobny problem ma mój kumpel z T4.
Wymieniliśmy filtr paliwa oraz zaworek zwrotny. Niestety u niego nie pomogło, nie słychać szumu od pompy więc to jemu źle wróży.
U ciebie może pomoże wymiana zaworka , kosztuje 34 zł łatwo go wymienić symbol 191.127.247.
Tu mam pytanie do znawców czy strzałka przepływu na zaworku ma być przeciwnie do kierunku jazdy?
Inna sprawa która by dała diagnozę czy to pompa paliwa. Jeżeli założymy że pompa daje słabe ciśnienie po nocy. To wypnijmy przewód od pompy i podstawmy słoik, ciśnienie da nam odpowiedz. Mylę się?
Niestety w T4 jest strasznie mało miejsca żeby sie tak bawić.

: ndz sty 10, 2010 10:56
autor: kristo
rokoski pisze:kosztuje 34 zł łatwo go wymienić symbol 191.127.247.
Czy to jest symbol do 1,6 ABU, gdzie ten zaworek się znajduje ?
Ale jeszcze niepokoi mnie praktycznie brak reakcji auta na odpinanie czujnika tem.

Re: Dziwny problem z odpaleniem zimnego silnika

: ndz sty 10, 2010 16:18
autor: marian12
kristo pisze:Witam wszystkich.
Po spędzeniu kilku dni w szukajce postanowiłem poprosić Was o pomoc, bo niestety nie znalazłem rozwiązania problemu.
Mianowicie sprawa przedstawia się następująco. Auto śmiga znakomicie, ale jak postoi przez noc lub ok. 4 godz. to jest problem z odpaleniem tzn. muszę przytrzymać go na rozruszniku ok. 10 s. i wtedy dopiero odpala, a wcześniej tak nie miałem nawet przy dość dużych mrozach, obecnie nawet przy dodatniej tem. tak się dzieje. Jak odpali to chodzi ok i mogę go zgasić dosłownie za 30 s. i odpali na dotyk.
Zauważyłem, że jak mam dużo benzyny tzn pow 1/2 baku to lepiej odpala.
Wymieniłem:
- świece (są nowiutkie NGK)
- przewody wn
- kopułka (jest Beru)
- palec (jest Beru)
- filtr paliwa
- filtr powietrza.
Auto jak rano odpali po kręceniu przez te kilkanaście sekund idzie jak złoto, chyba spodobały się ww. wymiany. Ale to mnie właśnie zastanawia dlaczego jak jest po dłuższym postoju to trzeba go męczyć, a dosłownie za kilka chwil kiedy jest jeszcze zimny mogę go zgasić i odpalić dosłownie na dotyk.

Silnik ABU 1,6 1993 r. + LPG Bingo Just Junior
Paliwo zawsze z Orlenu, w zimę 98 + jagodzianka.

Będę wdzięczny za pomoc bo już niewiele zostało do wymiany :helm:









Witaj kolego !

Mam pytanie i co zrobiłes z tym silnikiem pomogło?
Ja mam takie same obiawy j/w opisałes ta sama wymiana częsci i.t.p
posiadam silnik AEA 1.6 95 r co robic .? pozdrawiam

: pn sty 11, 2010 06:35
autor: rokoski
kristo pisze:
rokoski pisze:kosztuje 34 zł łatwo go wymienić symbol 191.127.247.
Czy to jest symbol do 1,6 ABU, gdzie ten zaworek się znajduje ?
Ale jeszcze niepokoi mnie praktycznie brak reakcji auta na odpinanie czujnika tem.
mhm, faktycznie u Ciebie w benzynie go nie ma, więc wiemy że to nie to ;)

: pn sty 11, 2010 08:15
autor: kristo
Problem zażegnany ale nie rozwiązany :grrr:
sobota, niedziela. dziś rano auto odpala bez problemu. To normalne bo jutro ustawiony jestem do mechanika.
Ile może kosztować nowy silnik ABU :helm:

: pn sty 11, 2010 11:11
autor: gracek1906
kristo pisze:Ile może kosztować nowy silnik ABU
nowego nie kupisz :grin: , używany ja sprzedałem swój stary za 550 zł wraz z osprzętem.

: pn sty 11, 2010 12:21
autor: kristo
gracek1906 pisze:nowego nie kupisz :grin: ,
To był żart. Elektryk sprawdził mi czujnik i wg tabeli znalezionej na naszym forum rezystencja zawierała się w granicach zawartych dla 80 st. a na desce było ok. 60st. Wiec wnioskuje, że odpalam auto praktycznie bez ssania, czy dobrze rozumuje? Dlatego być może te problemy z odpaleniem.
Kupiłem czujnik renomowanej firmy Topran za 18 zł :helm: jak auto ostygnie to podmienię czujniki (mam nadzieję, że nowy jest dobry :grin: ) Odezwę się po podmiance i jeździe próbnej.

: pn sty 11, 2010 12:35
autor: T.O.B.I.
nie spodziewał bym się po tym czujniku rewelacji :)

: pn sty 11, 2010 13:20
autor: kristo
T.O.B.I. pisze:nie spodziewał bym się po tym czujniku rewelacji :)
Topran Germany !!! Ten drugi człon przemawia za solidnością.

: pn sty 11, 2010 14:09
autor: T.O.B.I.
daj znać jak się silnik na nim zachowuje :)

nie odpala

: pn sty 11, 2010 15:24
autor: macbu
nom firma "topran" to chyba nie jest zabardzo renomowana... Polecan co innego... ale zobaczymy...

: pn sty 11, 2010 23:54
autor: rokoski
trochę offtop z tym Toprun

Ta firma robi także dosyć tanie tempomaty, gdyby ktoś używał tempomatu tej firmy niech mi da znać na PW jak mu się spisuje.

Kristo tobie życzę powodzonka i trzymam kciuki. Chociaż czujnik temperatury zawyżający temp mnie nie przekonuje.