Strona 3 z 3

: pt cze 12, 2009 15:25
autor: Bolo GTI
Paweł Marek, no tak. Mam coś takiego. Co dalej?

: pt cze 12, 2009 16:24
autor: Paweł Marek
dalsze testy. Sterownik odpowiqda za wlączenie wentylatorów od razu na drugim biegu po załączeniu klimy, albo po włączeniu drugiego biegu przez włącznik w chłodnicy. Pierwszy bieg wentylatorów powinien chodzić nawet z uszkodzonym sterownikiem. Zwieraj więc piny we włączniku chłodnicy. Wypinaj mniejszą wtyczkę ze sterownika czy to zatrzyma wentylatory (powinno).

: sob cze 13, 2009 10:28
autor: Bolo GTI
Zwierałem piny we wtyczce czujnika i działa tylko 1 bieg wentylatora..

: sob cze 13, 2009 10:49
autor: Paweł Marek
Bolo GTI pisze:Zwierałem piny we wtyczce czujnika i działa tylko 1 bieg wentylatora
drugi powinien się załączyć przy zwieraniu pinów tylko przy włączonym zapłonie, tak sprawdzałeś? Jeśli tak to wiele wskazuje na padnięty sterownik, ponieważ pierwszy bieg załącza się bez jego pośrednictwa, dlatego działa. Jeśli wizualnie niema przy nim potarganych kabelków, sprawdziłeś bezpieczniki wszystkie (również dodatkowe nad skrzynką) to chyba podmiana wyjaśni sprawę najszybciej, ale nie kupuj od razu bo to jest dość skomplikowany układ i być może jednak usterka jest gdzieś na kablach, pożycz

: sob cze 13, 2009 14:49
autor: jacek0505
witam, mam golfa 1.8 GT zauważyłem ostatnio że ubywa plynu chłodzącego i oleju z silnika, nie ma nigdzie zadnych wyciekow a autko nie kopci, wiec gdzie sa te plyny ???

: ndz cze 14, 2009 09:41
autor: hepos
Kolego wcale nie musi widocznie kopcic :) Jest jeszcze mala szansa ze kapie gdzies na gorący element np kolektor i od razu paruje .
Ja tez mam golfa 1.8 GT z silnikiem ABS i mi plynu gram anie ubywa. Pozatym przeciek moze byc naprawde znikomu i w takim miejscu, ze np skapnie na podluznice a tam rowkiem plynie na tyl auta. Scenariusze są różne. A jesli chodzi o masło - to jak na korku jest masło to jest juz całkowicie ostatnie stadium uszczelki pod głowicą.
Można odpalić auto otworzyć korek od zbiorniczka i patrzyć czy nie pojawiają się babelki powietrza. Powiedz ile Ci ubywa płynu

: pn cze 15, 2009 13:48
autor: Bolo GTI
Paweł Marek, testowałem na wyłączonym zapłonie. Dzisiaj sprawdziłem na włączonym i jak zwieram piny to włącza mi się wentylator zarówno na 1 jak i na 2 biegu. Dzisiaj po dość długiej przejażdżce temp. silnika na wskaźniku 90 stopni i na postoju się nie włączył wentylator. Sprawdzę po pracy czy włączy się po przejechaniu krótkiej trasy do domu.

: pn cze 15, 2009 14:33
autor: Paweł Marek
sprawdź na postoju, zostaw uruchomiony silnik i poczekaj tak do 110 stopni. Ale skoro ziweranie pinów we wtyczce włącznika uruchomiło wiatrak to nie widzę innej możliwości tylko włącznik ten nie działa. Albo za krótko poczekałeś (ok 95 pierwszy i ok 105 stopni drugi bieg.

: wt cze 16, 2009 11:27
autor: Bolo GTI
Paweł Marek, sprawdzę, ale tu nie to było dla mnie dziwne. Uruchamiam samochód, gaszę i wyłączam zapłon. Temp. praktycznie nie wzrosła wcale, na blacie wskazówka leży wiatrak się włącza i chodzi na 1 biegu. Włączam zapłon i się wyłącza. Czemu on się włącza przy tak niskiej temperaturze. 95 stopni sprawdzę na postoju..

: wt cze 16, 2009 11:31
autor: Paweł Marek
moim zdaniem sterownik wentylatorów albo jest uwalony, albo dostaje jakieś nieprawidłowe sygnały od któregoś czujnika. Ciężko więcej mi wymyślić. U mnie do tego sterownika dostała sie woda i niezłe chece były ale nie takie jak u ciebie. Po prostu wiatrak chodził non stop, ale niezależnie od położenia kluczyka

: pt cze 19, 2009 07:55
autor: Bolo GTI
Sprawa ma się tak.. Włączyłem auto na postoju, wentylator się załączył. Przyłożyłem miernik do czujnika na króćcu wodnym - na pinach 1 i 3 = 108 omów, na pinach 2 i 4 - 210 omów. Wtedy pracował wentylator. Wszystko teraz dobrze?

: ndz cze 21, 2009 18:21
autor: Pawel86
A ja mam takie pytanie mam MK III GT i od 2 dni szybko nagrzewa mi się silnik po przejechaniu ok.10km jest to normalne czy jest cos nie tak