Strona 3 z 4

: wt lis 10, 2009 15:58
autor: 89Bartezz
Skoro to ograniczenia prędkości to czemu np u mnie nie jest na 30 a minimalnie pod 40, potem na 50, kolejna przy 70, troszkę za 100 i po 140?? Samochód sprowadzony z niemiec, golf II 1.6 TD 70 KM. Mi się wydaje że to chodzi o ekonomiczną jazdę.

Porównując zdjęcie z pierwszej strony widać że położenie tych kreseczek różni się w tym samym modelu auta


Obrazek



Obrazek

: wt lis 10, 2009 16:26
autor: pawex
89Bartezz pisze:Skoro to ograniczenia prędkości to czemu np u mnie nie jest na 30 a minimalnie pod 40, potem na 50, kolejna przy 70, troszkę za 100 i po 140??
przecież wcześniej pisałem ,że w starszych wersjach bez obrotomierza, zamiast jednej kreseczki były cyfry I,II,III i to dotyczyło biegów , a w nowszych wersjach z obrotomierzem, są dwie kreski pojedyncze (przy 30 i 50) lub trzy (przy 30, 50 ,130) i to prawdopodobnie (teraz to już sam nie wiem :rotfl: ) dotyczy ograniczeń prędkości w zależności od państwa na jaki wypuszczono samochód. :grin:

: wt lis 10, 2009 16:49
autor: doggie
MKTRZY pisze:dotyczy ograniczeń prędkości w zależności od państwa na jaki wypuszczono samochód.
wątpię aby się bawili w produkcję i montaż różnych szaf do różnych krajów - co VAG-a obchodzą zakazy np. w Turcji czy innym państwie

: wt lis 10, 2009 17:47
autor: Duber

: wt lis 10, 2009 21:19
autor: SzafaTczeVW
mettenos pisze:
MKTRZY pisze:dotyczy ograniczeń prędkości w zależności od państwa na jaki wypuszczono samochód.
wątpię aby się bawili w produkcję i montaż różnych szaf do różnych krajów - co VAG-a obchodzą zakazy np. w Turcji czy innym państwie
to czemu nie ma togo w nowych autach??

: wt lis 10, 2009 21:39
autor: Klaudek
W maluchu z '85 w starym okraglym liczniku tez mialem trzy czerwone kropki, oznaczaly bodajrze ekonomiczna jazde na poszczegolnych biegach...

: wt lis 10, 2009 21:51
autor: Marek83
a co ci grozi jeśli nie zastosujesz się do zalecenia
jeżeli będziesz miał jakiś wypadek powyżej tej zalecanej prędkości tj. 130 km/h to ubezpieczalnia nie pokryje ci kosztów naprawy

: wt lis 10, 2009 22:40
autor: CJ_New
No ale panowie w większości aut jedna duża wyraźna kreska jest przy 50km/h, więc to chyba jednak ma znaczenie przy ograniczeniu prędkości w terenie zabudowanym :)

: wt lis 10, 2009 22:53
autor: Qto
CJ_New pisze:No ale panowie w większości aut jedna duża wyraźna kreska jest przy 50km/h, więc to chyba jednak ma znaczenie przy ograniczeniu prędkości w terenie zabudowanym :)
ta jedna tak, ale zobacz na fotkę pod koniec drugiej strony...tam jest jedna grubsza kreska na 50 i cztery inne znaki na innych prędkościach, niekoniecznie zaokrąglanych do pełnych dziesiątek a chyba nie ma w europie (oprócz GB) ograniczeń typu 48km/h czy coś takiego...

: wt lis 10, 2009 23:08
autor: Duber
tylko calkiem niedawno bylo jeszcze 60 na miescie wiec ...

: wt lis 10, 2009 23:11
autor: Qto
duber pisze:tylko calkiem niedawno bylo jeszcze 60 na miescie wiec ...
na zachodzie też ?? myślałem że tylko u nas

: wt lis 10, 2009 23:11
autor: eero
duber pisze:tylko calkiem niedawno bylo jeszcze 60 na miescie wiec ...
W Niemczech było 50.

Patrzyłem nawet po zagranicznych forach, też tam się ludzie nad tym zastanawiają. I zdania są tak samo podzielone:
-ekonomiczna jazda
-jazda podczas docierania samochodu
-ograniczenia prędkości
-ograniczenia i ekonomiczna jazda jednocześnie.

Dziwna sprawa.

: wt lis 10, 2009 23:13
autor: Duber
Qto pisze:na zachodzie też
niewiem ale gdzie kreski maja polskie samochody

mi kiedys kiedys gadali ze sa to zalecane predkosci na poszczegulnych biegach.starsi kierowcy tak gadali.ale na ilu forach chca to rozgrysc to hoho.

: wt lis 10, 2009 23:51
autor: greg
tak to jest jak się nie czyta instrukcji obsługi :bigok:
Obrazek