Strona 3 z 3

: śr sie 12, 2009 15:05
autor: krisss.79
Pewnie ze moze to byc czujnik,ale nie kupuj nowego ,jesli masz pozyczyc od kogos to podmien i wtedy zobaczysz,szkoda kasy jesli to nie bedzie czujnik.Jesli to jednak bedzie czujnik to tylko oryginal,reszta to szajs :grin:

: śr sie 12, 2009 16:51
autor: wojtas4589
Głupoty piszecie!!!!! Jak na postoju trzyma 90 to wszystko jest jak najbardziej w porządku, chyba normalne że lepiej chłodzi się od pędu powietrza w czasie jazdy, jak chcesz mieć cały czas 90 to zasłoń sobie chłodnice kartonem

: śr sie 12, 2009 17:41
autor: Jajcek
wojtas4589 pisze:Głupoty piszecie!!!!! Jak na postoju trzyma 90 to wszystko jest jak najbardziej w porządku, chyba normalne że lepiej chłodzi się od pędu powietrza w czasie jazdy, jak chcesz mieć cały czas 90 to zasłoń sobie chłodnice kartonem
Nareszcie jakas mądra wypowiedź. Też byłem pewien że mam termostat do wymiany bo na postoju 90st a jak ruszyłem to wskazówka opadała o 1 kreskę. Pojechałem do mechanika i jak mu powiedziałem czemu chcę wymienić termostat to mnie wyśmiał ale w myśl zasady "klient nasz Pan" mechanik wymienił mi termostat na nówkę VW. Efekt jest taki że na postoju łapie 90st a jak ruszę to wskazówka spada znów o 1 kreskę czyli nic się nie zmieniło. Na moje pytanie czemu się tak dzieje odpowiedź bła jedna - "zasłoń Pan sobie chłodnicę to będziesz miał Pan 90 st na stałe". Jasnym jest że pęd powietrza chłodzi i temperatura nie może być cały czas 90 st. Dzięki mojej głupocie zapłaciłem zbytecznie za nowy termostat + za wymianę (stary termostat sprawny był na 100%).

: śr sie 12, 2009 18:15
autor: Paweł Marek
wojtas4589 pisze:Jak na postoju trzyma 90 to wszystko jest jak najbardziej w porządku
wszystko z wyjątkiem tego że jeżeli podczas jazdy temperatura spada to termostat nie trzyma norm. I zgadzam się z tym że nie ma się czym przejmować jeśli nie spada zanadto, moim zdaniem poniżej 75 podczas szybkiej jazdy.
Mam w domu dwa jednakowe technicznie autka czyli MK3 Gti i Vento 2.0 i w obu wyminiałem jednoczasowo termostaty bo temperatura spadała do 60 stopni. I co? W jednym wskazówka stoi prawie zawsze jak przyklejona na 90 a w drugim troszkę opada, tak na 75 80 stopni, a na postoku również 90. Termostaty takie same, Wahlery. Silniki te same, czujniki oryginalne, liczniki podobne.
No więc? Po prostu, termostat w moim Vento nie trzyma jak trzeba, ale jestem daleki od tego żeby z powodu tak małych spadków temperatury cokolwiek z tym robić.

: śr sie 12, 2009 19:03
autor: LASOT-A
to zasłoń sobie chłodnice kartonem
Starej metody - nie poleca się. 80*C to nie jest żle ale powinno być 87*C i nie ma bolka. Zdejmij czujnik, wyczyść jub pożycz na próbę i jak to jego wina to oryginał kupić. Tak jak Kolega krisss.79 pisze. :bajer:

: śr sie 12, 2009 20:31
autor: wojteo CK
Wg mnie jest lepiej bo teraz mam temperaturę ok 80 po przejechaniu kilku kilometrów a wcześniej ledwo 70 :). Jeśli się coś będzie działo wspomnę o tym w tym temacie.

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc!

: pn wrz 14, 2009 21:52
autor: Krembul
WItam!
U mnie również spada temperatura na trasie do poniżej 70st. W korkach dochodzi do 90. Jutro chcę wymienić termostat ale nie mogę znaleźć na forum jak to zrobić samemu. Pomoże ktoś?

: pn wrz 14, 2009 21:56
autor: Paweł Marek
a szukajką próbowałeś? Jest na dole strony. W skrócie - odkręcasz pomę wspomagania od bloku i odsuwasz ją bez odpinania jej węzy, pod pompą wspomy jest do pompy wody przykręcony na 2 śróbki 10ki króciec od dolnego weża chłodnicy a pod tym króćcem termostat.

: pn wrz 14, 2009 22:15
autor: wojteo CK

: pt paź 02, 2009 19:51
autor: erie85
witam, a w ktorym miejscu znajduje sie wyzej omawiany termostat?? bo mam podobne objawy i przypuszczam ze za wczesnie wlasnie otwiera duzy obieg

[ Dodano: 02 Paź 2009 19:52 ]
ale chyba nie pod ten silnik sie podlaczylem, pytam sie o termostat w mk3 1,9tdi 90km

: pt paź 02, 2009 20:02
autor: wojteo CK

: pt paź 02, 2009 20:29
autor: erie85
dzieki serdeczne :)

: pt paź 02, 2009 20:51
autor: roger18sx
Ja mam podobnie w moim gti.Poprostu jak jezdze to temp utrzymuje sie na 70 stopni ale jak by auto postało z pracujacym silnikiem to wentylator sie załaczy.tak koło 90 stopni na wskazniku. Prubowałem juz 3 czyjniki i tak samo i nawet termostat zmieniłem na jakas uzywke z innego silnika i bez róznicy i tak mysle ze pewnie wskaznik w zegarze oszukuje.