Strona 3 z 6

: pt lis 13, 2009 09:59
autor: Paweł Marek
Jarowo pisze:ważna jest też ciągłość instalacji aż do sterownika.
to sie łatwo sprawdza. Wystarczy napięcie po zapłonie sprawdzić we wtyczce, czy jest ok 5V

: pt lis 13, 2009 10:07
autor: guti
kawowy19, ja bym sprawdzil jednak ta sond, ona wydaje sie jakby na zimnym nie dawala sygnału... zimna nie dziala poprawnie, a skoro w ABSie jest inna sonda niz ty jaka ty masz, bo sonda w RPku ma mase na obudowie, a w ABSie jest dotatkowy kabel i chyba masy nie ma na obudowie :)
takze smiem wątpic, ze masz wogole niesprawną sonde :) , ale moge sie mylic :)
objawy masz takie jak ja mialem kiedy mi nawalila sonda :)

: pt lis 13, 2009 15:03
autor: Jarowo
Jeszcze w temacie gniazda. Samo także występuje http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=13&prodid=121 , ale myślę, że to z przejściówki to lepsze rozwiązanie bo wszystko gotowe, tylko połączyć kabelki ze sobą i powinno robić.

: pt lis 13, 2009 16:58
autor: kawowy19
a wiec tak zalatwilem sobie gniazdo OBD 2 z innego auta i bede probowal to podlaczyc ale dopiero po weekendzie bo wyjezdzam i sprawdze czujnik temp zassysanego powietrza i o wszystkim napisze. Odnosnie sondy to byc moze i ona fiksuje cos ale czemu nie odbija sie to na spalaniu?? nie wiem......
ale bede walczył! nie popuszcze :grin:

: pt lis 13, 2009 21:24
autor: Jarowo
A ja będę Ci kibicował, ponieważ podoba mi się twoje zacięcie. Tak więc powodzenia

: pn lis 23, 2009 10:24
autor: kawowy19
dopiero teraz bede sie bral niestety za podlaczenie tej wtyczki diagnostycznej ale mam problem
znalazłem schemat sterownika - i wiem ktore dwa przewody sa od zlacza ale nie wiem jak je wpiac znaczy ktory to K-line a ktory to L-line.... czy ktos moze wie???

: pn lis 23, 2009 22:40
autor: Jarowo
Chodzi Ci, który z pinów sterownika 11 i 29 to linia K, a który to linia L. Powiem tak sam nie wiem i w trzech programach bazodanowych z danymi samochodów, które posiadam nie ma o tym informacji. Na schematach linie nie są opisane. Wyjścia są dwa. Albo ktoś wie i podpowie, albo ktoś, kto tak jak ty ma ABS rocznik 93 opisze jakie kolory idą do odpowiednich wtyczek. Tyle, że będzie to opis gniazd OBD, a nie ODBII, ale znając schemat przejściówki będziemy w domu. Wg jednego ze schematów do 29 idzie kabelek szaro biały, a do 11 żółty.
Może się przyda jeszcze to,że jak jest jedna linia danych (nowsze 94 i dalej) to sygnał idzie z pinu 29 sterownika, a w nowszych ponoć nie ma linii L. Co znawcy tematu na to?

: pn lis 23, 2009 22:43
autor: guti
kurcze musialbnym obczaic jak to opisane na Vagu jst kumpla.. tam sa opisane kolorki ktore to sa K L etc. moze niech ktos zajrzy na viaken.pl , tam moze bedzie cos napisane :)

[ Dodano: Pon Lis 23, 2009 9:47 pm ]
ide na SMSa :D Hołownia i Rogalska jest :D

: pn lis 23, 2009 22:48
autor: Duber
mam cos takiego,pomoze?

: pn lis 23, 2009 22:51
autor: guti
http://viaken.pl/view.php?fid=1053

moze to :) jest kształt kostek opisane któa co jest... mozna sie połapac :)

: pn lis 23, 2009 23:01
autor: Jarowo
guti, myślę że twój link, opis jakie kolory kabelków idą do tych kostek, które może ktoś podrzuci z natury, oraz to co pisałem wyżej jakby poskładać do kupy powinno dać rozwiązanie.

: wt lis 24, 2009 11:01
autor: kawowy19
ten schemat z przejsciem OBD1 na OBD2 to widziałem i generalnie wtyczke juz ma przygotowana pod montaz, tylko tak jak pisałem nie wiem ktora sciezka wychodzaca ze sterownika to "L" a ktora "K" .... hmmmm zerkne dzis moze na kolory kabelkow moze faktycznie beda takie same.

: wt lis 24, 2009 18:43
autor: Jarowo
A co ty na to?
Jarowo pisze:Może się przyda jeszcze to,że jak jest jedna linia danych (nowsze 94 i dalej) to sygnał idzie z pinu 29 sterownika, a w nowszych ponoć nie ma linii L. Co znawcy tematu na to?
Jak "podobno" nie ma linii L i nie jest wykorzystywany pin 11 sterownika to może właśnie linia L jest na pinie 11. O tym "podobno" czytałem zdaje się na elektrodzie. Zajrzyj na tu https://www.obd2.pl/ i na ich forum. Goście czasem przesadzają z dołowaniem innych podobnie jak było na forum Viakena, ale co nie co dowiedzieć się można.

: pt lis 27, 2009 09:41
autor: kawowy19
po dlugiej nieobecnoscie jestem :)
wcoraj podlaczylem sobie juz zlacze diagnostyczne wiec pozostaje teraz pojechac tylko gdzies na podpiecie kompa.
Jak ze grzebalem przy tym to pomierzylem sobie napiecia we wtyczkach od sterownika i ksztaltuje sie to tak:
tps - 5v
czujnik temp wody - 4,8v
zaw. oparów paliwa - 11,5v
czujnik halla- 11 i 11,5v
wtryskiwacz - 5v
krokowy - 11v
cewka - 12v
sonda - 11,5v
wszystko jest ok ???? bo wydaje mi sie ze tak ale pewien nie jestem...
dodatkowo sprawdziłem opornosc czujnika temp powietrza we wtrysku i na pinach 1-4 pokazalo mi 3600 Ohm podczas gdy czujnik temp pokazywal ok 4500 Ohm a słyszałem ze musi byc podobna. Pytanie czy zakres tolerancji opornosci nie obejmuje akurat tej róznicy ??? Po cichu liczyłem ze to moze ten czujnik ale chyba nie :helm:
a czy na to zachowanie moze miec wplyw ta klapka w obudoweie filtra pow. co reguluje skad ma ciagnac powietrze- ze jak zimny to z kolektora jak cieply to z zew. bo zauwazyłem ze ona cos fiksuje, i czasami działa jakby odwrotnie niz powinna a wężyki wszystkie mam wymienione.... Ktos ma jakas opinie tudzież pomysł do tego wszystkiego co napisałem wyżej? :helm: Bo chyba nie pozostanie mi nic innego jak pojechac na komputer.... :goof: