Strona 3 z 3

: ndz paź 30, 2005 13:47
autor: Adamm
z tego co czytalem na borum MB to Mc donald stosuje do smazenia frytek cos co ma przed rozgrzaniem postac ciala stalego a nie zwykly olej i do czegos takiego juz musi byc instalacja podgrzewajaca bo inaczej kiszka.
druga sprawa to wszyscy mowia ze zeby zapalac i rozgrzewac, a potem gasic auto na ON czyli tak jak w starych instalkach na gaz. chodzi o to zeby w przewodach nie zostawal OR bo jak stezeje to auta sie juz nie ruszy.

: ndz paź 30, 2005 15:54
autor: sociak
Jezdi mercem 123 2,4d ,na zlocie mercedesów wlali do nowej e klasy i też jezdził ,a co do temperatur mówi że do 5 stopni można jezdzić ,śmierdzi tylko plackami ziemniaczanymi z wydechu
A co do legalności to niema żadnych zakazów , policja sprawdza tylko czy nie jezdzi się na opale ,a poza tym co ci mogą zrobić , wlałeś bo ci zabrakło ON a żę samochód jezdzi to co poradzisz

: pn paź 31, 2005 09:42
autor: Adamm
nie jest wcale tak hop z legalnoscia bo w naszym pieknym kraju wszystko co sluzy do napedu pojazdu (jakiekolwiek paliwo) powinno miec oplacona akcyze! ale zawsze mozesz powiedziec ze masz zalanego biodiesla a jaka oni mieszanke zrobili to przeciez nie sprawdzasz :D

: pn paź 31, 2005 13:16
autor: cruc
Wlałem dziś na 30 ON 6L OR,zobacze jak mi sie będzie sprawował na trasie(140 km)
Pozdro.
Acha za OR w lider price płaciłem 2.45 za literek :grin:

: pn paź 31, 2005 13:46
autor: sebanr1
cruc pisze:Wlałem dziś na 30 ON 6L OR,zobacze jak mi sie będzie sprawował na trasie(140 km)
Będzie chodził normalnie. Empirycznie sprawdzone.
Jutro leję 9 OR na cały bak.

: wt lis 01, 2005 19:29
autor: cruc
Zrobilem w sumie 350 km na tej mieszance, silnik chodził bez zarzutu i na biegu jałowym faktycznie ma niższe obroty ale silnik pracuje płynnie :bigok:

: pn lis 07, 2005 20:10
autor: Adamm
sytuacja finansowa znow zmusila mnie do zalania OR

tym razem bylo to 15 L OR na 5 L ON zrobilem na tym ponad 400 km w trasie, a predkosci byly rozne. testowalem tez ile pojedzie ale odpuscilem przy 180 licznikowych :D

: pn lis 07, 2005 21:14
autor: cruc
Adamm a jak u ciebi z temp. ukł.chłodzenia jest ok. 90 stopni?

: czw maja 17, 2007 23:11
autor: lelek_der_1
Wszystko jest pewnym ryzykiem. Jazda na OR rowniez, zalezy jednak jak sie do tego podchodzi. Najmniejsze ryzyko istnieje przy dieslach starszej generacji. Nieznaczy to ze mozna tak o sobie lac OR i jezdzic. To rowniez ryzyko, chociaz te silniki zostaly wykonane na podstawie konstrukcji L.Elsbetta ktory to wlasnie w koncu lat 70-tych, podczas kryzysu naftowego takowa konstrukcje opracowal. Celem tego bylo wlasnie czesciowe zastapienie ON, OR.
Ja bez problemu jezdze dieslem nowej generacji ( Opel Zafira 2,2 DTI ), zaopatrzonym w instalacje dwuzbiornikowa, a jej najwazniejszym punktem jest to ze OR podawany do pompy osiaga 82°C. Przejechalem juz ponad 27.000 km. Jak juz wspomnialem wymaga to pewnej dyscypliny ktora polega na czestym kontrolowaniu poziomu oleju silnikowego oraz uzywac OR tylko do dlugiej jazdy gdy silnik jest maxymalnie obciazony.

: czw maja 17, 2007 23:28
autor: guti
lelek_der_1, ale temat odkopałes, dwa lata , dzisas!

: pt maja 18, 2007 08:11
autor: lelek_der_1
No tak, doswiadczen nigdy za wiele. Ja zanim sie na cos takiego zdecydowalem to prawie dwa lata pozeralem wszystkie wiadomosci jakie znakazlem w ksiazkach,TV i w necie, ale zaraz nastepnego dnia po uplynieciu gwarancji samochodu rozpoczolem montowanie instalacji pod maska.
Do dzisiaj jestem w temacie i wszystkie nowosci z tej dziedziny staram sie wylapac na biezaco.