Strona 3 z 3

: czw lis 19, 2009 18:31
autor: tomatol
Myślę że dalsze pisanie nie ma sensu bo racja jest jak :butthead:

: czw lis 19, 2009 21:43
autor: lwlw
bongo pisze:
lwlw pisze:Ja wsadziłem właśnie kiedyś aku 90Ah z ciągnika rolniczego do Poloneza,
Z tego co wiem,to w ciągnikach są dwa akumulatory po 6V :bajer:
Tak było np. w C-330, ale np. w nowszych typu 2812 był już jeden 12V :-)

: czw lis 19, 2009 21:54
autor: bongo
lwlw pisze:Tak było np. w C-330, ale np. w nowszych typu 2812 był już jeden 12V
Nie znam się na traktorach....

: czw lis 19, 2009 22:13
autor: Zico63b
Panowie! Co kilka tygodni wyskakuje temat "ładowanie akumulatora" czy też "jak duży dać aku" i później barwnie się on rozwija.
Opinie są bardzo różne, jak i czasy zdobywania wiedzy przez autora danego postu. Tymczasem, najbliższe prawdy są spostrzeżenia o ekonomicznych uwarunkowaniach (przepraszam za "mądrości" :grin: ) zalecanych do danego typu pojazdu akumulatorach. Firmy dają tak małe akumulatorki, jak tylko wytrzyma normalna eksploatacja, wstawienie nawet sporo większego nie jest katastrofą - pod kilku wszakże warunkami:
*Samochód nie może pracować jako "listonosz" czyli 500m jazdy i postój/odpalanie i znów 500m.
*Układ ładowania musi być sprawny.
*Samochód nie może być typu Fiat 126p z dynamem od roweru zamiast prądnicy (a np. VW z alternatorem mogącym szybko uzupełnić braki wynikłe np. z rozruchu).
O tym wszystkim pisali już Koledzy, i to nie tylko w tym temacie, więc trzeba poczytać to wszystko, zanalizować i wyciągnąć wnioski; a przede wszystkim - nie straszyć się wzajemnie :okej: