DZiwne zachowanie sie silnika 2.0 2e

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

dnadna
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 13:07
Lokalizacja: lodz

Post autor: dnadna » sob paź 31, 2009 12:40

21mariusz03 pisze:wlaczylem sobie blok 6 tak z ciekawosci i w okienku lambda costam byla caly czas liczba 0.87 wiec postanowilem jeszcze raz lambde sprawdzic ale jest wszystko ok wartosc sie zmienia prawidlowo
małe pytanie co ci sie tam zmienia i pod wpływem czego ?
mam identycznego golfa i u mnie ta wartość stoi w miejscu nieważne czy zimny , ciepły itd...
dodam że sonde nową wstawiałem i nic się nie zmieniło ...
co do vaga to nie znam sie tak na 100% ale ja opto nie mam na pewno i
odczytuje i kasuje błędy bez problemu
jest to zwykły najprostrzy vag na max232 K,L odb1
a mam sterownik 037 906 024D (z tego co pamiętam)
czyli na 100% taki sam jak u ciebie jeśli masz wtryskiwacz rozruchowy
Ostatnio zmieniony ndz lis 01, 2009 23:58 przez dnadna, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob paź 31, 2009 14:00

elektrycznie osobno nie dasz rady i nie musisz już sprawdzać bo wartość 4 omy świadczy że cewki wszystkich 4 sa ok. Raz mi się zdarzyło takie coś że nie mogłem sobie dać rady z szarpaniem silnika, i ponieważ mam w domu dwa autka z identycznymi 2E to podmieniłem co się dało, posprawdzałem miernikiem i wszystko elektrycznie było ok. A w końcu okazało się że wtryskiwacze były zwyczajnie zapaprane czarnym osadem. A wszystko przez to że silnik miał wtedy stare uszczelniacze zaworów i pluł olejem i na dodatek jeździł tylko na LPG (żonka osczędzała benzynkę). Pomogła zmiana całej listwy za 120 zeta z allegro. Piszę to dlatego że takiej usterki podobnie jak wielu inych VAG nie wykaże nawet jak będzie pełna komunikacja, i czasem trzeba na nosa robić


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

21mariusz03
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 14:31
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: 21mariusz03 » sob paź 31, 2009 14:09

nie no jak sie troszke zagrzeje to na benzynie mi idealnie chodzi...

[ Dodano: 31 Paź 2009 13:21 ]
a mozna odczytac w nim bledy za pomoca kodow blyskowych ?? jak tak to w jakis sposob i co potrzebuje ?


VW power :)

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob paź 31, 2009 17:15

próbowałem, bo też słyszałem że można w tych starych sterownikach ale nie da rady.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

21mariusz03
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 14:31
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: 21mariusz03 » sob paź 31, 2009 19:10

no mi tez sie nei udalo ... czyli co pozostaje nam czekac az zdobede dobry kabelek ?? ehh :(


VW power :)

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob paź 31, 2009 19:26

21mariusz03, zasugerowałem ci że VAG to tego wtrysku jest w zasadzie zbędny, bo wszystko poza uszkodzeniem samego sterownika silnika oraz czujnika spalania stukowego sprawdzisz miernikem za 10 zeta.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

21mariusz03
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 14:31
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: 21mariusz03 » sob paź 31, 2009 19:30

no tak sek w tym ze sprawdziłem juz wszystko :D oprócz hala... ale myślale ze skoro bez problemu odpala to chyba nie jego wina ?? a jak jego to jak najlepiej go sprawdzić abym nie poprzestawiał zapłonu ani innych rzeczy nie popsuł przy okazji ?

[ Dodano: 31 Paź 2009 18:31 ]
a czujnik stukowy jak sprawdzic ?

[ Dodano: 31 Paź 2009 18:31 ]
i gdzie on jest ?

[ Dodano: 16 Lis 2009 18:17 ]
Otóż przyszedł mi kabelek na opto do obd1, błędów wykrytych jak zwykle 0 :/ ale zauważyłem ciekawa rzecz i to mi podsuwa pomysł problemu.... otóż jak pisałem że sprawdzałem sonde lambda miernikiem czy jest sprawna to robiłem to na ciepłym silniku zawsze (nie zwróciłem na to uwagi) Tak z głupoty odpaliłem zimne auto uruchomiłem program vag-com i włączyłem sobie odczyt z bloków.... Nie wiem co ten blok dokładnie pokazuje ale domyślam się ze jest to wartość odczytu sony lambda chyba... a wiec do rzeczy :
Odpaliłem zimne auto, załapało od kopa oczywiście i zaraz zaczęło jak zwykle śmierdzieć benzyna i tak jakby się zalewać(wtrysk rozruchowy szczelny i nie przepuszcza) zamieszczam zdjęcie jakie zrobiłem z odczytów bo niestety komputer mi się wieszał i screen nie dzialal:/
zdj1:
Krotka chwila po odpaleniu auta, wartość w czerwonym kółku stoi jak wryta wogole się nie zmienia....
Obrazek
silnik się trzęsie lekko czuć benzynę ogólnie mam wrażenie ze jest zalewany..
tak z ciekawości w tym czasie na chwile przełączyłem na gaz, wartość ta natychmiast zmalała do ok 0,1 i oscylowała w okolicy 0.1 i 0.7 jak wciskałem pedał gazu wiec pomyślałem ze włączyła się emulacja sondy(przypominam ze silnik po przełączeniu na gaz jak jest zimny na chwile jakby się zadławił ale zaraz chodzi ładnie przynajmniej na pewno nie trzęsie... jak jest ciepły zyskuje pełna moc)
po przełączeniu spowrotem na benzynę wartość ta spowrotem wskakuje na 0.76 i tak stoi dalej

2.zdj
jakaś hmm minuta albo dwie po odpaleniu : objawy ciągle takie same..... o ile dobrze pamiętam wartość w polu lambda factor jest ciągle stała chyba na ciepłym tez:)
Obrazek
po następnej minucie czyli po jakiś 3 od odpalenia silnik się już lekko zagrzał i zaczyna coraz lepiej chodzić(na benzynie) w miedzy czasie wartość która stała jak wryta na obu zdjęciach tez spada do 0.14 i jak wcisnę pedał gazu to na chwile podskakuje do 0.76 i potem spada jakby skokowo ... czyli na moje oko sonda lambda zaczyna prawidłowo działać .... a silnik chodzi równo i ładnie na benzynie i gazie :)
Jedyne co mi do głowy teraz przyszło to to ze może grzałka sondy lambda padła ?? i dopiero jak się od spalin zagrzeje to zaczyna działać ?? dobrze rozumuje ?? bo gdzieś czytałem ze sonda z 4 kabelkami powinna chyba po paru sekundach działać a ta moja stoi jak wryta przez jakieś 3minuty(okres w którym silnik na benzynie jest jakby zalewany) do sondy idą 4 kable o ile dobrze pamiętam... przypominam ze pacjent to golf3 2.0 2e gti z 93 roku....

[ Dodano: 16 Lis 2009 18:38 ]
tydzien przed awaria zalozylem gaz.. przez ten tydzien wszystko bylo oki... nagle umarl czujnik temperatury cieczy chlodzacej... wymienilem ale od tamtego czasu mam taki problem walsnei ...

[ Dodano: 16 Lis 2009 18:38 ]
czujnik jest na 100%oki i sprawdzony

[ Dodano: 16 Lis 2009 18:41 ]
moze da sie jakos sprawdzic kable odpowiedzialne za grzanie sondy ?? ktore to ?? zeby wykluczyc ewentualny brak zasilania ??


VW power :)

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn lis 16, 2009 21:48

białe w sondzie, po drugiej stronie wtyczki zmieniają kolor. Mają mieć napięcie na uruchmionym silniku. A 3 minuty - myślę że to akurat ok jeśli chodzi czas zadziałania sondy przy obecnym chłodzie.
A jeśli faktycznie zalewa na zimnym zanim sonda zadziała, to albo czujnik temperatury, albo jednak przepływka, albo regulator ciśnienia paliwa. Ale piszesz że wszystko sprawdzałeś więc nie wiem, co z tymi pomiarami na zagrzanym silniku?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

21mariusz03
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 14:31
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: 21mariusz03 » pn lis 16, 2009 22:02

jesli chodzi o regulator cisnienia to jedyne co w nim sprawdzilem to czy benzyny do podcisnienia nie przepuszcza ... Mozna w nim cos jeszcze sprawdzic?


VW power :)

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn lis 16, 2009 22:19

w nim już nic ale można sprawdzić ciśnienie paliwa we wtrysku, manometrem, chociaż - pwiinno być dobre skoro regulator jest szczelny


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

21mariusz03
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 14:31
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: 21mariusz03 » pn lis 16, 2009 23:18

sprawdziłem jeszcze raz przeplywke i zauważyłem jedna rzecz jak jest zamknięta ma ok 0.26V jak otwarta lekko ponad 4.5 natomiast jak jest zamknięta i uchylamy tak do 0.5cm blaszkę to nie ma żadnej reakcji dopiero tak od 0.5cm jest reakcja i ładnie płynnie się zmienia wartość :) nie wiem czy to jakąś różnice robi skoro nawet gdy trzymam zimny silnik na ok 2000obrotow to słychać ze nie równo chodzi ?? bo nim trzęsie ??
nie wiem co jeszcze można wogole sprawdzić i jak ?? jest jakiś sens badać kompresje skoro na gazie wszystko jest idealnie ?? a na benzynie po tych 3minutach tez jest idealnie ?? przypominam ze ten problem sie nagle pojawil... :/


VW power :)

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn lis 16, 2009 23:33

21mariusz03 pisze:to nie ma żadnej reakcji
musze t sprawdzić bo nie zauważyłem, leży mi tam jedna zregenerowana przez mnie przepływka na zapas w garażu to ją podepnę i sprawdzę to, ale chyba dopietro pojutrze dam radę. Wydaje mi się że napięcie wzrasta od razu proporcojnalnie


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

21mariusz03
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 14:31
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: 21mariusz03 » pn lis 16, 2009 23:33

dodam ze opor na tych bialych drutach od sondy wynosi jakie 4omy

[ Dodano: 16 Lis 2009 22:34 ]
a jak sie taka przeplywke regeneruje naprawia ??:) nie mam nic na zamianke a moze bylaby szansa cos sprawdzic ?


VW power :)

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn lis 16, 2009 23:49

u mnie była klapka pokrzywiona od strzału gazu. Nie miałem czasu to kuupiłem dobra a starą naprawiłem. Ale elektrycznie nic się jej nie stało. A u ciebie mogłaby to być kwestia wytartych ściezęk na potencjometrze, w co jednak wątpię, bo moje auto ma 310 tysięcy i jak tam zalądałem to ledwo ledwo zaznaczona ryska na ścieżkach, do wytarcia całkowitego daleko.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 435 gości