Strona 3 z 3

: czw sie 20, 2009 09:09
autor: spec
Sam miałem 1.6 ABU i więcej takiego silnika nie kupie. Miałem okazje jeździć MK3 z silnikiem 1.8 ABS i 2.0 2E. 1.6 się chowa. Fakt spalanie jest przy tych dwóch większe ale silniki są o niebo elastyczniejsze. Nie trzeba deptać do podłogi żeby wyprzedzić. Ogromna różnica. Jeżeli będziesz zakładał gaz to ja bym na Twoim miejscu kupił 2.0 albo 1.8 i nie bawił się w nic mniejszego bo później będziesz żałował.

: czw sie 20, 2009 13:52
autor: Marcin997
Popieram kolege wyżej... Mam a raczej mialem 1.6 ABU w mk3 i zabilem go tydzien temu... Powiedzialem sobie ze nigdy więcej nie kupie malego silnika... Dla emerytów 40km/h bedzie.. oczywiscie.. Ale jeśli jeździsz normalnie to sie nie oplaca.. Spalanie 1.4 , 1.6 a 1.8 to chyba nie wiele sie różni.. Ale wiadomo ze temu 1.4 i 1.6 bedziesz cisnol i go gonil zeby cos z siebie dawal.. Co za tym idzie to spalanie.. a 1.8 weźmie tyle samo tyle ze masz więcej kucy ofc.... Wiem po sobie jak trzeba bylo do wyprzedzania sie zbierac.. spalanie nie schodzilo mi ponizej 9 litrów :grin: Zabilem ABU i bede wkladal coś innego.. Ale nie bedzie to 1.8 bo moim zdaniem duzo mniej od 2E nie spali ale moc będzie o wiele większa w 2 litrach.. Więć czatuje na 2 litrowego rozbitka albo TDI... Podsumując.. Chcesz kompromis pomiędzy mocą a spalaniem? Bierz 1.8... Moim zdaniem oczywiscie...

: czw sie 20, 2009 22:57
autor: rajkru
ja kiedys mialem 1.8 GT Mk3 90 KM zrobilem trase (glownie autostrady) z Monachium do Dublina ok 1300 km, wg wskazan komputera bylo 10.4 l/100km przy sredniej 124 km/h a zeby ja osiagnac pedal byl ciagle w podlodze- spieszylem sie na prom...po drodze przemierzylem tez Paryz...i tyle samo wychodzilo jezdzac 30 km/h w pieprzonych dublinskich korkach...a o ile mniej frajdy, nieprawdarz? ogolnie tez podpisuje sie pod teza ze maly silnik + ciezka noga=duzy silnik + delikatna jazda...polecam testy w Top Gear BMW M3 kontra Toyota Prius, bodajze...Toyota gonil a Betka trzymal sie z tylu, kto mniej spalil? odpowiedz w nastepnym odcinku...tyle ze z drugiej strony nie wydaje mi sie aby roznica miedzy 1.4 a 1.6 byla w ogole zauwazalna...

[ Dodano: 20 Sie 2009 23:03 ]
aha dodam jeszcze na marginesie...mam tez E36 w 2 litrach 150 KM i wg danych katalogowych pali wiecej niz 2.5 170 KM, ciekawe nie?

: czw sie 20, 2009 23:17
autor: cinekban87
ja mam abu no i powiem ze demon szybkosci to to nie jest czasem trzeba zredukowac na 4 a czasem nawet do 3 zeby kogos 'machnac' ale silnik prosty jak sie dba to bez awaryjny mam lpg od nie dawna i po trasie jak sie spokojnie jedzie to 7 gazu a w miesice to od nogi zalezy mozna i 8 dzis dalem po garach to z 10 napewno dynamika taka srednia heh nie ma co sie oszukiwac nastepny slinik bedzie wiekszy co najmniej 1.8 ABS najlepiej to chcialbym miec po maska ale coz mam co mam i jezdze :grin:

: czw sie 20, 2009 23:33
autor: krisss.79
cinekban87 racja kolego,kazdy ma i jezdzi tym na co go stac,koniec . :grin:

: czw sie 20, 2009 23:41
autor: Dr.Adi
moc i pojemność silnika musi być adekwatna do ciężaru auta , czy mniejszy silnik tym ciężej jemu wprawić auto w ten pęd i bujnąć budą do tych 100Km/h czyli silnik jest bardziej wysilony dlatego moim zdaniem jest większe spalanie .. Pomyśl sam co by było gdyby do 1,6 tonowej S klase wstawiali by 1,8 Benzynę ?

: czw sie 20, 2009 23:45
autor: guti
rajkru pisze:aha dodam jeszcze na marginesie...mam tez E36 w 2 litrach 150 KM i wg danych katalogowych pali wiecej niz 2.5 170 KM, ciekawe nie?
bo taka prawda wiadomo , ze nie mozna porownac 1,4 i no 2,8, ale w porownanu silników obok siebie , to np taki 1,6 i 1,8 pala bardzo podobnie , a masz troszke wiecej mocy i przyjemnosci z jazdy, silnik nie musi byc zyłowany, zeby osiagnąc taka prędkosc przelotowa jak np lekko mocniejszy silnik.
dla porownania podam, ze szwagier ma ABU w mk III i to auto pali mu tyle samo co moje , a nawet troszke więcej...
u mnie gazu lyknie w miescie 9-10 , a jemu 10-11
no i przyszalec tez nie ma czym jak potrzeba wyprzedzic, podejrzewam ,ze np 2.0 w mk III , pali bardzo podobnie jak 1,8 ABS, lub mniej lekko :) inna moc, inny max NM, i auto samo jedzie :) nie trzeba ciągle wciskac w podłoge :)

[ Dodano: Czw Sie 20, 2009 11:46 pm ]
Dr.Adi pisze:co by było gdyby do 1,6 tonowej S klase wstawiali by 1,8 Benzynę ?
z kompressorem czy bez?:P

: pt sie 21, 2009 00:13
autor: haps
rajkru pisze:aha dodam jeszcze na marginesie...mam tez E36 w 2 litrach 150 KM i wg danych katalogowych pali wiecej niz 2.5 170 KM, ciekawe nie?
pewnie masz m50b20, a ten 170km to juz m52b25 i to juz inna bajka, aluminiowy blok, inny przebieg momentu i nawet silnik 2.8 nie jest w tym przypadku smokiem.. jak to mowia w e36 najwiecej jara 2.0 i ten m50b25, bo te m52 to swietne motory....

: sob sie 22, 2009 11:48
autor: rajkru
haps pisze:jak to mowia w e36 najwiecej jara 2.0 i ten m50b25,
tego niestety nie wiedzialem a i sie nie zastanawialem bo auto kupilem od brata i jezdze nim tylko jak przylatuje do kraju...ale jak wroce to tylko diesel inaczej w Polsce na paliwo nie wyrobisz...lubie benzyne ale z gazem sa ciagle jakies dodatkowe klopoty a TDI to TDI fajny moment i oszczednosc...tutaj mam zwyklego 1.9 D- wiadomo padaka no ale sie przemieszcza...kiedys mialem okazje sie przejechac Mk4 GT TDI 150 KM i wyszedlem zza kierownicy caly roztrzesiony :grin: m50b25 ze swoimi 6cioma cylindrami sie chowa a do tego pali 2 razy wiecej...tyle ze o wiele ladniej ciagnie, no i ten dzwiek jak juz wlaczy sie Vanos :kac:

: sob sie 22, 2009 12:11
autor: haps
rajkru pisze:m50b25 ze swoimi 6cioma cylindrami sie chowa a do tego pali 2 razy wiecej...tyle ze o wiele ladniej ciagnie, no i ten dzwiek jak juz wlaczy sie Vanos :kac:
nie mialem okazji jezdzic m50b25, a ni takim golfem, ale myslalem ze 325i w e36 zrobi takiego golfa, 193ps vs 150... a ze pali jak smok to prawda... od vanosa wole vtecka, ale 6cylindrow robi ladny halas :bajer:

: sob sie 22, 2009 19:53
autor: rajkru
nie, nie ja mialem na mysli 2 litry, sorki pomylka...

: ndz wrz 20, 2009 18:53
autor: wojownik
Dzięki bardzo za opinię - z mojej strony to temat już zamknięty właśnie kupiłem 1,9 disla.