Strona 3 z 3
: pt lis 20, 2009 17:20
autor: KuScH
Czyli, aby zamocowac tą grzałkę
http://www.eps.bielsko.pl/detale.php?prd=12 wystarczy tylko wyjąc kapsel, włożyc grzałkę i ją przykręcic?? Chodzi mi o to czy budowa jej jest taka aby na gotowo ją zamontowac w bloku czy trzeba jeszcze kombinowac jakieś swoje patenty?? Czy ona jest przystosowana typowo do takiego a nie innego bloku.
: sob lis 21, 2009 08:28
autor: arwam
KuScH,
pomysł dobry i myślę że warto w to zainwestować zwłaszcza jeśli silnik już nie pierwszej młodości ale nawet jak zagrzejesz silnik do 80*C w co wątpię to olej będzie zimny. chyba że wstawisz drugą grzałkę do miski olejowej.
powszechne jest to w Skandynawii z tym że tam ma to ułatwić uruchomienie silnika a nie tylko poprawę komfortu choć również bezpośrednio na niego wpływa.
[ Dodano: 21 Lis 2009 07:35 ]
Paweł Marek,
o ile zamieścić na wężu to tym idącym od głowicy do pompy wodnej a nie na weżu do chłodnicy bo po za lokalnym zagotowaniem płynu byś nic nie osiągnął ze względu na małą różnicę wysokości.
a robiąć dziurkę w termostacie narobiłyś tylko biedy bo po odłączeniu dogrzewania wyjechaniu w trasę płyn by był przechłodzony.
zakładając go na tym wężu do głowicy do pompy wodnej. podczas postoju płyn by sam krążył a po odpaleniu pompa już by wymuszała obieg
: wt lis 24, 2009 12:47
autor: KuScH
Olej zawsze się trochę podgrzeje. Napisałem maila z zapytaniem o moc świec żarowych w podgrzewaczu z linka który zapodał
marcin.w, otóż jedna świeca ma 300W co daje jakieś 25Ax3 czyli około 75A, jakie realne obciążenie można podłączyc w mk2 aby nie uszkodzic alternatora który ma 55A. Czy jest to 55A czy wiecej?? Oczywiście ten podgrzewacz nie pracowałby nonstop tylko na samym początku jazdy.
Tutaj jest jakiś mniejszej mocy, ma tylko 2 świece :
http://moto.allegro.pl/item795568232_sp ... _wody.html.
Zastanawiam się czy nie załorzyc samego podgrzewacza na 12V, ponieważ zacząłem pracę, i auto i tak po 8godzinach postoju pod chmurką będzie musiało by odpalane o własnych siłach bez dostępu do 230V.
: wt lis 24, 2009 13:14
autor: piori
KuScH, fabryczny króciec VW z podgrzewaczem z silników TDI jest na 3 świece żarowe, według katalogu IC każda po 14A. Przykręca się go do głowicy w miejsce zwykłego króćca bez żadnego kombinowania.
Ale w takim wypadku odpada raczej grzanie silnika przed jego uruchomieniem, bo akumulator szybko się skończy (chyba że mamy zewnętrzne wysokoprądowe źródło 12V). Jedynie można przyspieszyć jego nagrzewanie po odpaleniu, tak jak to jest fabrycznie w wielu TDI.
: wt lis 24, 2009 13:17
autor: arwam
KuScH, braknie Ci akumulatora. te podgrzewacze mają na celu szybsze zagrzanie płynu chłodniczego po odpaleniu silnika żeby jak najkrócej jechać nierozgrzanym motorem a jest to wymuszone oszczędnością tych silników, bo rozgrzewają się bardzo wolno ( TDI )
a nie ma na celu podgrzewania płynu chłodniczego.
zanim byś podgrzał silnik do 30*C to już mógł byś zapomnieć o odpaleniu silnika.
jak ogrzewanie postojowe to tylko albo WEBASTO albo grzałka w blok 230V
innych opcji nie ma.
a jeśli zależy Ci na tym żeby odrazu było ciepło w aucie to WEBASTO ale z wymienikem powietrznym a nie wodnym
: wt lis 24, 2009 13:18
autor: Paweł Marek
rób jak chcesz ale niema to najmniejszego sensu. Poniewaz silnik benzynowy ma bardzo małą sprawność, czyli wydziela ogromne ilości ciepła i po uruchomieniu grzeje sie tak szybko, że zastosowanie grzałek o takiej mocy nie przyniesie zadnego zauwazalnego efektu. A nie obciążsysz przecież na dłuzej żadnego akumlatora taką mocą, żeby zagrzał się przez zapaleniem. Inaczej sprawa ma się z o wiele sprawniejszym czyli wydzielajacym mniej ciepła dieslem.
W benzynie sens montowania podgrzrzewacza jest tylko taki, żeby w momencie zapalania silnik był już podgrzany.
: wt lis 24, 2009 13:23
autor: arwam
Paweł Marek pisze:że zastosowanie grzałek o takiej mocy nie przyniesie zadnego zauwazalnego efektu.
przyniesie i to spory efekt a zwłaszcza w postaci szybszego zużycia silnika bo zimny benzyniak ma bogatszą mieszankę która z kolei nie przysługuje się dobrze gładzi cylindrowej i dodatkowo można ugotować alternator który w benzyniaku ma małą wydajność.
: wt lis 24, 2009 13:48
autor: KuScH
OK, rozumiem, czyli podgrzewanie podczas jazdy nie przyniesie żadnego efektu i nie ma co kombinowac, jak coś to jedynie podgrzanie przed odpaleniem
: wt lis 24, 2009 14:43
autor: Paweł Marek
jak dla mnie - zdecydowanie tak. Albo droższe rozwiązania tybu webasto. Albo coś pośredniego czyli grzanie elektryczne silnika oraz wnetrza. Zalezy tylko od chęci i portfela.
: pt lis 27, 2009 13:40
autor: KuScH
Ponawiam pytanko, czy ktoś wie czy owy podgrzewacz na 230V który zapodał Paweł Marek będzie bezproblemowo pasował do mojego auta?? Napisałem maila do tamtej firmy i koleś mi odpisał że nie wie czy będzie pasował, napisał też że pasuje do "starego transportera z lat dziewięcdziesiątych". Jeśli miał na myśli T2 to tam są takie same dieselki jak w golfach, tylko teraz jeszcze jedno pytanko czy bloki silników i benzynach i dieslach są takie same?? Szkoda że nie ma dokładnych wymiarów podanych tej grzałki, bo takto mógłbym pomierzyc odległośc gwintowanego otworu od broka
: pt lis 27, 2009 13:49
autor: enesen
http://www.eps.bielsko.pl/detale.php?prd=12
[ Dodano: 27 Lis 2009 12:57 ]
Tutaj masz katalog, dobierz sobie do auta to co chcesz.
http://www.kompletacje.intercars.com.pl/defa/
[ Dodano: 27 Lis 2009 12:59 ]
http://www.intercars.com.pl/pliki/File/ ... ura_PL.pdf
a tutaj jak widzicie ogrzewanie silnika ma sens ale czy w naszym klimacie?
: śr gru 02, 2009 17:52
autor: damian_piaski
czesc. wpadłem na chwile zapytac sie jak idsa prace nad grzałka?:) czy macie jakies schematy, mysle tu a postojowym ogrzewaniu płaszcza wodnego- 230~ jakies foty czy cos?:) pozdrawiam ps. KusCh jesli masz cokolwiek jakies wskazowki moze wnioski na temat montazu. to opisz je nam tutaj:)
: ndz gru 06, 2009 21:08
autor: KuScH
jak narazie to nie jestem do końca pewny czy grzałka z eps'u będzie napewno pasować w blok, nie mam skąd zaczerpnąc tej cennej wiedzy
[ Dodano: 23 Sty 2010 18:55 ]
Grzałeczka na obecne pogody byłaby idealna, lecz teraz już nie opłaca sie kombinowac z jej zakładaniem