Strona 3 z 3

: sob maja 15, 2010 19:53
autor: cinek_mk
Panowie. W sprawie braku ssania wymieniłem już:
1. Czujnik halla g40 ten przy rozrządzie,
2. Czujnik prędkości silnika g28,
3. Cewkę zapłonową,
4. Czyściłem przepustnicę i adoptowałem,
5. Czyściłem przepływomierz powietrza,
6. Świece zapłonowe NGK,
7. Kable wysokiego napięcia.
I dalej to samo, nic z wyżej wymienionych rzeczy nie pomogło. Na vag-u pokazuje brak sygnału na czujniku halla g40! Przed wymiana i po wymianie czujnika to samo! Może to jest wina związana z tym czujnikiem, ale dlaczego po wymianie dalej jest to samo na vag-u! Jeśli jest ktoś w posiadaniu schematu instalacji do sinika 1.6 sr AKL 74 PS 101 KM. To bardzo proszę o namiary na ten schemat. Potrzebuję go ponieważ nie wiem gdzie są złączki kabli związane z tym czujnikiem. Może być zaśniedziały styk na kostce łączącej kable. A szukając po kablach, dotarłem do wiązki styków, znajdujących się pod plastikową obudową, przy silniczku wycieraczek i tam sie ślad urwal! Pozdrawiam.

: ndz maja 16, 2010 00:19
autor: hossearkadio26
Czyli nie wiadomo o co chodzi ja mam znow blad 533 i zastanawiam sie czy to nie moze byc czasem wina wtryskiwaczy lub tez zaworu EGR.

Cinek_mk posiadam schematy podaj maila to ci wysle.

Pozdro

: pn maja 17, 2010 15:14
autor: Jacek75
hossearkadio26 pisze:Kolego a masz moze jakies podejrzenia co do tego ze silnik po odpaleniu schodzi na 800 obrotów i nizej to tak jakby nie mial ssania. Wszystkie czujniki pomierzone.wszystko ok za wyjatkiem tego iz na wtyczce ktora sie podpina do przepustnicy napiecie mam tak jak powinno byc 5V a a po podlaczeniu jednego konca miernika pod minus w akumulatorze a drugiego do odpowiedniego pina we wtyczce powinno byc napiecie rowne napieciu akumulatora (12,20) a ja mam 11,60. i tak jest na dwoch pinach nie pamietam teraz ktorych ale napiecia powinny byc takie jak AKU. Wiesz moze kolego co moze byc przyczyna??? co moge jeszcze sprawdzic??? Z gory DZIEX
Minimalne napięcie do poprawnej pracy instrukcja określa na poziomie 11,5V. Zżerać mogą kable i złącza, np. kostka stacyjki, przekaźniki, wtyczki zaśniedziałe, stare kable itd. Można sprawdzić kable masowe i punkty masowe na karoserii.

Aha, panowie którzy robili adaptację ponowną przepustnicy wykonali skasowanie poprzednich wartości? Usunąć błąd, skasować ustawienia i zaadoptować ponownie

Skasować zapisując wartość "0" na "zerowym" kanale adaptacji (00). Przycisk adaptacji w menu silnika.

: wt cze 08, 2010 14:55
autor: hossearkadio26
Kolego robiłem wszystko dokładnie jak opisałeś wyżej. W trzecim okienku na trzeciej pozycji od prawej pojawia sie 1.Mam teraz druga przepustnice założoną i jest to samo podczas adaptacji. Wiesz może co oznacza ta jedynka w tym ciągu binarnym??? w czwartym okienku mam (00) Dzieki na info.

[ Dodano: 08 Cze 2010 14:58 ]
Temu wszystkiemu towarzyszą błedy 557 537 i standardowo 533. Mam zamiar wymienić czujnik wspomagania. I zauważyłem że przewody od świec mam trzech różnych firm. Już je zamówiłem. Czy ma to jakiś wpływ?

: wt cze 08, 2010 15:37
autor: Jacek75
która grupa? albo wklej obrazek z vag. czujnik moze być, przewody odpadają. Adaptację robisz na zgaszonym silniku wiec co moga do tego miec kable do swiec? inna sprawa ze powinny byc wszystkie z jednego kompletu a nie sztukowane.
557 od czujnika wspomagania
537 i 533 moga byc tez spowodowane przepływką.

: wt cze 08, 2010 18:12
autor: hossearkadio26
grupa 098. Nie mam ssania wiec pytałem sie czy te przewody moze problem robia.

okienko po adaptacji wygląda tak jak tu tylko z ta różnicą ze ja mam jedynke w trzecim okienku na miejscu trzecim od prawej strony a cała reszt to same zera.

Obrazek

: wt cze 08, 2010 19:56
autor: mailman
U mnie problem znikł. Wymieniłem sondę lambda.

: śr cze 09, 2010 20:02
autor: Jacek75
kolega pokaże grupę 60

: wt cze 15, 2010 08:57
autor: hossearkadio26
Wymieniłem czujnik ciśnienia F88 na pompie. Obroty nie faluja już po rozgrzaniu silnika. Jednak jak rano odpalam to nie ma ssania :( nie wykasowałem jeszcze błędów z kompa. Może to go trzyma.???

: wt cze 15, 2010 16:22
autor: Jacek75
Wykasuj i adaptacja, prosiłem o grupę 60

: sob cze 19, 2010 15:01
autor: hossearkadio26
Do wszystkich którzy nie mają ssania. Sprawdzcie uszczelki pod kolektorem ssącym.

Pozdrawiam

: sob lip 24, 2010 02:02
autor: teen
Witam. Mam ten sam problem z silnikiek 1.6 sr w golfie z 1998r. Byłem u wielu mechaników elektryków z serwisem VW włącznie. Wszyscy powiedzieli, że elektrycznie wszystko jest ok. Czyściłem i wymieniałem przepustnicę (adaptacja) - bez zmian. Najbardziej prawdopodobna diagnoza: pobieranie "lewego" powietrza. Na razie nie znalazłem mechanika, który chciałby to zrobić, bo z tym wiąże się dużo pracy (sprawdzenie wszystkich przewodów) a efektów może nie być.
Nie wiem, co mam robić? Oczekuję rady najlepiej od osób, które poradziły sobie z tym problemem. Z góry dziękuję.

: sob lip 24, 2010 17:29
autor: hossearkadio26
teen pisze:Witam. Mam ten sam problem z silnikiek 1.6 sr w golfie z 1998r. Byłem u wielu mechaników elektryków z serwisem VW włącznie. Wszyscy powiedzieli, że elektrycznie wszystko jest ok. Czyściłem i wymieniałem przepustnicę (adaptacja) - bez zmian. Najbardziej prawdopodobna diagnoza: pobieranie "lewego" powietrza. Na razie nie znalazłem mechanika, który chciałby to zrobić, bo z tym wiąże się dużo pracy (sprawdzenie wszystkich przewodów) a efektów może nie być.
Nie wiem, co mam robić? Oczekuję rady najlepiej od osób, które poradziły sobie z tym problemem. Z góry dziękuję.
Kolego tak jak wyżej napisałem sprawdz uszczelki kolektora ssącego (podaj maila na PW to ci opisze jak to zrobić) miałem ten sam problem.