to sie łatwo sprawdza. Wystarczy napięcie po zapłonie sprawdzić we wtyczce, czy jest ok 5VJarowo pisze:ważna jest też ciągłość instalacji aż do sterownika.
Dziwne zachowanie w czasie rozgrzewania <1.8 ABS> bez
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
kawowy19, ja bym sprawdzil jednak ta sond, ona wydaje sie jakby na zimnym nie dawala sygnału... zimna nie dziala poprawnie, a skoro w ABSie jest inna sonda niz ty jaka ty masz, bo sonda w RPku ma mase na obudowie, a w ABSie jest dotatkowy kabel i chyba masy nie ma na obudowie
takze smiem wątpic, ze masz wogole niesprawną sonde , ale moge sie mylic
objawy masz takie jak ja mialem kiedy mi nawalila sonda
takze smiem wątpic, ze masz wogole niesprawną sonde , ale moge sie mylic
objawy masz takie jak ja mialem kiedy mi nawalila sonda
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Jeszcze w temacie gniazda. Samo także występuje http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=13&prodid=121 , ale myślę, że to z przejściówki to lepsze rozwiązanie bo wszystko gotowe, tylko połączyć kabelki ze sobą i powinno robić.
JaroW
a wiec tak zalatwilem sobie gniazdo OBD 2 z innego auta i bede probowal to podlaczyc ale dopiero po weekendzie bo wyjezdzam i sprawdze czujnik temp zassysanego powietrza i o wszystkim napisze. Odnosnie sondy to byc moze i ona fiksuje cos ale czemu nie odbija sie to na spalaniu?? nie wiem......
ale bede walczył! nie popuszcze
ale bede walczył! nie popuszcze
dopiero teraz bede sie bral niestety za podlaczenie tej wtyczki diagnostycznej ale mam problem
znalazłem schemat sterownika - i wiem ktore dwa przewody sa od zlacza ale nie wiem jak je wpiac znaczy ktory to K-line a ktory to L-line.... czy ktos moze wie???
znalazłem schemat sterownika - i wiem ktore dwa przewody sa od zlacza ale nie wiem jak je wpiac znaczy ktory to K-line a ktory to L-line.... czy ktos moze wie???
Ostatnio zmieniony pn lis 23, 2009 10:25 przez kawowy19, łącznie zmieniany 1 raz.
Chodzi Ci, który z pinów sterownika 11 i 29 to linia K, a który to linia L. Powiem tak sam nie wiem i w trzech programach bazodanowych z danymi samochodów, które posiadam nie ma o tym informacji. Na schematach linie nie są opisane. Wyjścia są dwa. Albo ktoś wie i podpowie, albo ktoś, kto tak jak ty ma ABS rocznik 93 opisze jakie kolory idą do odpowiednich wtyczek. Tyle, że będzie to opis gniazd OBD, a nie ODBII, ale znając schemat przejściówki będziemy w domu. Wg jednego ze schematów do 29 idzie kabelek szaro biały, a do 11 żółty.
Może się przyda jeszcze to,że jak jest jedna linia danych (nowsze 94 i dalej) to sygnał idzie z pinu 29 sterownika, a w nowszych ponoć nie ma linii L. Co znawcy tematu na to?
Może się przyda jeszcze to,że jak jest jedna linia danych (nowsze 94 i dalej) to sygnał idzie z pinu 29 sterownika, a w nowszych ponoć nie ma linii L. Co znawcy tematu na to?
JaroW
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
http://viaken.pl/view.php?fid=1053
moze to jest kształt kostek opisane któa co jest... mozna sie połapac
moze to jest kształt kostek opisane któa co jest... mozna sie połapac
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
ten schemat z przejsciem OBD1 na OBD2 to widziałem i generalnie wtyczke juz ma przygotowana pod montaz, tylko tak jak pisałem nie wiem ktora sciezka wychodzaca ze sterownika to "L" a ktora "K" .... hmmmm zerkne dzis moze na kolory kabelkow moze faktycznie beda takie same.
Ostatnio zmieniony wt lis 24, 2009 11:10 przez kawowy19, łącznie zmieniany 2 razy.
A co ty na to?
Jak "podobno" nie ma linii L i nie jest wykorzystywany pin 11 sterownika to może właśnie linia L jest na pinie 11. O tym "podobno" czytałem zdaje się na elektrodzie. Zajrzyj na tu https://www.obd2.pl/ i na ich forum. Goście czasem przesadzają z dołowaniem innych podobnie jak było na forum Viakena, ale co nie co dowiedzieć się można.Jarowo pisze:Może się przyda jeszcze to,że jak jest jedna linia danych (nowsze 94 i dalej) to sygnał idzie z pinu 29 sterownika, a w nowszych ponoć nie ma linii L. Co znawcy tematu na to?
Ostatnio zmieniony wt lis 24, 2009 18:43 przez Jarowo, łącznie zmieniany 1 raz.
JaroW
po dlugiej nieobecnoscie jestem
wcoraj podlaczylem sobie juz zlacze diagnostyczne wiec pozostaje teraz pojechac tylko gdzies na podpiecie kompa.
Jak ze grzebalem przy tym to pomierzylem sobie napiecia we wtyczkach od sterownika i ksztaltuje sie to tak:
tps - 5v
czujnik temp wody - 4,8v
zaw. oparów paliwa - 11,5v
czujnik halla- 11 i 11,5v
wtryskiwacz - 5v
krokowy - 11v
cewka - 12v
sonda - 11,5v
wszystko jest ok ???? bo wydaje mi sie ze tak ale pewien nie jestem...
dodatkowo sprawdziłem opornosc czujnika temp powietrza we wtrysku i na pinach 1-4 pokazalo mi 3600 Ohm podczas gdy czujnik temp pokazywal ok 4500 Ohm a słyszałem ze musi byc podobna. Pytanie czy zakres tolerancji opornosci nie obejmuje akurat tej róznicy ??? Po cichu liczyłem ze to moze ten czujnik ale chyba nie
a czy na to zachowanie moze miec wplyw ta klapka w obudoweie filtra pow. co reguluje skad ma ciagnac powietrze- ze jak zimny to z kolektora jak cieply to z zew. bo zauwazyłem ze ona cos fiksuje, i czasami działa jakby odwrotnie niz powinna a wężyki wszystkie mam wymienione.... Ktos ma jakas opinie tudzież pomysł do tego wszystkiego co napisałem wyżej? Bo chyba nie pozostanie mi nic innego jak pojechac na komputer....
wcoraj podlaczylem sobie juz zlacze diagnostyczne wiec pozostaje teraz pojechac tylko gdzies na podpiecie kompa.
Jak ze grzebalem przy tym to pomierzylem sobie napiecia we wtyczkach od sterownika i ksztaltuje sie to tak:
tps - 5v
czujnik temp wody - 4,8v
zaw. oparów paliwa - 11,5v
czujnik halla- 11 i 11,5v
wtryskiwacz - 5v
krokowy - 11v
cewka - 12v
sonda - 11,5v
wszystko jest ok ???? bo wydaje mi sie ze tak ale pewien nie jestem...
dodatkowo sprawdziłem opornosc czujnika temp powietrza we wtrysku i na pinach 1-4 pokazalo mi 3600 Ohm podczas gdy czujnik temp pokazywal ok 4500 Ohm a słyszałem ze musi byc podobna. Pytanie czy zakres tolerancji opornosci nie obejmuje akurat tej róznicy ??? Po cichu liczyłem ze to moze ten czujnik ale chyba nie
a czy na to zachowanie moze miec wplyw ta klapka w obudoweie filtra pow. co reguluje skad ma ciagnac powietrze- ze jak zimny to z kolektora jak cieply to z zew. bo zauwazyłem ze ona cos fiksuje, i czasami działa jakby odwrotnie niz powinna a wężyki wszystkie mam wymienione.... Ktos ma jakas opinie tudzież pomysł do tego wszystkiego co napisałem wyżej? Bo chyba nie pozostanie mi nic innego jak pojechac na komputer....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 295 gości