Strona 3 z 4

: czw paź 22, 2009 19:22
autor: Dany44
Od mojego ostatniego posta nic nie stukało czyli przez jakieś dwa tygodnie… teraz znowu zaczęło stukać. Stuka cały czas i rano i wieczorem nieważne czy silnik gorący czy nie. Ile może kosztować skrzynia CHC
Pozdrawiam

: pt paź 23, 2009 00:21
autor: arwam
Dany44 pisze:Ile może kosztować skrzynia CHC
z CHC przeważnie wołają około 450-500zł
jak chcesz to mam skrzynię o symbolu 4T z flanszami 100mm i ma takie same przełożenia jak twoja CHC

: pn paź 26, 2009 19:53
autor: Gremlinka
Witam wszystkich ponownie. Piszę, bo może kogoś interesować co u mnie się popsuło. Więc sytuacja nie wygląda za ciekawie... Zaczęło coraz bardziej terkotać i już strach było jeździź. W końcu udało się zdiagnozować... to był zewnętrzny lewy przegub. Był już tak walnięty, że terkotał nawet przy jeździe na wprost.
Niestety jest też drugi cios... w serce... bo niestety pozostało buczenie... skrzynia idzie do rozbiórki. Za buczenie odpowiada mechanizm różnicowy, jednak dokładnie będę wiedzieć po wyjęciu i rozebraniu skrzyni. Ibiza właśnie przechodzi operację. Robi kolega... więc będzie to z pewnością trochę trwać... Pozdrawiam wszystkich

: śr lis 04, 2009 18:49
autor: Dany44
Witajcie. U mnie przez kilkanaście dni (od kiedy zaczęła się zimna pogoda) był spokój z pukaniem. Jednak nie chcąc bawić się dalej w ciuciubabkę kiedy raz puka raz nie, kupiłem części i dzisiaj wymieniłem przegub. A wraz z nim przy okazji końcówkę drążka kierowniczego, diagnosta na przeglądzie powiedział mi, że ma luzy i trzeba go będzie wymienić.
Po wymianie podczas jazdy próbnej…. Odpukać nic nie pukało :-)
Jak rozebrałem stary przegub to na części wewnętrznej coś na kształt zębatki ze skośnie wyfrezowanymi rowkami zauważyłem rowki „wgniecenia” wystukane przez kulki. Wgniecenia te są dość głębokie na milimetr a może nawet dwa. Ale nie wiem czy to mogło by być powodem stuków.
Pozdrawiam.

: czw lis 05, 2009 00:42
autor: t0mal
Dany44 pisze:końcówkę drążka kierowniczego
:bigok:

: pt lis 06, 2009 17:50
autor: Dany44
t0mal pisze:
Dany44 pisze:końcówkę drążka kierowniczego
:bigok:
Czyżbym zrobił błąd ortograficzny :)
Gremlinka- a jak remoncik u Ciebie?

: sob lis 07, 2009 17:11
autor: t0mal
Nie, ale nie pomyślałem, żeby spytać o zawias czy sprawny :) Kolega niedawno miał podobną sytuację w pasku, okazało się, że sanki pod silnik miał pęknięte.

: sob lis 07, 2009 22:10
autor: Dany44
Zawias czyli wahacz ?? ale pytasz się o zawias w sprawie pukania przegubu czy luzów na końcówce drążków??
Sanki pod silnikiem ?? kurcze nie wiem czy nawet mam coś takiego w swoim autku  pamiętam, że w polonezie kiedyś miałem coś takiego co przypominało sanki czy nawet łyżwy chyba bardziej. Oczywiście żartuję :-) nie jestem mechanikiem i uczę się mechaniki metodą chałupniczą. Wszystko co dotyczy mechaniki chłonę jak gąbka oczywiście jeśli ktoś przedstawia mi to w jasny sposób.

: ndz lis 08, 2009 18:54
autor: t0mal
zawias czyli zawieszenie, a "sanki" lub ława to jest taki spory element, do którego przykręcony jest silnik, wahacze i stabilizator

: ndz lis 08, 2009 21:44
autor: Dany44
Aha no to wiem. Oglądałem ławę dokładnie jak byłem pod autem myślałem, że to element przedniego pasa ale widziałem poduszki do silnika.
U mnie na razie nic nie puka „odpukać” w zawieszeniu i układzie jezdnym… dalej na warsztat idą wycieki oleju. Oleju nie bierze ale gdzie niegdzie silnik jest brudny. Uszczelka pod osłoną klawiatury i pod miską olejową idzie do wymiany. …. A następnie łożyska na tyle bo trochę huczą, tylko trzeba praskę do łożysk z lewarka hydraulicznego zrobić :-)

MadMax to był gość !!!! :bigok:

: pn lis 09, 2009 19:39
autor: Gremlinka
Witam wszystkich.
Dziś dostałam swoje autko. I hmm... z plusów... to muszę powiedzieć, że:
- nic nie terkocze, jak jadę to słychać silnik i opony
- póki co po przejeździe nie zauważyłam już tej wirującej pralki...
- dźwignię zmiany biegów mam w końcu w normalnym położeniu tzn. pionowo (wcześniej była na luzie pochylona w stronę fotela pasażera) i nie lata jak żyd po pustym sklepie, bo została wyregulowana
- autko inaczej się kieruje, nie szarpie, płynnie rusza (nie wiem co za to opowiada)
Najbardziej się cieszę, że nie szarpie mi autem jak jadę pod górę i nie jadę wirującą pralką.
Z minusów:
- niestety na luzie (jak stoję) dalej coś terkocze jakby coś się obcierało (ale autko nie było dobrze rozgrzane, więc nie wiem czy to ma znaczenie).
No i chyba co stare to stare... ehh już musi tak zostać, chyba nie powinno się nic stać, ale jutro pomęczę jeszcze kolegę...czy on to słyszał i co to jest. Ale raczej już nie będę tego naprawiać.
I teraz co było nie tak:
- za terkotanie odpowiedzialny był przegub zewnętrzny lewy,
- za buczenie jak fachowo określił mechanik, łożyska w skrzyni jest ich 6, ale u mnie 3 były w kiepskim stanie. Po pierwsze były spalone. Główne łożysko mechanizmu miało wżery, właściwie wszędzie. Na innych są ślady jakby się te rolki blokowały. Pozostałe dwa zostały wymienione profilaktycznie, jednego nie mogliśmy dostać i zostało w skrzyni. Poza tym wymieniono uszczelniacze w skrzyni i zalano ją nowym olejem. Stary miał konsystencję i kolor smoły. To tyle jak na razie... Teraz muszę oszczędzać ibę i za tydzień ma inspekcję (sprawdzany będzie olej czy nie ma opiłków i ewentualnie ponowna regulacja dźwigni).
Mam tylko nadzieję, że tam wszsytko się ułoży...
Ale z wniosków.
Jak ktoś ma powyżej 150 tyś przebiegu (a mi dziś stuknęło 180 tyś) to polecam wymienić olej w skrzyni biegów.
Pozdrawiam maniaków volkswagena :grin:

: pn lis 09, 2009 20:45
autor: Gother21
Witam. Mój problem polega na tym, że gdy odpalę silnik to słychać tak jakby tarcie, szumrotanie ( przy wciśniętym sprzęgle to szumrotanie ustaje). W trakcie jazdy słychać na I na pozostałych biegach nic nie słychać. Mogą to być łożyska na wałku sprzęgłowym? A może to łożysko oporowe? Dodam że skrzynia czwórka i silnik 1.3 2g. Może ktoś może mi pomóc?

: wt lis 10, 2009 12:15
autor: t0mal
Prawdopodobnie to jest łożysko oporowe, czasami sprężyny tłumik drgań skrętnych się luzują i słychać takie grzechotanie, ale to raczej w dieslach.

: śr lis 11, 2009 12:08
autor: Gother21
Mi się wydaje że to łożyska od wałka głównego. Mogę mieć skrzynie od golfa I 1,1 za 100zł ale nie jestem pewien czy będzie w 100% pasowała. Może taniej wyjdzie wymiana łożysk. A jeszcze jedno. słyszałem że jeżeli to skrzynia hałasuje to może pomóc wymiana oleju na pełen syntetyk. Prawda to?