i kurcze masz rację, spojrzałem na pierwszy schemat do RP z workshopa a to jest kurcze schemat do monomotronika a nie do monojetronika, dopiero następne dwa są do monojetronika. Więc sorki hifibeliver, za zamieszanie, mea culpa bije się w piersi.Lipek81 pisze:Paweł Marek, chyba troche nie tak.
Mono-jetronic z 1,8 RP - potrzebny schemat i pomoc.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Ok popatrzyłem sobie na te shematy i wyszlo mi, ze to są chyba jakieś uniwersalne schematy do tego wtrysku. Dzisiaj znalazłem u siebie poprawne schematy, z kolorami kabli itp. - do różnych roczników golfa. Niestety bedę mógł je zamieścić dopiero jutro.
Co do rezystora od wtrysku - na tym schemacie zamieszczonym w tym wątku nie ma żadnego rezystora - jest bezpiecznik tylko do zasilania wtrysku. Ale fakt jest taki, że do sierpnia 89 taki rezystor był montowany, potem go nie było. hifibeliver, patrzac na fotki tego sprzętu co masz to mniemam, ze to jest właśnie ta nowsza wersja, bez rezystora - wodoodporne złączki przy ECU świadczą o tym, że jest to nowsza wersja, starsze miały zwykłe złaczki na konektorki. Poza tym sprawdź jeszcze czy na blasze, na której jest zamontowany modul zapłonu nie jest przykręcony przypadkiem ten rezystor.
Co do rezystora od wtrysku - na tym schemacie zamieszczonym w tym wątku nie ma żadnego rezystora - jest bezpiecznik tylko do zasilania wtrysku. Ale fakt jest taki, że do sierpnia 89 taki rezystor był montowany, potem go nie było. hifibeliver, patrzac na fotki tego sprzętu co masz to mniemam, ze to jest właśnie ta nowsza wersja, bez rezystora - wodoodporne złączki przy ECU świadczą o tym, że jest to nowsza wersja, starsze miały zwykłe złaczki na konektorki. Poza tym sprawdź jeszcze czy na blasze, na której jest zamontowany modul zapłonu nie jest przykręcony przypadkiem ten rezystor.
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: śr paź 07, 2009 00:03
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
na blasze nie ma żadnego rezystora
a mam pytanie jeszcze jedno, rozumiem że w tym wtrysku ECU nie ma nic do pompy paliwa tak ? tzn po przekręceniu kluczyka pompa cały czas działa i nie jest to np tak jak w nowych autach że sobie na początku pompa napompuje ciśnienie przed rozruchem i staje ?
Z tymi dwoma modułami to się może tak skończyć albo tak jak pisałem wczesniej spróbuje wpiąć moduł VW zamiast fiata całkowicie. Z tym że u mnie do Halla idą dwa kable (czarny i niebieski) ale może masa jest po prostu przez obudowę..
a mam pytanie jeszcze jedno, rozumiem że w tym wtrysku ECU nie ma nic do pompy paliwa tak ? tzn po przekręceniu kluczyka pompa cały czas działa i nie jest to np tak jak w nowych autach że sobie na początku pompa napompuje ciśnienie przed rozruchem i staje ?
Z tymi dwoma modułami to się może tak skończyć albo tak jak pisałem wczesniej spróbuje wpiąć moduł VW zamiast fiata całkowicie. Z tym że u mnie do Halla idą dwa kable (czarny i niebieski) ale może masa jest po prostu przez obudowę..
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
już w RP ma, ECU steruje przekaźnikiem pompy. Włączy ją na chwilę po włączeniu zapłonu a potem ponownie jak zapalisz i dostanie sygnał z halla poprzez moduł zapłonowyhifibeliver pisze:ECU nie ma nic do pompy paliwa tak
Ostatnio zmieniony śr paź 07, 2009 22:34 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: śr paź 07, 2009 00:03
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
- tzn. to jest tak, że żeby czujnik halla działał, to musi być zasilony. Moduł zapłonowy daje zasilanie do niego (tam jest jakieś inne napięcie, nie pamiętam, już jakie - 5V chyba). Czyli moduł zapłonu zasila czujnik, a ten daje dla modułu impulsy od obrotu wału.hifibeliver pisze:5 to jest + z czujnika halla 3 to - a 5 to do masy ???
A z tym sterowaniem pompy paliwa to jest jedynie to, że jeżeli ECU nie odbierze sygnału z halla to wyłącza pompę. Chodzi tutaj o względy bezpieczeństwa - żeby nie pompowało paliwa, jak wał stoi. Przekręcasz kluczyk - pompa chodzi. Jeżeli nie będziesz próbował odpalić silnika to po chwili się wyłączy. Podczas np. wypadku, kiedy silnik zostanie zatrzymany ECU ma za zadanie odłączyć pompę, żeby nie tryskało paliwem na lewo i prawo...
W silnikach gaźnikowych funkcja ta jest realizowana jakby przy okazji tego, że pompka paliwa jest mechaniczna i napędzana od wału.
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: śr paź 07, 2009 00:03
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
No niezła rzeźba tam pod maską. Ciekawe, czy ta pompa paliwa może pracowac w pionie...
Tym czasem mam już dokładniejsze schematy od wtrysku:
Legenda:
W oryginalnej instalacji w mkII elementy:
K20
F4
F18
F15
K23
znajdują sie na panelu z bezpiecznikami. Ty w swojej wiązce masz taką złączkę na 8 pinów chyba - to jest miejsce, gdzie wiązka silnika łączy się z wiązką idącą do skrzynki przekaźników - gdybyś miał całą wiązkę (nie pociętą) to wystarczyło by abyś podał odpowiedznie sygnały na tę złączkę, oraz podłaczył do niej przekaźniki do pompy paliwa i zasilania wtrysku - i powinno zadzialać.
W razie czego mam jeszcze różne opisy tego wtrysku, jak sprawdzać działanie poszczególnych elementów itp.
[ Dodano: Czw Paź 08, 2009 21:39 ]
Kurcze, pomyłka - ten schemat to jest od starszej wersji...
Tutaj masz prawidłowy, od twojej:
W zasadzie różnica tkwi w połączeniach masowych i w braku rezystora. Numeracja bezpieczników też jest inna - ze wzgledu na to, że w golfie występowały dwa rodzaje skrzynek przekaźników - starsza i nowsza.
Tym czasem mam już dokładniejsze schematy od wtrysku:
Legenda:
W oryginalnej instalacji w mkII elementy:
K20
F4
F18
F15
K23
znajdują sie na panelu z bezpiecznikami. Ty w swojej wiązce masz taką złączkę na 8 pinów chyba - to jest miejsce, gdzie wiązka silnika łączy się z wiązką idącą do skrzynki przekaźników - gdybyś miał całą wiązkę (nie pociętą) to wystarczyło by abyś podał odpowiedznie sygnały na tę złączkę, oraz podłaczył do niej przekaźniki do pompy paliwa i zasilania wtrysku - i powinno zadzialać.
W razie czego mam jeszcze różne opisy tego wtrysku, jak sprawdzać działanie poszczególnych elementów itp.
[ Dodano: Czw Paź 08, 2009 21:39 ]
Kurcze, pomyłka - ten schemat to jest od starszej wersji...
Tutaj masz prawidłowy, od twojej:
W zasadzie różnica tkwi w połączeniach masowych i w braku rezystora. Numeracja bezpieczników też jest inna - ze wzgledu na to, że w golfie występowały dwa rodzaje skrzynek przekaźników - starsza i nowsza.
Ostatnio zmieniony czw paź 08, 2009 21:41 przez Lipek81, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: śr paź 07, 2009 00:03
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
tego mi było trzeba, dzięki Ci baaardzo. Popołudniu ukończyłem połowę lutowania i dorobiłem linkę gazu... może jutro odpale choć nie wiem bo tego lutowania naprawdę od cholery... szkoda że mam pociętą wiązkę!
[ Dodano: 08 Paź 2009 22:53 ]
a jeszcze jedno szybkie pytanie w temacie. Mój czujnik halla z modułem pracuje jak poniżej (górny schemat, odczepy G i W):
G w tym wypadku to + masa jest realizowana przez obudowę a rozumiem że W to będzie to samo co w VW oznacza się 0 ???
[ Dodano: 08 Paź 2009 22:53 ]
a jeszcze jedno szybkie pytanie w temacie. Mój czujnik halla z modułem pracuje jak poniżej (górny schemat, odczepy G i W):
G w tym wypadku to + masa jest realizowana przez obudowę a rozumiem że W to będzie to samo co w VW oznacza się 0 ???
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
hifibeliver, a czy masz może czujnik halla od RP? Jeżeli tak, to weź miernik i pomierz, co jest od czego. Dwa zaciski od cewki powinny mieć jakiś opór, ten trzeci może być od masy. Ale może też być tak, że ten czujnik w RP ma jakiś wzmacniacz już w sobie wbudowany. Jeżeli by tak było, to ja bym wtedy próbował podłączyć przewód 0 z modułu RP to punktu 4. znaczonego na twoim schemacie i masy obu układów połączył razem (czyli - z modułu RP do masy), a zasilanie (+) z modułu zostałby wolny. To, czy będzie to prawidłowe połączenie poznasz po tym, że pompa paliwa będzie chodziła, lub nie.
[ Dodano: Pią Paź 09, 2009 12:22 ]
A tak przy okazji, to może ktoś wie, jak działał tempomat w RP i czy w ogóle był przy tym silniku? Słyszałem, że nie był on pneumatyczny, tak jak przy innych silnikach, tylko działało to jakoś elektronicznie - był jakiś dodatkowy sterownik, czy jak?
[ Dodano: Pią Paź 09, 2009 12:22 ]
A tak przy okazji, to może ktoś wie, jak działał tempomat w RP i czy w ogóle był przy tym silniku? Słyszałem, że nie był on pneumatyczny, tak jak przy innych silnikach, tylko działało to jakoś elektronicznie - był jakiś dodatkowy sterownik, czy jak?
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: śr paź 07, 2009 00:03
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Panie i PANOWIE DZIAŁA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
po 4 dniach spędzonych w garażu wtrysk zagadał od pierwszego razu - skakałem pod sufit!
kabel do zapłonu finalnie podpiałem poprostu pod minusowy odczep z cewki, tam gdzie moduł daje impuls - i działa z moim starym modułem zapłonowym.
Wole obroty trzyma równiutko, reaguje też ładnie na dodawanie gazu jednak moje patenty paliwowe chyba nie wyrabiają bo na wysokich obrotach wyraźnie brakuje jej paliwa. Ale nic to, to już jakoś dojde do ładu. Dziś idę spać
Dzięki bardzo wszystkim za pomoc, wrzucę potem jakieś fotki i filmik jak to u mnie chodzi
po 4 dniach spędzonych w garażu wtrysk zagadał od pierwszego razu - skakałem pod sufit!
kabel do zapłonu finalnie podpiałem poprostu pod minusowy odczep z cewki, tam gdzie moduł daje impuls - i działa z moim starym modułem zapłonowym.
Wole obroty trzyma równiutko, reaguje też ładnie na dodawanie gazu jednak moje patenty paliwowe chyba nie wyrabiają bo na wysokich obrotach wyraźnie brakuje jej paliwa. Ale nic to, to już jakoś dojde do ładu. Dziś idę spać
Dzięki bardzo wszystkim za pomoc, wrzucę potem jakieś fotki i filmik jak to u mnie chodzi
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 116 gości