Strona 3 z 4

: czw sty 07, 2010 00:47
autor: Johnatan
tez mam zakrytą chłodnice do połowy, lewą strone i uwaga.. zauważyłem że silnik jest zimniejszy hahahaha :D czary mary... wszystko dla zwiekszenia ciepła a jest zimniejszy wskazówka przed dioda.. a zawsze była ciutke poza jej średnicą.. To jest Cud... wszystko jest możliwe na tym świecie :P

Kolega matisim zwiekszenie dmuchawy na 3 przy gorącym silniuku to tak naprawde druga chłodnica, tu musze przeprosić kolegów i poprawić że co do biegów 1,2 na wydajności to chodziło mi bardziej o silnik letni taki nie wpełni rozgrzany

Widze że dużo kolegów ma problemy z grzaniem, ja też go miałem i go rozwiązałem.. jak? nie mam zielonego pojęcia.. chętnie bym wam pomógł.. wymiana płynu, przedmuchanie układu kompresorem, zmiana termostatu, zmiana nagrzewnicy z zamiennika na ori. Nic wiecej i grzeje ladnie.. Nie wiem :)

: czw sty 07, 2010 11:20
autor: pablo111l
witam
mam podobny problem
ale wczoraj jeden mechanik powiedział ja porządnie odpowietrzyć nagrzewnice i troszke mi objasnił
nagrzewnica jest w najwyższym punkcie układu, więc powietrze tam sie zatrzyma, a chłodziwo może nie przeprchać
metoda? Wystarczy zdjać wąż co idzie z nagrzewnicy, unieść do góru i wlewać bezpośrednio płyn
niebawem to samo zrobie u siebie i zobaczymy co da
też z początku myślałem, że pompeczka sie wyrobiła

: sob sty 09, 2010 00:40
autor: scrappy_c
ja swojego dalem do mechanika. wymienil mi termostat, pompa stwierdzil ze dobra, autko temperature lapie w porzadku, weze gorace, uklad odpowietrzony, nagrzewnica nowa za 36 PLN i dalej pupa grzanie mizerne. z tym ze mialem 2 momenty kiedy mi grzal dobrze co trwalo krotko. raz kiedy na postoju gazowalem silnik okolo 3 tysie obrotow temperatura poszla az sie wlaczyl wentylator i polecialo az gorace powietrze puscilem gaz no i spowrotem zimno a drugi raz to kiedy pojechalem do mechanika wlasnie z tym i tez akurat samochodzik stal odpalony i wlaczyl sie wentylator mechanior odkrecil korek syklo no i pojechalem i tez lecialo mi wtedy cieple powietrze po czym na drugi dzien znow mizeria :/ ja sie pytam o co tu sie rozchodzi

: sob sty 09, 2010 10:24
autor: matisim
a na jakiej podstawie stwierdził że pompa jest dobra? ja też tak myślałem dopóki nie wymieniłem jej...

: sob sty 09, 2010 10:30
autor: miś fazi
a nie szukacie wady w samej nagrzewnicy ? bo te jak kolega napisał po 36 zł , mogą dawać popalić

???

: sob sty 09, 2010 14:02
autor: szczepan69
Witam chodzi o wiatrak jak sie włończy na 2 i 3 bieg to piszczy zgrzyta czy to łożysko czy cos innego czy trzeba cały wymienić tylko łożysko smaruje tam róznymi smarami ale nic dalej to samo pare razy mi załało auto własnie przez wentylator i dlatego tak sie dzieje??? umnie tez jest słabe ogrzewanie nowa pompa nowa nagrzewnica i chłodnica wieksza niz poprzednia,niewiem czemu ale umnie powoli auto sie nagrzewa niewiem moze przsłonie chłodnice na zime moze coś da ponoc tak zobaczymy :grin:

Re: ???

: ndz sty 10, 2010 19:46
autor: slanet
Wczoraj poświęciłem sobie trochę czasu na ogrzewanie w moim vw2 bo praktycznie zamiast grzać to leciało tylko letnie powietrze na pierwszym biegu dmuchawy na pozostałych zimne .
Zacząłem od wymiany pompy wodnej bo tylko tego jeszcze nie wymieniłem i przy okazji założyłem też nowy termostat tak mi polecano na forum (bo-nagrzewnica nowa około 6msc temu,klapy w nagrzewnicy okleiłem bo gąbki odpadły odpowietrzałem na wiele sposobów i na końcu założyłem wąż z odpowietrznikiem to też nie pomogło).Po wymianie pompy to samo nie grzeje,to co wyjąłem nową nagrzewnicę włożyłem starą po uprzednim jej wypłukaniu i cud !!! grzeje i to jeszcze jak :okej: ,a w nowej jest błąd fabryczny spiralki w środku są popękane więc jest niedrożna.

: pn sty 11, 2010 01:24
autor: Johnatan
tak jak kolega slanet i ja na własnej skórze, żeby to naprawić to to kwestia cudu :) róbcie absolutnie wszystko co wam przyjdzie na myśl lecz w pompe wody bym sie nie bawił.. jesli silnik sie nie przegrzewa tzn ze krąży ten płyn lecz nie przez nagrzewnice..

: pn sty 11, 2010 02:51
autor: Gother21
Słaba wydajność pompy też może być przyczyną problemu. Słaba jej wydajność może spowodować słaby bieg płynu w nagrzewnicy bo stawia ona chyba największy opór płynowi w całym układzie chłodzenia i czym samym słabe jej nagrzewanie i oddawanie ciepła. Ja miałem Także problem z ogrzewanie. W moim przypadku winę ponosiła zatkana nagrzewnica, nowa rozwiązała problem. A zapłaciłem za nią w Auto-land-zie 70zł.

: pn sty 11, 2010 09:56
autor: kj110571
Ja w swoim golfie 1.6 lpg też miałem słabe grzanie a teraz mam super.Więc tak ,wymieniłem pompę,termostat i dalej nic.dopiero jak wywaliłem węże z trójników,co idą do reduktora lpg i teraz płyn idzie bezpośrednio na nagrzewnice to grzanie poprostu super.Reduktor natomiast zasiliłem w ten sposób jak opisane jest gdzies tu na forum,zdjąłem wężyk z odpowietrzenia zbiorniczka ten cienki,redukcja do dolnego wejścia reduktora a górne wejście do zbiorniczka, testuję juz parę dni i jest poprostu super, czekam jeszcze na silniejsze mrozy bo u nas na Podkarpaciu na plusie więc zobacze jak zachowa się reduktor na większym mrozie ,ale już widać że będzie lux bo reduktor nagrzewa się moment

: pn sty 11, 2010 11:10
autor: scrappy_c
kj110571 pisze:Ja w swoim golfie 1.6 lpg też miałem słabe grzanie a teraz mam super.Więc tak ,wymieniłem pompę,termostat i dalej nic.dopiero jak wywaliłem węże z trójników,co idą do reduktora lpg i teraz płyn idzie bezpośrednio na nagrzewnice to grzanie poprostu super.Reduktor natomiast zasiliłem w ten sposób jak opisane jest gdzies tu na forum,zdjąłem wężyk z odpowietrzenia zbiorniczka ten cienki,redukcja do dolnego wejścia reduktora a górne wejście do zbiorniczka, testuję juz parę dni i jest poprostu super, czekam jeszcze na silniejsze mrozy bo u nas na Podkarpaciu na plusie więc zobacze jak zachowa się reduktor na większym mrozie ,ale już widać że będzie lux bo reduktor nagrzewa się moment
A mozesz dokladniej opisac jak zrobic ta redukcje ?? albo daj link do tego postu. Bo ja juz nie wiem co robic czy zmieniac nagrzewnice znow na nowa moze ta jakas wadliwa czy jeszcze sprobowac tak jak ty mowisz :/ ja zaraz po wlozeniu nagrzewnicy w obudowe nagrzalem silnik no i byla goraca ale nie wiem czy na tyle zeby dawac cieple powietrze do srodka. podobno ma parzyc jak sie ja dotknie a tak nie bylo.

: pn sty 11, 2010 11:30
autor: kj110571
przy zbiorniczku odcinasz kawałek tego cienkiego wężyka i nakładasz wężyk od reduktora opaska i już a dolny kombinuj ja najpierw wstawiłem kawałek rurki w ten cienki węzyk na to kawałek węza ogrodowego i wąż od reduktora opaska i śmiga

: pt sty 15, 2010 17:21
autor: VIPER290
Witam wszystkich. W moim golfie III było strasznie marne ogrzewanie. Przekopałem całe forum na ten temat. Znalazłem fotoporadę która mi bardzo pomogła. ale od poczatku. Mianowicie ubywało mi płynu i silnik podczas jazdy chłodził sie do 30-40 stopni. pojechałem do swojego mechanika który to wymienił króciec i termostat. oki poprawił sie stan płynu ale ogrzewania dalej nie było. zakupiłem nagrzewnice i zabrałem sie do wymiany wg fotoporady. Czas pracy z kolega w garażu 5 godzin. autko zagrzało i sie ucieszyłem ale następnego dnia już po ogrzewaniu. okazało się że zbiorniczek wyrównawczy nie był szczelny wiec nie było ciśnienia no i ogrzewania, wymieniłem ale dalej cieniutko grzało. Zabraliśmy się znowu do rozbierania golfa. i tam ZONK. Okazało sie że poprzedni właściciel coś kombinował z linkami czyli pozamieniał je w konsoli i klapy nie otwierały się i nie zamykały prawie wcale. Naprawiliśmy wszystko i teraz mam ogrzewanie pierwsza klasa. Dziękuje wszystkim co opisywali swoje auta bo jednak to sporo pomaga innym użytkownikom. :)

: pn sty 25, 2010 17:46
autor: szczepan69
umnie w golfie też jest słabe grzanie nowa chłodnica,nagrzewnica i pompa dolny wąż od pompy jest zimny???reszta jest w porządku od nagrzewnicy są ciepłe nie żeby parzyły moze nie moze sie nagrzać silnik pozasłaniałem chłodnice i grilla nie wiem :crazy: